Spring naar bijdragen

Het blijft uitkijken met vee in natuurgebieden ...


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja, da's best wel erg. Hopelijk herstellen beide vrouwen 100%.

Het zijn allemaal lieve beesten ( die koeien, hooglanders en Spaanse runderen en ... ) maar zodra de 'massa' in beweging komt wordt het serieus. En als die beesten éénmaal iets in hun kop hebben, zit het niet in de kont en is het oppassen geblazen.

De enige keer dat wij 'problemen' met hooglanders hadden, was toen één beest iets te nieuwsgierig werd en steeds iets dichterbij ( op zo'n 3 m. afstand ) kwam. Zo dichtbij zijn die horens erg groot en ben je ook altijd te laat, als er toch een uitval komt. Uiteindelijk konden wij niet meer achteruit lopen en stonden we op enkele polletjes langs de rand van een meertje. Gelukkig liep de hooglander uiteindelijk gewoon weg en was de 'schade' maar één natte voet.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Koeien reageren soms agressief op honden, vooral als ze niet bekend zijn met honden. Heeft een boer zelf honden, dan gebeurt er doorgaans niets, maar zijn de runderen niet bekend met honden zien ze deze als roofdieren en gaan ze soms in de aanval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
1 uur geleden zei Linkalovers:

Het blijft inderdaad uitkijken.....

Natuurlijk blijft het uitkijken. Helaas zijn er altijd weer van die tarzan figuren die denken dat ze met die dieren om kunnen gaan en dat hun niks kan overkomen.

Dit met alle gevolgen van dien. Helaas zijn natuurlijk die dieren de pineut en worden er tegen hun maatregelen genomen terwijl zij alleen maar hun simpele dingetje doen zoals vreten, schijten en slapen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met Harrie eens.
Vandaag een rondje gelopen bij Oudemolen.
Halverwege stonden er een stuk of 20 van die grote beesten op mijn pad...
Foto gemaakt en rechtsom gekeerd...
Lopen er een stelletje popiejopies met loslopende hond mij voorbij en zij zullen mij wel even laten zien hoe ze die dieren moeten passeren...
Ik heb nog nooit zo snel de benen genomen...
Binnen 5 minuten stonden ze ook naast mij achter het hekje en daar heb ik ze haarfijn uitgelegd wat ik van hun actie vond.
Wat een stelletje klo.........089032630d9f57a4f727b55d874f4573.jpga524ab4910da55c5520262652eb22040.jpg

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
34 minuten geleden zei Linkalovers:

NU.nl: Politie bevrijdt stel van kudde Schotse hooglanders na uren wachten.

"...Een stel uit Oss zat dinsdag urenlang vast in een bos in Biddinghuizen omdat een kudde Schotse hooglanders het pad blokkeerde. Toen het donker werd, werden ze bevrijd door de politie...".

Ik heb dat ook wel zo meegemaakt, maar kennelijk was omlopen voor hen geen optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...