Spring naar bijdragen

Na de wolf nu ook de goudjakhals in de Nederlandse natuur


Peetee

Aanbevolen berichten

Vandaag las ik dat nu al voor de derde keer ook de goudjakhals (Europese coyote) in de Nederlandse bossen is gezien. Nu bij Ruurlo:

Dat we die als geocachers tegenkomen lijkt heel klein. Ze worden bijna nooit gespot. Meer info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk spreekt dat minder aan, maar even los van zijn voorkomen (als ik hem in het bos zag scharrelen zou ik waarschijnlijk denken dat ik een grote vos zag), wordt de wolf al enkele jaren gesignaleerd en deze soort nog maar pas.

Daarnaast is het een dier dat historisch niet in Nederland voorkwam en de wolf ooit wel.

Van alle mythes, verhalen en sprookjes over wolven hebben wij dus toch allemaal iets mee gekregen (ook al kwam vrijwel alles van de oosterburen) en rond de goudjakhals (Europese coyote) zijn die verhalen er niet.

Ik vind het wel leuk en mogelijk heeft dit dier meer kans om zich hier blijvend te vestigen.

Van de wolf vraag ik mij dat echt af, het is hier veel te klein...

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Als ik het zo hoor en zie, dan is dit dier veel beter voor de Nederlands natuur, dan een wolf. De wolf is gewoon te groot, heeft te grote prooien nodig en heeft ( voor Nederlandse begrippen ) een erg groot territorium.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...