Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag is onze nieuwe cache in het Leenderbos (SBB) actief geworden. Hierover hebben we een keurige brief met toestemming gekregen, over kosten is niet gerept.

Tijdens een gesprek vooraf hadden we dat wel aangekaart. We hadden namelijk al eerder vergevorderde plannen voor een cache op grond van de gemeente Valkenswaard en hieraan bleek een prijskaartje van 25 euro te hangen (let wel, alleen voor de voorlopige toestemming!). Die cacheplannen konden we nog net annuleren voordat de acceptgiro was uitgeprint.

Geplaatst
We hadden namelijk al eerder vergevorderde plannen voor een cache op grond van de gemeente Valkenswaard en hieraan bleek een prijskaartje van 25 euro te hangen (let wel, alleen voor de voorlopige toestemming!). Die cacheplannen konden we nog net annuleren voordat de acceptgiro was uitgeprint.

En dat was dus voor de gemaakte of de nog te maken kosten van de Gemeente? Dus een soort van leges?

Dat zijn van die dure stempeltjes. Eigenlijk een grof schandaal.

Een standaard bedrag betalen wat ten goede van het natuur komt of zoiets, heb ik helemaal geen problemen mee. Tegenovergesteld zelfs, maar de willekeur heb ik problemen mee. Net zoals GeoTeeth alschreef. Na overleg werd het contract zo veranderd dat er geen kosten meer aan vebonden zijn. Ja hoor, men heeft weer iets gevonden dat weer gemelkt kan worden.....

GRTZ

Kruimel

Geplaatst

Het wrange aan het hele verhaal is dat er meerdere caches liggen in Almere waarvoor nooit toestemming gegeven is. En sommige daarvan liggen in SBB gebied.

De boswachter weet dit, maar heeft te kennen gegeven dat hij deze zal laten liggen.

Met andere woorden, omdat ik de officiële regels hanteer word ik ook nog met kosten geconfronteerd.

En dat vind ik een rare zaak.

Geplaatst (bewerkt)
een rare zaak.

Zeg dat wel. Even recapituleren.

Het ziet ernaar uit dat het tarievenbeleid bij Staatsbosbeheer een chaos is. De ene boswachterij vraagt geld voor het plaatsen van een cache, de andere niet. Dan zijn er nog boswachterijen die in eerste instantie geld vragen, maar bij navraag de vrijheid blijken te hebben daarvan terug te komen. Je zou je bijna afvragen wat er precies gebeurt met het geld dat sommige boswachters ons cachers afhandig maken.

Een apart geval is SBB in de omgeving van Almere. Bij het vragen van toestemming moet je betalen, vraag je geen toestemming dan hoef je niet te betalen maar handhaaft de boswachter je cache.

Kunt u het nog volgen?

Verbluffend is ook dat het opleggen van heffingen blijkens dit draadje onbekend zou zijn bij degenen die namens de community het overleg met Staatsbosbeheer voeren. De vraag rijst wat er dan allemaal wél wordt besproken tijdens die overleggen. Een creatieve gedachte is wellicht dat geocaching.nl in de toekomst meewerkt aan een waterdicht heffingssysteem voor geocaching, waarbij een deel van de opbrengst in de .nl-clubkas vloeit.

Van de weeromstuit schiet me nu te binnen dat ik onlangs zowaar met toestemming van de boswachter een cache heb geplaatst in boswachterij Leersum. Het gaat hier om de langeafstandetappecache door NL, dus moest ik wel schoorvoetend naar een beheerkantoortje. Ik kreeg onmiddellijk toestemming, gratis en voor niks.

bewerkt door gr2
Geplaatst
Verbluffend is ook dat het opleggen van heffingen blijkens dit draadje onbekend zou zijn bij degenen die namens de community het overleg met Staatsbosbeheer voeren. De vraag rijst wat er dan allemaal wél wordt besproken tijdens die overleggen.

Een van de redenen van mij om destijds een PM te sturen naar Hawkeyes was om .NL en de mensen die overleg voeren met SBB hiervan op de hoogte te stellen.

Uit de reactie van Hawkeyes begreep ik dat hij mijn emailtjes aan die personen had gecommuniceerd.

GeoTeeth

Geplaatst
Verbluffend is ook dat het opleggen van heffingen blijkens dit draadje onbekend zou zijn bij degenen die namens de community het overleg met Staatsbosbeheer voeren. De vraag rijst wat er dan allemaal wél wordt besproken tijdens die overleggen.

Een van de redenen van mij om destijds een PM te sturen naar Hawkeyes was om .NL en de mensen die overleg voeren met SBB hiervan op de hoogte te stellen.

Uit de reactie van Hawkeyes begreep ik dat hij mijn emailtjes aan die personen had gecommuniceerd.

GeoTeeth

Wie voert dat overleg met SBB? Zenz?

Gaan we daar zo nu en dan iets van horen?

Ook als er tot dusver niets concreets is bereikt, zou ik het willen weten.

Nu weet ik niets.

Geplaatst

Ik geloof dat dat natuur@geocaching.nl niet werkt. Wij hebben in begin september en in half oktober er een meeltje naar toegestuurd. Twee weken na het laatste meeltje hebben we van dat meeltje een leesbevestiging gekregen. Een reactie hebben we al helemaal niet gekregen.

Geplaatst
Ik geloof dat dat natuur@geocaching.nl niet werkt. Wij hebben in begin september en in half oktober er een meeltje naar toegestuurd. Twee weken na het laatste meeltje hebben we van dat meeltje een leesbevestiging gekregen. Een reactie hebben we al helemaal niet gekregen.

Is die dienst gestopt, misschien? Weet een van de admins/moderators hier misschien meer van?

Geplaatst
Wie voert dat overleg met SBB? Zenz?

Gaan we daar zo nu en dan iets van horen?

Ook als er tot dusver niets concreets is bereikt, zou ik het willen weten.

Nu weet ik niets.

Helemaal mee eens Wiliii.

Meteen een goede gelegenheid om dit op te pakken.

Qua SBB/beheerders/eigenaren beleid dan.

Grtz,

M.

Geplaatst

Is die dienst gestopt, misschien? Weet een van de admins/moderators hier misschien meer van?

Ik weet in ieder geval van niets, en gezien zijn advies/vraag, Camelion ook niet.

Ik zal er "kamervragen" over gaan stellen.

GRTZ

KruimelAIVD

Geplaatst
Is er al een mail gegaan naar natuur@geocaching.nl? Volgens mij komt het dan bij de juiste contactpersonen.

Inmiddels een mailtje gestuurd. Vraag is dan: wie zijn die bedoelde contactpersonen? Zenz?

En nogmaals de vraag, vooral aan de stichting, wat zijn de afspraken die tot dusver met SBB gemaakt zijn?

Geplaatst
ik heb een leuke tuin voor € 10,00 mag een een ieder een kist bij mij in de tuin plaatsen  B)  :beerchug: incl btw

:cry:  :cry:

Komt ie nu mee, maanden hebben wij lopen steggelen over waar mijn valse ex-stief oma haar laatste rustplaats zou moeten krijgen.

Is die €10,- per kist? deze is 210x80x50

Geplaatst

Ik kan het even gemist hebben, maar is er ergens op de .nl site een ruimte waar de contact personen van landbeheerders vermeld zijn?

Gebied X, = SBB,= boswachter X

Het zou handig zijn als daar de gemaakte afspraken, (b.v. er wordt een bedrag aan onderzoeks kosten berekend), worden vermeld, weten wij ook meteen waar we in de toekomst rekening mee kunnen houden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...