Spring naar bijdragen

26 maart: De Adventure Lab-app


Peetee

Aanbevolen berichten

Vandaag zijn de Release Notes van een al eerder gestart experiment gepubliceerd m.b.t. een nieuw product: de Adventure Lab app

Hier lees je meer over wat de Adventure Lab app inhoudt (vertaald door Google): 

Citaat

Wat is de Adventure Lab-app?
De app Geocaching Adventure Lab is een nieuwe manier voor geocachers om Lab-caches te vinden en te loggen.

Labcaches zijn een experimenteel geocachetype dat vaak bij Mega-Events wordt gespeeld. Deze caches tellen mee voor uw geocachingstatistieken en totale vondsten. In tegenstelling tot andere cachetypes hoeven Lab Caches geen container te hebben en kunnen ze ook binnenshuis worden geplaatst. Hierdoor kunnen eigenaren van Lab Cache innoveren en nieuwe ideeën testen om geocaching nog leuker te maken!

We zijn bezig met het lanceren van de Adventure Lab-app voor de geocaching-community, terwijl we blijven experimenteren met nieuwe technologieën voor Adventures.

Welke voordelen biedt de Adventure Lab-app?
Media-rijke verhalen - We beginnen hier net mee. Momenteel kunnen videomakers video's, afbeeldingen en tekst insluiten voor elke locatie. We verwachten in de toekomst meer kansen.
Openbare map - bekijk alle openbaar beschikbare avonturen. Geen QR-code of link nodig als het een openbaar avontuur is.
Locatievalidatie - Labcaches kunnen alleen door vinders worden vastgelegd binnen een door de maker bepaalde afstand. Dit is een vaak gevraagde functie van videomakers die het valsspelen willen beperken door mensen die de Adventure-locaties niet actief bezoeken.
Lineaire gameplay - makers van avonturen kunnen ervoor kiezen hun Lab-caches in een specifieke volgorde af te spelen, waardoor ze creatiever kunnen vertellen.
Vertalingen: De app ondersteunt lokalisatie in 29 talen.

Wat is er met de webplayer en GPX-downloads gebeurd?
Vanaf 26 maart 2019 zijn de downloads van de webspeler en GPX met pensioen gegaan. De Adventure Lab-app biedt makers van avonturen de vrijheid om te experimenteren met media-rijke verhalen. Het maakt ook lineaire vertelling mogelijk en vereist dat zoekers loggen op de fysieke locatie. Deze functies zijn niet compatibel met de mogelijkheid om locatiedetails vooraf te downloaden en op te slaan op een GPS-apparaat. We zijn nog bezig met het onderzoeken van manieren om coördinaten te delen met behulp van methoden die niet afleiden van de gewenste ervaring van de maker en die de locatievereisten en lineaire vertelling respecteren.

Wat is de nieuwe terminologie?
Het product dat in de volksmond bekend staat als Adventures of Labs is nu Adventure Lab.
Individuele Lab-caches zijn nu locaties in een avontuur

Wie experimenteert met Adventure Labs?
In 2019 breidde Geocaching HQ het Adventure Lab-experiment wereldwijd uit. Een select aantal geocaching-organisaties en 250 gekwalificeerde geocachers kregen de kans om Adventures te creëren. Elke persoon die een Adventure creëert, moet de richtlijnen van het Adventure Lab volgen. Deze avonturen blijven minstens zes maanden actief, of mogelijk langer, voor de gemeenschap om van te genieten.

Merk op dat we 250 deelnemers selecteren als onderdeel van een eerste test van het Adventure Lab-platform. In de toekomst is het onze bedoeling om geocachers andere mogelijkheden te bieden om met unieke cachetypes te experimenteren. Dus als u deze keer niet bent geselecteerd, zijn we van plan andere mogelijkheden te hebben waar u mogelijk wordt geselecteerd.

Wat moeten creatievelingen / bouwers van Adventure Lab weten?
Avonturenscheppers hebben meer opties om de Adventure-ervaring op te bouwen. Ze kunnen de volgorde bepalen waarin het avontuur wordt gespeeld, waardoor meer vertelmogelijkheden en controle over spelerbewegingen door de ruimte mogelijk zijn.

Avonturenscheppers kunnen hun Adventure Lab instellen op Openbaar, Privé of Uit.

Openbaar betekent dat het avontuur zal worden vermeld in de openbare map en voor iedereen toegankelijk is.
Privé betekent dat het avontuur niet openbaar wordt vermeld en alleen toegankelijk is voor vinders met een specifieke code.
Uit betekent dat het avontuur niet wordt vermeld in de openbare map en niet kan worden geopend.

Wat is de toekomst voor Adventure Lab?
Dit is nog steeds een experiment. Geocaching HQ luistert naar feedback van videomakers en vinders en zal de app en de bouwer blijven updaten met nieuwe technologie en mogelijkheden voor het vertellen van verhalen. Blijf de Adventure-app controleren op nieuwe ervaringen in uw regio!

