Peetee Geplaatst 6 november 2018 Geplaatst 6 november 2018 Vandaag in de krant: https://www.bndestem.nl/breda/agressieve-koeien-vallen-wandelaars-aan-ik-dacht-in-dat-weiland-echt-dat-het-gedaan-was-br~aedc8aa0/
Linkalovers Geplaatst 6 november 2018 Geplaatst 6 november 2018 (bewerkt) Ja, da's best wel erg. Hopelijk herstellen beide vrouwen 100%. Het zijn allemaal lieve beesten ( die koeien, hooglanders en Spaanse runderen en ... ) maar zodra de 'massa' in beweging komt wordt het serieus. En als die beesten éénmaal iets in hun kop hebben, zit het niet in de kont en is het oppassen geblazen. De enige keer dat wij 'problemen' met hooglanders hadden, was toen één beest iets te nieuwsgierig werd en steeds iets dichterbij ( op zo'n 3 m. afstand ) kwam. Zo dichtbij zijn die horens erg groot en ben je ook altijd te laat, als er toch een uitval komt. Uiteindelijk konden wij niet meer achteruit lopen en stonden we op enkele polletjes langs de rand van een meertje. Gelukkig liep de hooglander uiteindelijk gewoon weg en was de 'schade' maar één natte voet. 6 november 2018 bewerkt door Linkalovers
Berenboot Geplaatst 23 januari 2019 Geplaatst 23 januari 2019 Koeien reageren soms agressief op honden, vooral als ze niet bekend zijn met honden. Heeft een boer zelf honden, dan gebeurt er doorgaans niets, maar zijn de runderen niet bekend met honden zien ze deze als roofdieren en gaan ze soms in de aanval.
Peetee Geplaatst 12 februari 2019 Auteur Geplaatst 12 februari 2019 En opnieuw: https://www.ed.nl/de-peel/annie-bankers-uit-milheeze-bont-en-blauw-na-plotselinge-aanval-schotse-hooglander~aefdb7b2/
Berenboot Geplaatst 12 februari 2019 Geplaatst 12 februari 2019 (bewerkt) Gekke koeienziekte? Die gaat voor straf op de BBQ! 12 februari 2019 bewerkt door Berenboot
Linkalovers Geplaatst 17 maart 2019 Geplaatst 17 maart 2019 (bewerkt) Twee wandelaars gewond door aanval taurossen in Brabants natuurgebied. "Twee wandelaars zijn zaterdag gewond geraakt door een aanval van twee taurossen in het Brabantse natuurgebied de Maashorst. Een van hen brak onder meer haar enkel...." 17 maart 2019 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 17 maart 2019 Auteur Geplaatst 17 maart 2019 Tja, al kun je er niks aan doen: je zal het maar net treffen!
Linkalovers Geplaatst 6 januari 2020 Geplaatst 6 januari 2020 Het blijft inderdaad uitkijken: gister en vandaag in het nieuws: Man ernstig gewond na aanval door stier in natuurgebied en Incident met stier als in Maashorst zeldzaam... 1
harrie Geplaatst 6 januari 2020 Geplaatst 6 januari 2020 1 uur geleden zei Linkalovers: Het blijft inderdaad uitkijken..... Natuurlijk blijft het uitkijken. Helaas zijn er altijd weer van die tarzan figuren die denken dat ze met die dieren om kunnen gaan en dat hun niks kan overkomen. Dit met alle gevolgen van dien. Helaas zijn natuurlijk die dieren de pineut en worden er tegen hun maatregelen genomen terwijl zij alleen maar hun simpele dingetje doen zoals vreten, schijten en slapen. 1
Icemen4 Geplaatst 6 januari 2020 Geplaatst 6 januari 2020 Ben het helemaal met Harrie eens.Vandaag een rondje gelopen bij Oudemolen.Halverwege stonden er een stuk of 20 van die grote beesten op mijn pad...Foto gemaakt en rechtsom gekeerd...Lopen er een stelletje popiejopies met loslopende hond mij voorbij en zij zullen mij wel even laten zien hoe ze die dieren moeten passeren...Ik heb nog nooit zo snel de benen genomen...Binnen 5 minuten stonden ze ook naast mij achter het hekje en daar heb ik ze haarfijn uitgelegd wat ik van hun actie vond.Wat een stelletje klo......... 3
Linkalovers Geplaatst 2 september 2020 Geplaatst 2 september 2020 NU.nl: Politie bevrijdt stel van kudde Schotse hooglanders na uren wachten. "...Een stel uit Oss zat dinsdag urenlang vast in een bos in Biddinghuizen omdat een kudde Schotse hooglanders het pad blokkeerde. Toen het donker werd, werden ze bevrijd door de politie...".
Peetee Geplaatst 2 september 2020 Auteur Geplaatst 2 september 2020 34 minuten geleden zei Linkalovers: NU.nl: Politie bevrijdt stel van kudde Schotse hooglanders na uren wachten. "...Een stel uit Oss zat dinsdag urenlang vast in een bos in Biddinghuizen omdat een kudde Schotse hooglanders het pad blokkeerde. Toen het donker werd, werden ze bevrijd door de politie...". Ik heb dat ook wel zo meegemaakt, maar kennelijk was omlopen voor hen geen optie.
Genhenk Geplaatst 8 september 2020 Geplaatst 8 september 2020 Gegijzeld worden door Hooglanders, mooi materiaal voor een oudejaarsconference of zo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden