Spring naar bijdragen

Nieuwe functie op .com: logs waarderen?


Peetee

Aanbevolen berichten

Het lijkt er op dat .com met een nieuwe optie is gekomen, nl. het waarderen van logs. Als je bv. naar een Noorse cachepagina gaat dan zie je onder de logs de aanklikbare opties "Mooi verhaal" en "Nuttig".

Likes.jpg

Een soort van 'Like'-systeem dus eigenlijk.

Op dit moment is het bij de Nederlandse caches nog niet actief, maar misschien binnenkort?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Via deze site is ook wel eens een wedstrijdje geweest voor de mooiste log. Vond ik destijds een leuk initiatief.

Voor plaatsers van bijzondere caches kan dit een mooie aanvulling zijn. Het is toch altijd sneu als iemand die heel veel moeite in een route of cachebox heeft gestoken, als 'dank' een TFTC of algemene batchlog krijgt.

Het zal wel weer een PMO functie worden dus verder hoef ik me er als gewoon member niet druk over te maken! Al zou het wel aardig zijn als je kunt zien wie er vaak goed-gewaardeerde logs schrijft ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de logjes waarbij er wel veel zinnen staan maar niets over de bezochte cache staat, veelal te herkennen aan de laatste zin waarin staat "alle co's bedankt" die door GZAK gevormde logbeledegingen schrijvende kneuzen zullen zich niks aantrekken van deze optie,
zolang er geen mogelijkheid bestaat om aan te kunnen vinken dat de log gewoon waardeloos is, is het weer de zoveelste hulpeloze nieuwe optie van die Amerikaanse webwinkel die niets toevoegt aan het uitgemergelde spelletje geocaching 

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei barny:

zolang er geen mogelijkheid bestaat om aan te kunnen vinken dat de log gewoon waardeloos is...

Dat viel mij ook op. Kennelijk kun je enkel positieve feedback geven.

Verder vraag ik me ook wel af in hoeverre een log 'nuttig' kan zijn, als je er even van uitgaat dat die geen spoilers mag bevatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je oplet dan is er bij Groundspeak alleen maar positieve mededelingen te geven (je kan namelijk ook geen negatieve favo's geven)
net als elke dictator van elk willekeurig apeland wil Groundspeak geen eerlijke meningen van het gewone loopvolk
en ik weet niet waar je het vandaan haalt maar logs mogen en kunnen best wel spoilers bevatten, staat namelijk op elke cachepagina vastgenageld
het is alleen dat de mensen die het spelletje geocachen niet begrijpen er op een of andere manier een probleem mee hebben, en dat is jammer dat ze daarmee de ervaring van anderen willen en gaan manipuleren, net als elke dictator van welk ape land dan ook (of had ik dat al gezegd) 


Barny  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei barny:

en ik weet niet waar je het vandaan haalt maar logs mogen en kunnen best wel spoilers bevatten, staat namelijk op elke cachepagina vastgenageld

Barny  
 

Toch niet Barny!

Op elke cachepagina staat: " Waarschuwing! Beschrijvingen of links kunnen spoilers bevatten." Dat is niet hetzelfde als mogen. Dat ze hierop niet controleren kan ik wel begrijpen.

Hier kun je lezen:

Cache owners may delete geocache logs if they conflict with our Terms of Use Agreement or fail to meet the logging guidelines for their cache type. If you delete a log in error, ask your local reviewer to restore the log, or contact us.

en hier lees je in deze 'Terms of use', onder punt 2.D, paragraaf xiii ("Restrictions"):

Permission to use our services is subject to the following restrictions. Whether these restrictions have been violated shall be determined in our sole discretion. You agree not to:

......

xiii. Publish on our websites the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the geocache owner.

.......

M.a.w. je mag enkel oplossingen, hints, spoilers of verborgen coördinaten publiceren als je daarvoor toestemming hebt gekregen van de cache-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank PeeTee, voor deze, hebben ze weer de richtlijnen verandert zonder mijn toestemming :)
maar nu dus nog meer doctorale regeltjes die verder van het spel geocachen af staan,,,, dat soort grappen hebben ze in Seattle zo langzamerhand patent op 


Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
13 minuten geleden zei Peetee:

Dit lijkt me toch een nutteloze optie.

Als ik een cache uitzoek en daarin staat iets onduidelijks, dan lees ik soms wel de logs. Maar wie gaat nu logjes "plusjes" ( likes ) geven? Vooral omdat de meeste logs tegenwoordig korter dan één zin zijn.

Misschien verwacht GC dat logs nu langer zouden worden, omdat men er plusjes/likes voor krijgt. Misschien onder het motto "...alles voor een puntje ...".

Misschien wordt het wel een nieuwe rage, als GC diegene die de plusjes/likes uitdelen, ook een teller daarvoor krijgen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een mooie toevoeging. Wellicht dat het mensen aanzet tot leuke en uitgebreide logs. 

(maar goed, ik zie overal iets positiefs in en maak zelf wat moois van mijn hobby Geocaching)

bewerkt door rgschmidt
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rgschmidt:

Wellicht dat het mensen aanzet tot leuke en uitgebreide logs. 

Ik denk dat dat ook de achterliggende gedachte van Groundspeak is: dat mensen wat meer aandacht gaan besteden aan het schrijven van hun logs.
Nu maar hopen dat dat ook zo uit gaat pakken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...