De app is hier te downloaden. Wie heeft er al mee geëxperimenteerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De app had ik vorige week al gedownload en ik zie twee Adventure Lab Caches bij mij in de buurt. Een in Delft en een in Capelle a/d IJssel.
Wat me opvalt is dat er totaal niet met coördinaten wordt gewerkt, maar alleen aan de hand van een kaart of kompas naar een waypoint kan worden genavigeerd. Het kan ook alleen met een smartphone, niet meer met een gpsr.

Ik ben van plan om morgen (eigenlijk vandaag al) de ALC Cache in Delft doen. Als dat bevalt zal ik die in Capelle ook gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei StefandD:


Wat me opvalt is dat er totaal niet met coördinaten wordt gewerkt, maar alleen aan de hand van een kaart of kompas naar een waypoint kan worden genavigeerd. Het kan ook alleen met een smartphone, niet meer met een gpsr.

Is het dan te vergelijken met de Pokémon rage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er gisteren twee gelopen. Beiden hadden 5 waypoints en op elke waypoint moest een vraag worden beantwoord. Bij elk goed antwoord kreeg ik een 'puntje'. Mijn profiel zegt nu dat ik 10 labcaches heb. De tweede werd gecombineerd met een mystery cache. Bij elke vraag kreeg ik een bonusletter.

De vergelijking met Wherigo kwam bij mij ook al op. De Adventures hebben meer mogelijkheden wat betreft multimedia (bv afspelen van een filmpje) maar zo te zien minder mogelijkheden wat spelelement betreft (bv binnen een bepaalde tijd bij de volgende zone proberen te komen). Eigenlijk vind ik het meer lijken op een intercache (voor degenen die dat niet kennen, hier een voorbeeld).

Conclusie: leuk om een keer gedaan te hebben, maar ik ervaar dit niet als geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei StefandD:

Conclusie: leuk om een keer gedaan te hebben, maar ik ervaar dit niet als geocachen.

Eerlijk gezegd verbaast die conclusie mij niet echt.

Ik ga het binnenkort ongetwijfeld zelf een keer uitproberen, maar het zal me niet verbazen als ik tot dezelfde slotsom kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Nu wordt het hoog tijd dat er een nieuw icoon komt dat je kunt toevoegen aan je query-eigenschappen. Een nieuw cachetype is ook een optie.

Ik zit de hele week achter de computer met mijn smartphone bij de hand. Wanneer ik de bossen in ga wil ik dat ding niet meer zien.

Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn ding en wanneer mensen dit willen, voor mijn part. Maar ik zie graag de mogelijkheid om deze caches te negeren en uit te sluiten van mijn query's.

 

Overigens lijkt me dit een poging om stedelingen tegemoet te komen. Aangezien er geen echte containers nodig zijn, zijn ze ideaal voor in de stad.

Maar steden probeer ik zo veel mogelijk te vermijden in mijn vrije tijd.

bewerkt door Blade21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Blade21:

Nu wordt het hoog tijd dat er een nieuw icoon komt dat je kunt toevoegen aan je query-eigenschappen. Een nieuw cachetype is ook een optie.

Ik zit de hele week achter de computer met mijn smartphone bij de hand. Wanneer ik de bossen in ga wil ik dat ding niet meer zien.

Ik denk dat dit niet gaat gebeuren, is juist ontworpen om met de smartphone te doen, ook om vals spelen tegen te gaan (je moet immers in de buurt zijn om te kunnen antwoorden)

N.b. Lab heeft wel een eigen icoon, maar staat dus niet op de bekende kaart, behalve van de app zelf natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Flo van Co:

Ik denk dat dit niet gaat gebeuren, is juist ontworpen om met de smartphone te doen,

Juist omdat deze caches voor de smartphone zijn ontwikkeld moet er een filtermogelijkheid komen. Alleen dan kun je dit type cache uitsluiten in de query's.

Er kan een filter bijkomen of een eigenschap.

afbeelding.png.34185ee90dde200ef89d307cba938edf.png

afbeelding.png.8ec26b535cc77cb689ed20e0ce74d6a2.png

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele hoofdstuk adventure lab caches bevindt zich nog in een experimentele fase (lees ik tenminste in de uitleg op de website van .com)

Aparte filtermogelijkheden lijken mij nu nog niet aan de orde, maar je kunt natuurlijk altijd een verzoek sturen aan het hoofdkwartier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien garmin niet echt meer met geocaching  samen werkt  denk ik dat een duw in de richting is om alleen nog met de telefoon te gaan geocachen.

het is een steen in een meer om te kijken hoe het uitpakt.

Hoe meer rimpels terug komen  ...  des de eerder komt de stap naar dit soort geocachen .

Er is dus geen toestemming nodig voor de plekken want er ligt nergens iets.

scheelt weer heel wat werk voor de reviewers  (eigenlijk niet meer nodig) 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...