Spring naar bijdragen

Doe het Zelf


Aanbevolen berichten

Het "klik spotje" bevat alle caches die er zijn en is nog niet specifiek voor jou aangepast. Ik was eerst van plan om dat te maken voordat ik de kaarten live zou geven.

het is opgelost, zie ik! Hulde, Reintje!!! :cry::beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jaaaaaa!!! Ik heb het bekeken en dat ziet er geweldig uit!!! Wat mij als eerste opvalt is dat onze beste Pyne nog helemaal geen caches in het Noorden heeft gedaan!!! Hoe komt dat Erik?? :beerchug:

 

Ik ga verder spelen......

Ach, is het niet hoe je het bekijkt? Waar begint het Noorden en houdt het Zuiden, danwel Midden van het land op? Hier is hij al wel geweest en als mensen vragen waar ik woon zeg ik altijd Noorden.

Alles is relatief.

 

Ronald, die net ten zuiden van Zuid-Zweden woont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
[*]Als cache eigenaar kun je de gegevens van je cache verversen na het verplaatsen of het aanpassen van de status of cache type.

 

[*]Als cache eigenaar kun je een aantal eigenschappen aan je cache toevoegen, waarop bij het maken van persoonlijke cache kaarten op geselecteerd kan worden.

Wij zijn nu ruim een week de eigenaren van een cache, maar toch kunnen we geen eigenschappen aanpassen. Rara hoe kan dat? :thumbup:

 

André & Carola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn nu ruim een week de eigenaren van een cache, maar toch kunnen we geen eigenschappen aanpassen. Rara hoe kan dat?  :thumbup:

Je weet dat het hier gaat over de eigenschappen die worden opgeslagen in de nl-database, en niet die van de .com?

 

Je kunt hiervoor een wachtwoord aanvragen op de Doe Het Zelf-pagina's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wachtwoord heb ik inderdaad al. Maar als ik dan ingelogd ben, en ik klik op cache eigenschappen, krijg ik de DHZ:

 

Deze pagina is alleen toegankelijk voor eigenaren van een cache.

Van Mathlener zijn geen caches bekend op deze site

 

En we staan met die cache volgens mij al in de NL database, want de cache is ook op de kaart te zien.

 

Andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje?

 

Ook al in het draadje over de "Verboden voor honden" vermeld, maar ik vond dat het beter hier bij dit draadje hoort.

 

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je nog eens aan de mogelijkheid hebt gedacht die ik al eerder opperde.

Als je op de pagina "Dichtsbijzijnde caches" bent, om hier een selectie mogelijkheid te creëren om alleen de caches die "Today" en/of "Yesterday" zijn gelopen zichtbaar te maken.

Ik bekijk de caches altijd die today of yesterday zijn gelopen en vind het altijd leuk om te kijken wat men zoal logt.

Misschien een optie voor de DHZ pagina, als selecteer een andere kaart. De kaart van TODAY of de kaart van YESTERDAY.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je nog eens aan de mogelijkheid hebt gedacht die ik al eerder opperde.

Als je op de pagina "Dichtsbijzijnde caches" bent, om hier een selectie mogelijkheid te creëren om alleen de caches die "Today" en/of "Yesterday" zijn gelopen zichtbaar te maken.

Ik bekijk de caches altijd die today of yesterday zijn gelopen en vind het altijd leuk om te kijken wat men zoal logt.

Maak je geen zorgen. Ik ben van plan om die kaart te maken. Zelf vind ik het ook altijd leuk om te kijken welke caches er recent zijn gelogd.

 

Ik moet er echter even voor gaan zitten. En er zijn een paar zaken die net wat meer prioriteit hebben. En het is mooi weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt als plaatsersnaam op de cache-pagina opgegeven: "André & Carola Mathlener" i.p.v. "mathlener".

 

Zou dat het probleem kunnen zijn, nl. dat de cache in de nl-database onder de eerste naam is opgeslagen?

Ik heb de naam bij de cache even veranderd naar "Mathlener", maar nog steeds geen resultaat. Dat zal er wel aan liggen dat de NL database de cache nog niet heeft ververst ofzo.

 

Reintje:Kan je er niet voor zorgen dat er i.p.v. de plaatsersnaam naar de gebruikers ID wordt gekeken? In veel databases is het standaard om naar een ID te kijken i.p.v. een naam die elke keer kan veranderen. Stel, ik wijzig onze naam in "André & Carola Mathlener" omdat ik dat mooier vind staan dan "Mathlener". Dan moet ik zeker een nieuwe inlognaam aanvragen? Dat lijkt me een beetje onhandig.

