Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2019


hooningkorf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Brrrr, is het bij jullie ook zo koud? Vandaag was het een groot deel van de dag mistig hier, daarna was er ongeveer vijf minuutjes zo’n maar dat heeft niet echt geholpen. Straks maar een warme chocolademelk met slagroom bij de pepernoten :)

Fijne avond allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, erg warm is het vandaag niet. Ik vrees dat het komende tijd nog kouder zal worden 2138231914_Frreezingcold.thumb.jpg.0cfc86e04eec50d898c34a0cd61c32d2.jpg

Persoonlijk hoop ik ( al jaren ), dat ik dusdanig 'stout' ben geweest, dat ik meegenomen wordt naar Spanje ( yo habla espanol ). Maar helaas dat is nog nooit gebeurt. Het enige wat ik score, zijn 'venijnige' gedichten van m'n huisgenoten vanwege m'n gedrag.
Daarom hebben we 'het' maar verplaatst naar de kerstdagen.


Fijne en gezellige avond allemaal !!

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hier ook de hele dag grijs en koud. Vanmorgen werd nog aangenomen dat het zonnetje in de loop van de dag nog zou gaan doorbreken, maar dat is helaas niet gebeurd. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/5/2019 om 5:56 PM zei Linkalovers:

Persoonlijk hoop ik ( al jaren ), dat ik dusdanig 'stout' ben geweest, dat ik meegenomen wordt naar Spanje ( yo habla espanol ). Maar helaas dat is nog nooit gebeurt. Het enige wat ik score, zijn 'venijnige' gedichten van m'n huisgenoten vanwege m'n gedrag.
Daarom hebben we 'het' maar verplaatst naar de kerstdagen.

Ben je niet bang dat je mee naar het hoge Noorden mag dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei regenboog2:

Ben je niet bang dat je mee naar het hoge Noorden mag dan?

Ja, wel een beetje :o. Want als typische NK'er ( Nederlandse Koukleum ), loop ik nu al bijna als een Michelin poppetje rond, terwijl het nog niet eens vriest.

Maar ondanks dat ik natuurlijk nog wel heilig in Sinterklaas geloof, vertrouw ik die SanteClaus echt niet, volgens mij bestaat 'ie niet eens.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Oei :oops:, wat gaan we weer Off-Topic :offtopic:. Sorry !!! Even zelf Knip/Plak gedaan vanaf hierzo.

Zoals je waarschijnlijk wel weet Harrie, ben ik het grotendeels met je eens.

Maar ook ik, als ik wil gaan cachen, zit liever niet 'eindeloos' op een computer scherm te turen naar een ( voor mij ) leuke cache of e.e.a. te moeten uitzoeken hoe het werkt. Ook ik download met 4 PQ ( dat gaat automatisch, hoe makkelijk kan je het krijgen ) zo'n kleine 3000 caches en ook ik gebruik C:GEO ( bij 'problemen' leest een smartphone natuurlijk veel gemakkelijker, dan dat kleine en trage gps scherm ). Loggen doe ik wel gewoon op GC ( meestal 's avond na het cachen ). Behalve als we op vakantie zijn, dan log ik via C:Geo. Dit omdat het dan wel weken zou kunnen duren, voordat ik thuis kan loggen. Dit zou dan een administratieve chaos worden en soms is het gewoon belangrijk/netjes dat je z.s.m. die dag logt ( b.v. omdat de cache geript is ).

Maar het bovenstaande hoef ik jou natuurlijk ook niet uit te leggen, dat weet je waarschijnlijk al lang. Het grote verschil is, dat ik geen cache site beheer en jij natuurlijk wel OC beheert en dat altijd meeweegt in je antwoord. En dat is gewoon logisch.


Voor de nieuwelingen onder ons: Als je premium lid bent, dan kan/mag je PQ ( Pocket Queries ) gebruiken. Hiermee kan je automatisch een gpx file laten genereren, waarin alle ( of de door je aangegeven types, max afstand, max/min D/T ) maximaal 1000 caches van een bepaald gebied zitten. Ik gebruik 4 PQ, te weten: 1 x Tradi's, 1 x Mysteries, 1 x alle andere types en 1 x mijn Todo list.
Dat dit bij resulteert in maar zo'n 3000 caches, is omdat ik geen caches wil hebben die ver buiten mijn gebied liggen, waarvan de kans groot is dat ik ze toch nooit doe. Als ik een keer buiten mijn gebied ga cachen, dan maak ik daarvoor gewoon even een eigen PQ. En omdat ik ook niet klim, duik, boot, voortuin,  ..... zijn ook die cache in de PQ er al uit gefilterd.

Maar ach, ook dat wist jij natuurlijk ook al lang :thumbsup:.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...