Spring naar bijdragen

aan succes ten onder?


Geepjes

Aanbevolen berichten

Ik heb de grafiek met het aantal geplaatste caches cumulatief over de afgelopen jaren eens bekeken en wat me opvalt is dat er een, op zich verklaarbare, steeds steiler wordende curve zichtbaar is. Als deze lijn zich voortzet zal het aantal caches de komende tijd explosief stijgen. Komt er geen moment dat geocachen aan zijn eigen succes ten onder gaat vanwege de schade aan de natuur en mogelijk andere overlast ervaren door buitenstaanders? :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben daar ook wel eens bang voor, de groei van zowel deelnemers als caches is explosief te noemen.

De andere kan is dat de groei van het aantal caches ook zorgt voor meer spreiding van alle deelnemers. Als je wat willekeurige caches bekijkt worden die niet vaker bezocht dan een jaar eerder. Een geocacher bezoekt een plek normaal ook maar 1 keer, uitgezonderd wat bezoeken om een tb te ruilen (of snaaien)

 

Misschien houd de groei van het aantal caches de groei van de deelnemers in evenwicht. Bovendien kan het ook een mode verschijnsel zijn door de vele media aandacht dat voor sommige na een paar maanden weer over is. Ik doe zelf al een 6 jaar aan duiksport, 2 a 3 jaar geleden was er een enorme piek in nieuwe duikers. De duikscholen schoten de grond uit. Afgelopen jaar gezien hoe diverse duikscholen de deur weer moesten sluiten. De trent is er een beetje vanaf, de groep is groter geworden, maar alleen de echte enthousiasteling blijven over plus een handje vol mooi weer duikers.

 

Ik denk (hoop) dat het met geocaching ook zo gaat, je ziet zo hier en daar al caches die met veel enthousiasme geplaatst zijn, maar waarvan de eigenaar al maanden niet meer online is geweest.

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo All.

 

Het gaat toch goed zo?????

Waarom zou je zeggen,nou het volgende is het geval:

de cache's mogen toch maar een paar 100 mtr

uit elkaar liggen??

Dus plaats maar genoeg cache's en als elke vierkante

meter is bezet kan er niets meer bij,vol is vol toch.

Hebben we keuze genoeg toch om te zoeken???

 

 

Groetjes Keske27(kees)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...De trent is er een beetje vanaf...

Mocht van GC-en de trend eraf gaan dan zou dat wel eens kunnen leiden tot verwaarloosde caches en veel teleurstellingen maar misschien be nik te somber of durrt dat nog jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was niet van plan mijn caches tot Sint Juttemis actief te houden. Jaartje of twee, drie en dan opdoeken en weer een nieuwe maken. Zo houd je het leuk, denk ik.

lijkt me prima maar je weet nooit wat anderen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, als verse gebruiker met 1 eigen cache zie ik nog niet zoveel problemen. De eerste weken veel bezoek, maar het loopt nu al wat terug. Prima hoor want zo kan de natuur elke keer weer wat bijkomen. Het enige waar ik "last" van heb is dat de caches in sommige gebieden wel erg dicht bij elkaar komen te liggen en dat het lastig wordt om dat te zien op de cachekaart van GC.nl. Daarnaast geloof ik ook wel in de hype-theorie van Dutch-Locutus dus het neemt gezien de statistiek nog wel een tijdje toe maar zal ook zeker zijn piek kennen en daarna afvlakken. Het aanhouden (en onderhouden) van caches zou nog wel eens lastig kunnen worden maar dat is nu soms ook al een issue. Ook nu zijn er al cache's aan onderhoud toe maar krijgen dat niet van de eigenaar. In zulke gevallen wil ik daar dan nog wel eens wat aan doen. Als ik in cache-logs lees dat de cache nodig onderhoud kan gebruiken dan wil ik nog wel eens wat spul daarvoor meenemen. Zip-loc zakjes heb ik altijd wel bij me en zo kun je soms het logboek van de ondergang redden, maar ik heb de Cache Zonder Naam ook al van een nieuwe emmer voorzien. Kleine moeite en zo is een cache weer in tiptop staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de grafiek met het aantal geplaatste caches cumulatief over de afgelopen jaren eens bekeken en wat me opvalt is dat er een, op zich verklaarbare, steeds steiler wordende curve zichtbaar is. Als deze lijn zich voortzet zal het aantal caches de komende tijd explosief stijgen. Komt er geen moment dat geocachen aan zijn eigen succes ten onder gaat vanwege de schade aan de natuur en mogelijk andere overlast ervaren door buitenstaanders? :D

Ik zie het probleem niet. Er komen steeds meer regels, de voorwaarden om een cache te mogen plaatsen worden steeds aangescherpt.

