regenboog2 Geplaatst 21 juni 2021 Auteur Geplaatst 21 juni 2021 Het is gelukt, wat een prestatie en wat een sfeer! Ik heb ervan genoten. 1
regenboog2 Geplaatst 27 juni 2021 Auteur Geplaatst 27 juni 2021 Zit ik de tour te kijken, wint Max intussen . Nu de oranje leeuwen nog!
Peetee Geplaatst 27 juni 2021 Geplaatst 27 juni 2021 49 minuten geleden zei regenboog2: Zit ik de tour te kijken, wint Max intussen . Nu de oranje leeuwen nog! Ja mooie sportdag totnutoe. Max gewonnen, Mathieu van der Poel met een etappezege in het geel en hopelijk ook Nederland door op het EK.
regenboog2 Geplaatst 27 juni 2021 Auteur Geplaatst 27 juni 2021 We gaan het niet redden, volgende keer beter.
Linkalovers Geplaatst 27 juni 2021 Geplaatst 27 juni 2021 39 minuten geleden zei regenboog2: We gaan het niet redden, volgende keer beter. Inderdaad, helaas. Zoals vaak met dit soort toernooien, zijn de Nederlands voetbal teams niet de beste. Misschien horen de voetballers zelf wel tot de top, maar als team vaak net niet. Gelukkig hebben we o.a. Max nog en kunnen we de oranje kleren daarvoor gaan gebruiken.
Linkalovers Geplaatst 27 juni 2021 Geplaatst 27 juni 2021 (bewerkt) Vandaag m'n eerste en gelijk m'n laatste WherIgo gedaan. Omdat de kompasroos in de WhereYouGo niet wilde draaien, was alleen m.b.v. de afstand te achterhalen of ik dichterbij of verder weg van de wp liep. Gelukkig had ik gistermiddag een online kaart aangezet, dus kon ik m.b.v. de kaart de richting alsnog achterhalen. Maar ook het aanzetten van een online kaart ging toen niet zonder problemen, omdat het menu én de letters daarin zwart waren ( zwarte achtergrond en zwarte letters ). Toen m.b.v. het internet maar een menu plaatje opgezocht en zo de kaart kunnen instellen. Gelukkig de WherIgo ook met andere cachers gelopen, bij wie de app wel werkte en zo de cache kunnen vinden. Maar om nu met deze app een kilometers lange wandeling te gaan doen, daarvoor is ( was ) het vertrouwen er toch echt niet. Ik houd het wel bij het 'ouderwetse' geocachen met m'n gps. 27 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Berenboot Geplaatst 27 juni 2021 Geplaatst 27 juni 2021 Wherigo's zijn best leuk, maar niet op een telefoon. Speciaal voor de wherigo's heb ik m'n oude Garmin Oregon bewaard. Gebruik hem eigenlijk alleen daarvoor nog. Soms koop je voor een paar €€ een oudje voor de wherigo's
regenboog2 Geplaatst 28 juni 2021 Auteur Geplaatst 28 juni 2021 Wij hebben ook niet veel Wherigo’s gedaan. Wij waren met twee telefoons en een GPS. Ik vond het wel leuk, maar ook wij hebben geworsteld met de ontvangst. Dan weer konden we verder met het ene apparaat, dan weer met het andere. Ligt waarschijnlijk ook wel aan ons, want wij vonden het ook lastig met de Oregon. Onze ervaring is van jaren geleden, in de begintijd van de Wherigo en sindsdien hebben we het niet meer geprobeerd.
regenboog2 Geplaatst 28 juni 2021 Auteur Geplaatst 28 juni 2021 12 uur geleden zei Linkalovers: Gelukkig hebben we o.a. Max nog en kunnen we de oranje kleren daarvoor gaan gebruiken. Ja, en voor de Olympische sporters natuurlijk. Dat gaat ook al snel beginnen.
