Spring naar bijdragen

Doe het Zelf


Aanbevolen berichten

Als sinds enkele jaren heeft de site de mogelijkheid van het selecteren van caches op de cache kaarten.

In eerste instantie was het maken van deze kaarten voor een belangrijk deel handwerk. Later is dit in meer of mindere mate geautomatiseerd. Bij het toenemen van het aantal caches wordt de vraag om aanpassingen aan de kaarten (locaties, cache typen) steeds meer werk. Ook wordt het selecteren van "niet gevonden caches" steeds ingewikkelder.

 

Om aan deze en verwante vragen het hoofd te kunnen bieden is er wat nieuws bedacht: De "Doe Het Zelf" pagina's.

  • Als gebruiker van de kaart kun je instellen dat je in sommige gevallen je browser een nieuw venster wilt laten openen.
     
  • Als cachehunter kun je op deze pagina's gemiste cache logs aanvragen. Hierdoor blijven je statistieken en persoonlijke cache kaart kloppen.
     
  • Als cache eigenaar kun je de gegevens van je cache verversen na het verplaatsen of het aanpassen van de status of cache type.
     
  • Als cache eigenaar kun je een aantal eigenschappen aan je cache toevoegen, waarop bij het maken van persoonlijke cache kaarten op geselecteerd kan worden.
     
  • Als cache hunter kun je opgeven aan welke eisen de getoonde caches op de kaart moet voldoen. Ga je met iemand samen zoeken: Maak een kaart voor jullie samen.

Al dit moois is te bezichtigen en te gebruiken via de "Doe het Zelf" pagina's. De persoonlijke kaarten zijn beschikbaar via de standaard kaarten pagina onder het pop-up menutje.

De selectie van de persoonlijke kaarten is nog wat mager. Het is even wachten op het invullen van de cache eigenschappen door de cache eigenaren.

 

Om deze en toekomstige functionaliteit mogelijk te maken is er wel een wachtwoord noodzakelijk. Die kun je aanvragen op de aanvraag pagina. Let wel op dat je hem aanvraagt onder de naam die je ook gebruikt voor het loggen van je caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Reintje, dit is een hele mooie toevoeging! ;) Zie het al helemaal zitten wanneer je straks kunt kijken waar een multi-cache ligt van slechts een paar kilometer of juist van een flinke afstand, nu is dat niet altijd uit de beschrijvingen te halen of slechts na veel zoek en klikwerk. :ph34r: Bedankt en ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu wat te kijken en wil weer wat caches gaan printen die we koment weekend gaan doen. Maar is het misschien mogelijk om de caches die op je watchlist staan ook te laten verdwijnen??

 

Super zo de kaart, de rest moet ik nog ontdekken, maar ga zo door meneer de Vos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het allemaal gelukt is. Aan support ook geen gebrek zie ik.

Op deze manier is geocaching.nl hard op weg the best geocachingsite of the world te worden. :kiss:

Bedankt Reintje, ik spreek je morgen wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nieuwsgierig hoet het eruit ziet. Het idee lijkt goed. Het wachten is gewoon op een wachtwoord.

Tja, als je buiten kantooruren valt moet je waarschijnlijk wachten tot morgen :kiss:

 

Misschien een rare vraag, maar het openen van steeds maar een nieuwe pagina als je op een cache klikt enz is een optie zie ik, is dat niet normaal zo dan?

 

Waar ik ook op klik, er opent bij mij dan altijd direct een niepe pagina in mijn browser. Zoals nu op dit moment heb ik er....22 losstaan. Maar misschien is dat een optie voor de browser van MS?

 

Reintje stuur die wachtwoord maar, ik zie dat je meeleest

 

Thanx

 

GRTZ

 

Kruimelwacht niet meer

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb me aangemeld, goede aktie van ons aller Rein! :kiss:

 

Alleen zegt hij dat hij van mij ("elsinga") geen caches kan vinden... zoekt hij daar op de schermnaam (die staat nu vaak op "team de Smurfen") of op inlognaam bij gc.com?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen zegt hij dat hij van mij ("elsinga") geen caches kan vinden... zoekt hij daar op de schermnaam (die staat nu vaak op "team de Smurfen") of op inlognaam bij gc.com?

De functionaliteit van de persoonlijke kaarten heeft niets met gc.com te maken, behalve dat het over dezelfde caches gaat.

Als eigenaar van de cache gebruikt wordt de naam gebruikt die bovenaan de cache pagina staat. Als loggers wordt de naam die in de logs staat gebruikt.

 

Als je verschillende namen gebruikt zijn er dus verschillende toegangscodes nodig.

 

Ik heb even gekeken naar "Team de smurfen", maar die kent gc.com niet als gebruiker. Als je daar een toegangscode voor wilt ontvangen heb ik een cache van je nodig, om de eigenaar van die cache de codes te kunnen sturen. Dat lijkt wat omslachtig, maar is nodig omdat anders ook iemand anders kan vertellen dat hij van "Team de Smurfen" is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...