Lex en Leo-team Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Ooit begonnen als duo, maar sinds enige tijd is dit team een individu. Echter, cachen alleen vink niet leuk dus meestal ben ik toch met twee, soms met drie, nooit met meer
GeoWolf Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Is hier geen sprake van een misverstand? Ik denk dat de informerende natuurbeheerder (?) geocaching verwart met andere speurtochten waarbij scouts of vrijgezellen op één bepaalde dag in colonnes door het bos trekken. Volgens mij gaat het niet om de grootte van afzonderlijke cacheteams. Doet er verder eigenlijk ook niet toe en het levert weer boeiend leesvoer op.
De Wolvjes Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Meestal met z'n drieen. Maar in geval van fanatisme, het niet kunnen vinden, of ontwenningsverschijnselen ook wel alleen
Team Diesel Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Meestal alleen of met 2 personen en Diesel natuurlijk. Heeft iedereen in het gezin tijd om te cachen; dan met 5 personen en Diesel. Zonder Diesel gaan we niet.
Micky Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Wij cachen met z'n tweeën en heel af en toe met 1 of 2 personen extra. Idem. GreetZ, Micky
Heirbaut Hunters Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Toen we begonnen vonden "ze" het nog wel leuk, dus waren ze met zijn vijven. Toen bleek dat het zoeken naar een kistje/doosje/filmrolletje etc. meer dan 2 uur kan duren, was de lol er rap af. Ik ben dus nu in een koninlijk meervoud Maar soms gaan vrouw en kinderen allen, of in delen (nee, geen half kind ) , nog wel eens mee.
TheFamily Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 We zijn vaak met zijn 5-en: wij met zijn tweeen en onze twee dochtertjes van 1 en 3 jaar oud. Verder wordt ons team vaak versterkt door 1 ander familielid.
kluts Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Ons eigen team bestaat uit 2. Soms gaan we wel met anderen op pad, met familie of met (delen van) andere teams. O ja, één keer met een hele grote groep, dat was tijdens ons vrijgezellenfeestje
Wij Drie Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Vaak zijn wij met drie teamleden (gek he ). Een enkele keer gaan er gastzoekers mee, dus komen wij op zo'n vijf personen. Maak er een event van en we zijn standaard met z'n zevenen plus wat zich nog aansluit. tot cache, team Wij Drie
Stapper Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Ik, Stapper ga vaak alleen maar ook wel met Walking Eagle vooral op de langere tochten is een compaan wel leuk. Op een event word er gewoon een groep gevormd waar ik niet op de grote kijk. [] Stapper
joris Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Meestal met z'n tween. Heeeeel soms ook maar in mijn eentje of ook wel eens een enkele keer met twee teams (dus maximaal vier personen).
Kruimeldief Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 In verband met de toestemmingsaanvraag voor een nieuwe cache kreeg ik te horen dat het aantal personen waaruit een geocachersgroep bestaat belangrijk is voor het al dan niet verlenen van die toestemming. Waarom vraag ik me dan af? Wat kan dat ooit met toestemming te maken hebben? Ik ga meestal alleen en soms heb ik een assistente mee. Lijkt me simpel. 8BG zal wel gemeld hebben dat zo'n cache een x aantal keer per jaar bezocht wordt. Stel 30 x. Dan maakt het wat uit of er dus 30 man per jaar komen of steeds groepen van 20 personen, wat dan 600 man zou zijn in een jaar. Ik kan me voorstellen dat een boswachter op een bepaalde plek liever 30 man per jaar wilt hebben dan 600. GRTZ Kruimschuim
Pentagram Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Ons team bestaat uit 5 personen maar de groepsgrootte tijdens tochten varieert van één tot 5. Daarmee bedoel ik niet dat we er één of meerdere kwijt raken onderweg. (Al zouden we dat af en toe wel eens willen. )
Klompengatters Geplaatst 12 oktober 2004 Geplaatst 12 oktober 2004 Wij zijn met z'n tweetjes en een hond. Soms gaan er gasten mee, maar dat is zo soms dat het niet noemenswaardig is.
8BG Geplaatst 12 oktober 2004 Auteur Geplaatst 12 oktober 2004 Is hier geen sprake van een misverstand? Ik denk dat de informerende natuurbeheerder (?) geocaching verwart met andere speurtochten waarbij scouts of vrijgezellen op één bepaalde dag in colonnes door het bos trekken. Volgens mij gaat het niet om de grootte van afzonderlijke cacheteams. Doet er verder eigenlijk ook niet toe en het levert weer boeiend leesvoer op. De gemeente Almere (de grondbezitter waar het hier om gaat) heeft ongeveer de volgende wending gegeven aan het doosje-verstoppen-in-de-natuur, ook wel geocachen genoemd: Het fysiek plaatsen van een doosje hebben ze geen bezwaar tegen. Problematischer wordt de volgende stap, namelijk de mensen die hiernaar op zoek gaan. Volgens richtlijnen van de gemeente moet namelijk voor alle buitenshuize samenscholingen van mensen (denk hierbij aan straatbarbecue of sportevenement) een vergunning aangevraagd worden. En de gemeente hanteert hierbij de definitie van groep wanneer er zes of meer personen bij elkaar komen. Nu kom ik wel eens 'groepen' geocachers tegen onderweg, of lees ik de logs, maar ik kreeg de indruk dat de sport weinig door zes of meer mensen tegelijk beoefend wordt. Tegelijk op de zelfde plaats, zelfde tijd, events even niet meegerekend. En om zeker te zijn ook even deze vraag op het forum. Alle reacties (bedankt, blijf zeker insturen) in ogenschouw nemend is er voor het leggen van de cache in dit stuk natuur volgens mij geen bijzondere vergunning vereist. Overigens betwijfel ik of iedereen zich in de gemeente aan deze vergunningsplicht houdt. Op weg naar huis vandaag bijvoorbeeld zag ik een automobiel op zijn zijkant in de berm liggen, met zeker meer dan zes mensen eromheen. En ik kan me niet voorstellen dat hier een vergunning voor aangevraagd is. En ik moet nog navragen welke regeling de gemeente met Rijkswaterstaat heeft getroffen wat betreft de dagelijkse file richting Amsterdam.
Aanbevolen berichten