Spring naar bijdragen

WhereYouGo


Hub Janssen

Aanbevolen berichten

We hebben nog nooit een Wherigo cache gedaan. Het lijkt ons wel leuk om te doen. Maar hoe?
we hebben een Samsung Galaxy A71 telefoon
1) inmiddels hebben we op de telefoon de app Whereyougo (op Apple app heet Wherigo, maar de Android app heet Whereyougo) gedownload en we hebben ons met de geocache code aangemeld
2) ik open de betreffende cache en klik door door naar Wherigo
3) ik meld mij aan met de geocache code en download de laatste release van de cache
4) ik zie dat de cache wordt gedownload en in de downloads op de telefoon wordt gezet.

hoe nu verder?
1) ik open de whereyougo ap 
2) IK log in en zie het bericht: inloggen succesvol
3) vervolgens druk ik op START (met het idee dat de whereyougo app de cachegegevens ophaalt bij de downloads
dit laatste gebeurt echter niet.
Er komt een menu (zie bijlage) waarin staat:
Er is geen Wherigo cartridge (*gwc) beschikbaar. (Terwijl die wél bij de downloads staat???)
Verder staat er: Download of kopieer deze naar de map "/storage/emulated/0/Android/data/menion.android.whereyougo/files/

Wij komen er niet uit.
Misschien hebben jullie een oplossing of kunnen jullie naar een site verwijzen waar ik de oplossing zou kunnen vinden.

3FBCB7A7-EC44-4BAB-9BE3-6C2C098162B9.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1 uur geleden zei Hub Janssen:

Verder staat er: Download of kopieer deze naar de map "/storage/emulated/0/Android/data/menion.android.whereyougo/files/

En dit lukt niet? Kun je die map niet vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook zo:
1. Open whereyougo
2 Instellingen
3.Open algemeen
4. Bij "wherigo map":  storage/emulated/0/Download/

Als je nu, bijvoorbeeld in c:geo een wherigo aanklikt en download komt deze nu in mapje download en kun je naar hartenlust Wherigo-en :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Nadat ik "in the field" ook mijn gedownloade cartridge niet kon openen en ik moest terugvallen op de andere caches die we hadden voorbereid heb ik thuis de FAQ van de whereyougo er op nagelezen. Hoewel ik nog nooit c:geo gebruikt had en dus eerst die software moest leren gebruiken, werkte die setup van de eerste keer.

Android beperkt het gebruiksgemak met elke nieuwe versie steeds meer (veiligheid, weet je wel) maar je moet steeds meer trucjes uithalen om bepaalde apps te doen werken, zeker als het om dingen gaat die niet door "het grote publiek" gebruikt worden.

 

BTW, mijn setup, die steeds heeft gewerkt sinds Android 4 is er met Android 12 en nu 13 niet gemakkelijker op geworden.

Ik cache steeds met GPS maar heb ook GDAK die "gevoed" wordt via mijn eigen lokale cloud met de database van GSAK. Ik heb daar ook een directory met WherIgo cartridges die, hoewel bereikbaar voor de meeste apps, niet kan gelezen worden door Whereyougo.

Vanuit GDAK een GPX exporteren naar GPS via OTG adapterwerkt ook niet meer (externe opslag niet toegankelijk). Gelukkig zijn er nog externe filemanagers waarmee standaard niet toegankelijke locaties wel gelezen/beschreven kunnen worden. Mogelijk blijft ook dat niet duren (sideloaden gaat ook niet meer werken in volgende Androidversies zodat een gedownloade APK file niet meer zal kunnen geïnstalleerd worden.

 

BTW2: mocht je verder posten op het .com forum, vermeld dan c:geo niet :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...