 

En als ik een cache samen met een ander team ga doen, en in de naam van de cache plaatsers staat dan "Mathlener & Team X", dan moet ik daar zeker weer een inlognaam voor aanvragen?

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is mooi weer.

Klopt!

Geniet daar maar van zolang het nog kan hier in het Kikkerlandje.

 

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je nog eens aan de mogelijkheid hebt gedacht die ik al eerder opperde.

Als je op de pagina "Dichtsbijzijnde caches" bent, om hier een selectie mogelijkheid te creëren om alleen de caches die "Today" en/of "Yesterday" zijn gelopen zichtbaar te maken.

Ik bekijk de caches altijd die today of yesterday zijn gelopen en vind het altijd leuk om te kijken wat men zoal logt.

Maak je geen zorgen. Ik ben van plan om die kaart te maken. Zelf vind ik het ook altijd leuk om te kijken welke caches er recent zijn gelogd.

 

Ik moet er echter even voor gaan zitten. En er zijn een paar zaken die net wat meer prioriteit hebben.

 

Bedankt dat je het nog op de stocklist hebt staan. Dan zie ik het tzt wel! :yes:

 

En ik vind dat je prima werk verricht! Ga zo door! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel, ik wijzig onze naam in "André & Carola Mathlener" omdat ik dat mooier vind staan dan "Mathlener". Dan moet ik zeker een nieuwe inlognaam aanvragen? Dat lijkt me een beetje onhandig.

 

En als ik een cache samen met een ander team ga doen, en in de naam van de cache plaatsers staat dan "Mathlener & Team X", dan moet ik daar zeker weer een inlognaam voor aanvragen?

Ik denk dat dat inderdaad klopt. De team-naam waaronder ik cache-founds log wijkt af van de naam waaronder ik mijn caches heb geplaatst, en ik heb ook 2 wachtwoorden aan moeten vragen. Inderdaad minder handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Dat zal er wel aan liggen dat de NL database de cache nog niet heeft ververst ofzo.

Ik heb de cache even een schop gegeven. Nu moet je er in kunnen. Mail me anders even.

 

Kan je er niet voor zorgen dat er i.p.v. de plaatsersnaam naar de gebruikers ID wordt gekeken?

Dat is een van de zaken die op mijn actie lijst staan. "Vroeger" was het gebruik van de naam geen probleem. Bij het huidige gebruik wel. Ik probeer de aanpassingen echter zo handig mogelijk in te steken. De aanpassingen waar jij vandaag cont van hebt gedaan in een ander draadje waren b.v. noodzakelijk voor de travelbugrace die in het najaar van start gaat.

Voor het gebruik van de ID's is het ook nodig om een "inhaal slag" te starten. Op zich allemaal geen probleem, maar mijn werkgever houdt de aanpassingen soms een beetje op. :thumbup:

 

In ieder geval dank voor de suggestie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak inmiddels veel gebruik van de kaarten (ja ik zal donateur worden :eek: ) en naar tevredenheid. Vooral de optie de niet bezochte caches van mij zelf en een ander team is makkelijk als je een keer samen op pad wilt gaan.

Leuk ook dat op de “mijn gevonden caches” kaart alle caches zichtbaar worden op de kaart, dus ook de finds in Duitsland en België binnen het bereik van de kaart.

 

Over die laatste kaart een vraag aan Reintje; caches die ik gedaan heb en daarna in het archief zijn gezet worden niet zichtbaar op die kaart. Is het (t.z.t.) mogelijk dit aan te passen, of dit ergens bij specificeren als optie te geven.

 

Met of zonder die aanpassing heb ik veel schik met deze kaarten :thumbup: .

 

Grtz, Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de cache even een schop gegeven. Nu moet je er in kunnen. Mail me anders even.

Perfect! Het werkt nu en ik heb de cache eigenschappen goed in kunnen stellen.

 

Voor het gebruik van de ID's is het ook nodig om een "inhaal slag" te starten. Op zich allemaal geen probleem, maar mijn werkgever houdt de aanpassingen soms een beetje op. :eek:

 

Dat woord "inhaal slag" ken ik maar al te goed. Regelmatig komen ik er op m'n werk achter dat er iets nog niet helemaal goed gaat of dat een nieuwe feature toch wel verstrekkende gevolgen heeft en dan is er weer zo'n "inhaal slag" nodig. Helaas hoort dat bij het programmeren. :thumbup:

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...