Spring naar bijdragen

Wat is de uitspraak van het woord cache?


SunOne

Aanbevolen berichten

Heerlijk dat je hier NewBee vragen kan stellen !

 

Omdat ik ( newBee) nog weinig cachers gesproken heb weet ik eigenlijk niet hoe je cache uitspreekt.

phonetisch (?) denk ik nu aan kesjhe , dus niet de cash van geld maar iets langer en met een "je" uitloop.

Klopt dat?

 

wat betekent het trouwens, schat ofzo? Is het frans?? kaasjee ?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hee SunOne,

 

ik ben ook redelijke newbee, maar ik weet wel dat je het uit spreekt zoals je het uit wilt spreken. Er zijn geen richtlijnen voor. Zelf spreek ik het gewoon uit als kesj (zelfde dus als cash van geld).

 

en wat het betekent? zie hier:

cache: schuilhoek; bergplaats; bergruimte; bewaarplaats; opslag; opslagplaats; behouden; bergen; bewaren; conserveren; onderhouden; overhouden

 

groetjes, Marij

Pallas Athene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam houdt het gewoon op geejoo-kesj. Dus niet dzjie-o, dat wij als minder koel ervaren. Zo had je vroeger ook weirdo's die op een tsuundap reden, in plaats van gewoon op een sundap. Owkee, krijtler of poeg was nog erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha ha leuk he als een "engelstalige " sport naar NL overwaaid :blink: en vooral als wij dan weer gaan proberen om die engelse termen nederlands uit te spreken ....

 

Als eerste de korte uitleg van een Cache ( ik zeg gewoon kezj) een cache is een tijdelijke opslag plaats voor dingen vergelijk het maar met het cache geheugen in je computer, hier wordt tijdelijk wat opfgeslagen zodat het later verder verwerkt/ getransporteerd kan worden.

 

Zo werken onze tupperware doosjes en ammoboxen natuurlijk ook :yes:

 

Geo ( ik spreek gewoon uit gejo) komt van geografisch maar da wisten we natuurlijk al.

 

Alles bij elkaar maak ik er zoiets van als Gejokezjen maar ik zie al dat iedereen het weer anders uitspreekt "cache" wordt vaak vertaald als kets (?) maar das volgens mij toch iets heel anders....

 

Enne anders maken we er toch gewoon GPS dingesen van :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Naar aanleiding van een ander draadje, volgens mij is het kets, lekker kort en lijkt op cache. Cachen wordt dus ketsen. :yes:

 

GQ :o

Hmm ketsen doet me dan weer denken aan iets wat je ook in die rode lampen buurt kan doen.... ;)

Net als in 't andere draadje:

 

Iedereen heeft het over ontmaagden, en ik mag nog geeneens ketsen zeggen. ;)

 

;)

 

GQ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...