Ik denk eerder dat het geocachen ten onder zal gaan aan al die regels.

 

Volgens de officiele regel mogen caches op 0,1 mile van elkaar af liggen, dus 160,9 meter :eek:

Als je nu iedere keer 160,9 meter tussen een cache laat, kunnen er in Nederland 15903 caches kwijt.

 

Volgens mij kunnen we dan nog wel even vooruit omdat er ook steeds meer caches gearchiveerd worden.

 

Don't Panic :thumbup:

 

GRTZ

 

Kruimelmeter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast diamant
Volgens de officiele regel mogen caches op 0,1 mile van elkaar af liggen, dus 160,9 meter :thumbup:

Als je nu iedere keer 160,9 meter tussen een cache laat, kunnen er in Nederland 15903 caches kwijt.

hoezo 15903? niet iedere vierkante kilometer zul je helemaal kunnen

vullen maar 100000 moet toch wel haalbaar zijn zeker als de deelnemers

hun eigen tuinen of ander grondbezit gaan inzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

toch maar een reactie.

 

Als je kijkt naar het aantal mensen dat er in de statistieken zit: zo'n 3500 en het aantal actieve cachers per maand, dan zie wel dat dat aantal (explosief?) groeit. Echter volgens mij groeit het aantal actieve per maand langzamer dan het totaal aantal.

 

Je ziet trouwens dat er een heel groot aantal cachers op zo'n 4 a 5 founds blijft staan. Ik denk dat een boel mensen of een enkele keer gaan cachen, of het toch gewoon niet leuk vinden. Wellicht wordt de pas aanschafte PDA met TomTom een paar keer gebruikt.

 

Dus of het zo'n vaart loopt, nog even niet denk ik.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaartje of twee, drie en dan opdoeken en weer een nieuwe maken. Zo houd je het leuk, denk ik.

Met de Cairnteam-caches blijkt het in de praktijk ook zo te gaan. Tot nu toe bereiken onze caches na zo'n periode een min of meer natuurlijk einde van de levenscyclus. De cache Eemland is (om van het gezeur af te zijn) opgedoekt na een klacht van Natuurmonumenten bij de Stichting Geocaching omdat hij de natuur zou aantasten, al wist deze beheerorganisatie niet eens waar de cache lag (op 2 meter van een officieel wandelpad dat binnenkort wordt geasfalteerd zodat er ook kan worden gefietst). Ins Blaue Hinein is spontaan gearchiveerd door geocaching.com. Wij ondernemen hier geen actie tegen omdat er vlak naast een andere cache is opgedoken en wij twee teveel vinden. Het Moddermonster is in beslag genomen door het Geldersch Landschap en word niet gereactiveerd omdat wij genoeg hebben van de veelvuldige barre tochten door het stuifzand om de doorgaans slecht weggestopte cache opnieuw te verbergen. Bovendien heeft geocaching.com ook deze cache op eigen houtje gearchiveerd en we hebben geen zin om daartegen steeds in het geweer te komen.

Het uitzetten van caches vinden we leuk werk, maar teveel caches op je naam leveren teveel beslommeringen op, daarom leggen we ons er al gauw bij neer als een cache een natuurlijk einde bereikt. Maar anderzijds vinden we het ook interessant om erg oude caches op te zoeken, die al jaren op hun plek liggen en bezocht zijn door tientallen zo niet honderden lopers, onder wie dinosauriërs als Ralph, Broek en Brazil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Medecachers, mede Houtenaar,

 

Kijk eens bij Cachetechnieken een oproep.

En de andere leuke caches die anders zijn dan een doos met spullen in de grond stoppen.

 

Aan succes ten onder gaan,vind ik een beetje zwartgallig. Tjonge jonge.

 

Gebruik je creativiteit.

 

Bedenk wat leuks, iets unieks

 

Zelfs in Houten - een godvergeten oord ? - De KunstBas bijvoorbeeld- en zo zijn er honderen andere leuke ideeen van medecachers. Een webcam op de dam. Cache me dan als je kan.

 

Als de wereld verandert verander dan mee!

 

Kom eens uit je klaagstoel en bedenk eens wat leuks.

 

Succes en pak het positief op.

We kunnen niet zonder jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...