Linkalovers Geplaatst 28 juni 2021 Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei regenboog2: Wij hebben ook niet veel Wherigo’s gedaan. Wij waren met twee telefoons en een GPS. Ik vond het wel leuk, maar ook wij hebben geworsteld met de ontvangst. Dan weer konden we verder met het ene apparaat, dan weer met het andere. Ligt waarschijnlijk ook wel aan ons, want wij vonden het ook lastig met de Oregon. Onze ervaring is van jaren geleden, in de begintijd van de Wherigo en sindsdien hebben we het niet meer geprobeerd. Ik geocache juist om zo min mogelijk te moeten en daardoor die grijze massa ( ergens daar in het hoofd ? ) bijna geheel uit te kunnen zetten. Lekker simpel met een gps, het liefst met de pijl ( i.p.v. met de kaart ) door de natuur te slenteren.. T'is dat het ook voor mijn eigen veiligheid belangrijk is, maar anders blijft de smartphone ook thuis. Grote kans, dat die altijd pingelt op het verkeerde moment en zo mijn ( ! ) rust verstoort. Ik wil onderweg helemaal niet lopen stoeien met een onwillige app en me daarover ( als IT'er ) irriteren. Dus zal het blijven bij die ene WherIgo, een cache type dat gelukkig de 'hype' status al voorbij is ( waarschijnlijk door dezelfde problemen ). Misschien binnenkort maar eens een labcache proberen, want daarvan komen er steeds meer en zo eens kijken of dat wel een toegevoegde waarde voor het geocachen is. Grote kans dat GS daar wel meer energie in gaat steken, als zijnde de toekomst voor het geocachen. Want virtueel is natuurlijk veel meer mogelijk ( meer is blijkbaar altijd beter ) en is men qua spel o.a. verlost van de regel dat het om een mooi plekje en een fysiek eindcache moet gaan. Want zo is zelfs een grote vlakke parkeerplaats om te toveren in een cache paradijs . 28 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
regenboog2 Geplaatst 28 juni 2021 Auteur Geplaatst 28 juni 2021 We hebben wel al wat meer labcaches gedaan. In feite lijken ze meer op een multi (alleen krijg je elk wp een puntje). Of je ze leuk vindt, is een kwestie van uitproberen. De kwaliteit varieert (net als bij 'gewone' caches trouwens). Bij sommige caches bezoek je echt leuke plaatsen in de stad of in de natuur en krijg je ook interessante informatie of leuke weetjes te zien in de app bij de wp's. Maar we zijn ook wel eens teleurgesteld geweest over de opzet of de route. Wat betreft het navigeren vind ik de telefoon ook niet echt fijn, ik gebruik liever de GPS (wel met kaart ) Ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt.
Linkalovers Geplaatst 29 juni 2021 Geplaatst 29 juni 2021 (bewerkt) We gaan het vanmiddag misschien wel proberen ..... 29 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 30 juni 2021 Geplaatst 30 juni 2021 (bewerkt) Om ongeveer 16:45 gaat de eerste Nederlandse satelliet de ruimte in: Live stream. NOS.nl : "Nederlandse krijgsmacht gaat de ruimte in: 'We moeten mee met onze tijd'. Royal Netherlands Airforce Payload The Royal Netherlands Air Force will be launching their first ever satellite called BRIK-II. BRIK-II’s name comes as a homage to the first ever airplane operated by the Royal Netherlands Airforce called “Brik”. BRIK-II will provide vital data and intelligence to the Royal Netherlands Air Force including navigation and Earth observation. The main goal is to provide a testing platform for military applications with small and nano satellites. BRIK-II satellite during software testing. (Credit: Isispace) The satellite was built by Innovative Solutions in Space with an almost three million dollar budget, which covered both the research and development as well as launch. Future plans include adding other satellites to the fleet. For the Royal Netherlands Air Force’s purposes, a total of about 24 satellites will be needed. Overigens wordt vanavond ook weer een SpaceX Falcon 9 gelanceerd en maar weer hopen dat de eerste trap weer netjes land, zoals we ondertussen gewend zijn. Ongelofelijk dat dát zo snel went en normaal is. 30 juni 2021 bewerkt door Linkalovers 1
Peetee Geplaatst 30 juni 2021 Geplaatst 30 juni 2021 5 uur geleden zei Linkalovers: Overigens wordt vanavond ook weer een SpaceX Falcon 9 gelanceerd en maar weer hopen dat de eerste trap weer netjes land, zoals we ondertussen gewend zijn. Ongelofelijk dat dát zo snel went en normaal is. Net even bekeken. Het pakte weer precies zo uit.
Aanbevolen berichten