Spring naar bijdragen

Code probeer versie


Keijzernab

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

was ik ook al een beetje bang voor,
een slechte indruk van het spelletje geocachen, om mee te beginnen
het blijft jammer
Terwijl Megen best wel leuke en interessante cache's heeft, die nu helaas worden overspoeld door nietszeggende beledegingen van die muis trail rapers 
 
Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet waarom er altijd zo enorm afgegeven wordt op trailtjes en/of geoarts. De CO's ervan steken hier  toch best wel veel tijd in en door de trail te lopen zie je toch dikwijls (niet altijd, maar dat heb je met multi's ook) een leuk stukje van de omgeving waar je normaal misschien nooit zou komen. Lang niet altijd, maar soms maak je door een trail te lopen een schitterende wandeling. M.i. nix mis mee. 

  • Leuk 1
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Berenboot:

M.i. nix mis mee.

nee natuurlijk is er niks mis mee
maar loop jij eens een normale multy die gemaakt is in de geest van geocaching
en vergelijk jij dat maar eens dat met een willekeurige trail
laat ik het anders zeggen, lees de logs van de multy door een mooi gebied, en vergelijk dat met de logs die komen op een trail, geoart of ander van die kokerwegwerp wedstrijd
vraag jij maar eens aan een trail/geoart maker waarom hij/zij zoveel kokers rondstrooit, en stel die vraag ook aan iemand die een multy of tradi in een natuurgebied plaatst met een geocache op het einde
waarom gaan mensen wel massaal kokers rapen, en blaten in het rond dat het zo een mooi gebied is, wat voor een geweldige hobby ze hebben, dat ze op plaatsen komen waar ze nog nooit geweest zijn, terwijl in dat zelfde gebied al een hele tijd een multy ligt, die net zo lang is als die trail maar die dan word overgeslagen of krijgt  logs "even meegenomen"
waarom rijden mensen meer dan 100 km omdat er een geoart net geplaatst is, en klagen ter gelijke tijd steen en been dat ze steeds verder moeten rijden om te kunnen geocachen
terwijl er tien km van hun home een muty ligt waar ze ook de hele middag me bezig zullen zijn, en op een plek waar ze ook nog nooit zijn gewest?
dan wat mij het meest tegen staat bij die kokerontploffingen, als die kokers er meer dan 4 weken liggen, de hele omgeving is gesloopt, het pad er na toe is even breed als de A1, de koker is vies smerig en de inhoud is gedegradeerd tot een votje ingepropt papier, bij het niet snel genoeg vinden (stresscacher) word er maar ongevraagd onderhoud gedaan en een nieuwe koker neergekwakt, vaak en heel vaak worden na de levensduur van de trail de zooi niet opgeruimd moet er een reviuwer aan de pas komen om de boel te archiveren en blijft al die plastic koker zooi, nog een keer de natuur vervuilen   

maar je heb gelijk, nee hoor, helemaal niks mis mee, 

Barny 
(Geocaching vanuit de oorsprong)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/13/2019 om 3:12 PM zei Berenboot:

Ik snap niet waarom er altijd zo enorm afgegeven wordt op trailtjes en/of geoarts. De CO's ervan steken hier  toch best wel veel tijd in en door de trail te lopen zie je toch dikwijls (niet altijd, maar dat heb je met multi's ook) een leuk stukje van de omgeving waar je normaal misschien nooit zou komen. Lang niet altijd, maar soms maak je door een trail te lopen een schitterende wandeling. M.i. nix mis mee. 

Zo zwart wit als Barny het ziet, doe ik niet. Maar ik denk dat er toch ( mogelijk ) wel verschil zit tussen de caches van een Geo-art, trail en multi. Je zou namelijk verwachten dat een multi en trail vanuit het idee, van een cache in een mooie gebied gemaakt is, terwijl bij de Geo-art eerst de vorm bedacht wordt.

Heb je een mooi gebied en daar wil je een cache in leggen, dan laat je de mensen natuurlijk eerst de mooiste plekken zien m.b.v. wp's, voordat je bij de cache komt. Nu is een lange multi tegenwoordig niet zo sexy en worden deze caches steeds minder bezocht. Dus heb je een mooi gebied gevonden en je wilt geen multi, maar een cache type waarop meer mensen af komen, dan maak je een trail. Op de plaatsen waar je bij een multi een wp gepland had, leg je nu een cache.

Bij een Geo-art verwacht ik, dat eerst de vorm wordt bedacht en daarna pas de locaties van de caches erbij worden gezocht. Aangezien de caches in een verplicht gebied ( max. 3,2 km vanaf het icoon in de vorm ) moeten liggen, kan het dus gebeuren, dat er een mindere locatie gekozen moet worden. Terwijl je deze locatie bij een multi of een trail gewoon weg zou laten.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben persoonlijk ook wel een beetje afgeknapt op die geo-arts hoor. Zolang je ze niet doet zien ze er grappig uit op de kaart. Maar als je ze wel doet, dan verdwijnt de bedoelde vorm uit beeld!
Mijn oplossing is dus simpel: gewoon laten liggen, dan heb je er de meeste lol van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Genhenk:

...Mijn oplossing is dus simpel: gewoon laten liggen, dan heb je er de meeste lol van.

Ik ben gelukkig PM. Dus veel van deze kaart- en PQ-vullers gaan zo 1-2-3 de Ignore-bak in en verdwijnen dus zo, van mijn kaart, uit m'n PQ's en dus van m'n gps.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cito is net zo sneu als een koker in een boom
waarom zou je (alleen) rotzooi opruimen als je er ergens een virtueel puntje voor krijgt
en waarom zou je alleen in een boom klimmen als er alleen een fantasieloze koker in bungelt 
(je) zooi opruimen zou de gewoonste zaak van de wereld moeten zijn en
Staatsbosbeheer heeft regelmatig dagen waarbij je ze in het veld kan helpen
en als je het leuk vind om in bomen te klimmen, is elke boom die jij geschikt acht te beklimmen
daar heb je het spelletje geocachen toch niet voor nodig, 

Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong)

trouwens, we zitten hier wel leuk te neuzelen maar de vraagstelster heeft nog geen enkel antwoord gelezen ,,,,,,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei barny:

trouwens, we zitten hier wel leuk te neuzelen maar de vraagstelster heeft nog geen enkel antwoord gelezen ,,,,,,,

Jawel hoor, ze heeft haar antwoord en haar code al. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja, wat er allemaal achter gesloten deuren bekokstooft word is natuurlijk niet bekent 
zonder enge feedback is ook niet handig voor de volgende bezoekers met de zelf de prangende vraag

ik zie alleen maar dit, en ga er dan vanuit dat alle moeite en de pogingen om te helpen voor niets zijn 
image.thumb.png.e76e19348f254e82d117f82ce93c86b9.png

 

wat ik er persoonlijk van vind zal ik maar hier niet schrijven ( op zich ook al dwaas) alleen omdat er dan weer een paar mensen, die anders nooit reageren, gaan flippen 

Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dat natuurlijk ook gelezen, PeeTee, maar dat zeg mij nog niet dat zij ook hier de hulpvaardige berichten van alle actieve en hulpvaardige forumgebruikers ook gelezen heeft en of ze daar haar voordeel ook mee behaald heeft,
als iemand aan jou de weg vraagt, en hij wacht het antwoord niet af, maar draai meteen om, denk jij toch ook dat je in candid camera zit
dan kan je nog wel wat naroepen, maar of het over is gekomen blijft onbekend, en daar zet je dan je beste beentje voor 

Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...