Spring naar bijdragen

aan succes ten onder?


Geepjes

Aanbevolen berichten

Gast diamant

Stel het spelletje blijft ongeveer even populair als de afgelopen maanden; dan komen er gemiddeld ca.

1000 caches per jaar bij. Ik neem even (voorzichtig) aan dat het uitvalpercentage per jaar oploopt tot

10% Dan stijgt het aantal actieve caches tot 10000. Loopt het uitvalpercentage sneller op tot 20%

per jaar dan zal met maximum actieve caches nog maar 5000 worden. Het hoog oplopen van het uitvalpercentage kan veroorzaakt worden door meer bekendheid bij de buitenwereld met het fenomeen (b.v. boswachters). Neemt de populariteit sterk toe net als de afgelopen jaren, dan kan de groei ook hoger worden, maar dat vraagt dan ook meer van de organisatie, ook kunnen cachers dan overvoerd raken waardoor de alertheid afneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het idee dat iedereen er ook maar vanuit gaat dat elke cache die hij wil plaatsen ook geaproved wordt. Er zijn er die maanden bezig zijn om ook maar een cache door de keuring te krijgen, dus zo'n vaart zal het niet lopen.

 

GRTZ

 

Kruimelapproved

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het allemaal wel los loopt.

Het is zoals met elke rage na een tijdje neemt de belangstelling weer af.

Op gegeven moment zijn ook de meest leuke recreatiegebieden al gebruikt om caches te leggen, zodat de keus voor een originele nieuwe multicache steeds minder wordt. Dat stadium heb ik hier in Zuid-Oost Groningen al bijna bereikt.

 

Persoonlijk denk ik er aan om een bestaande multicache van mijzelf "om te bouwen" tot een nieuwe cache die weer door iedereen gelogd mag worden.

 

Groeten Hoppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt allemaal wel goed, de regels zijn een stukkie strenger dan vroeger, hoeveel caches liggen er begraven?

volgens de regels mag dat al niet meer, als je een prikstok moet gebruiken doe je het al fout.....

 

ik denk dat het aantal caches best meevalt, ook zul je zien dat een aantal caches op een gegeven moment de monumentstatus bereiken, worden verwijderd door de makers of gearchiveerd door .com!

 

dat is op zich niet verkeerd, de boel moet zo nu en dan vernieuwen........

 

 

groets,

 

gimli :o --die ook maar weer eens teruggekomen is :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op gegeven moment zijn ook de meest leuke recreatiegebieden al gebruikt om caches te leggen, zodat de keus voor een originele nieuwe multicache steeds minder wordt. Dat stadium heb ik hier in Zuid-Oost Groningen al bijna bereikt.

 

Persoonlijk denk ik er aan om een bestaande multicache van mijzelf "om te bouwen" tot een nieuwe cache die weer door iedereen gelogd mag worden.

 

Groeten Hoppertje

 

 

?? :unsure: ??

 

 

Hoppertje toch: weet je dat de minimale afstand tussen 2 caches - dwz. de afstand tussen de bovenaan de pagina vermelde coordinaten 160 meter is ??

 

Is het wel eens bij je opgekomen dat je in 1 gebied meerdere caches kunt plaatsen ??

 

Weet je per ongeluk ook dat er naast multi's ook nog andere types caches zijn ??

 

Weet je ook, dat : hoe meer caches, hoe meer vreugd ??

 

Weet je ook , dat je het oude niet zo gauw overboord moet gooien voor het nieuwe ??

 

 

KOM OP, HET KAN DAAR IN HET NOORDEN NOOIT EN BIJ LANGE NA NIET VOL ZITTEN !!!

 

 

Ga meer eens kijken in het CacheDorado en het CacheParadijs/ De Driehoek !

En zelfs daar zit het nog niet vol !

 

Groeten,

 

GeoPatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoppertje toch: weet je dat de minimale afstand tussen 2 caches - dwz. de afstand tussen de bovenaan de pagina vermelde coordinaten  160 meter is ??

 

Is het wel eens bij je opgekomen dat je in 1 gebied meerdere caches kunt plaatsen ??

 

Weet je per ongeluk ook dat er naast multi's ook nog andere types caches zijn ??

 

Weet je ook, dat : hoe meer caches, hoe meer vreugd ??

 

Weet je ook , dat je het oude niet zo gauw overboord moet gooien voor het nieuwe ??

 

Ga meer eens kijken in het CacheDorado en het CacheParadijs/ De Driehoek !

En zelfs daar zit het nog niet vol !

Petertje toch........

 

Is het wel eens bij je opgekomen dat andere mensen het cachen wel eens anders zouden kunnen denken/voelen/ervaren dan jij? :blush:

 

Weet je ook dat sommige mensen er niet veel aan vinden om er tien op een rij te doen, als ze 160 meter van elkaar vandaan zouden liggen? :no:

 

Weet je ook dat dat de mensen zijn die liever een lekkere lange natuurwandeling maken om aan het einde hiervan ook nog eens een cache te vinden? :thumbup:

 

Weet je ook dat niet iedereen denkt hoe méér, hoe beter? Maar sommigen meer zien in een mooie multi i.p.v. allemaal filmkokertjes op een hoop? :yes:

 

Weet je ook dat namen als "het cacheparadijs" e.d. door individuen gegeven worden die meestal eigenaar zijn van al die caches?

 

Weet je ook dat Hoppertje al jouw "weet je ook"-jes vast wel weet maar misschien wel heel anders denkt/voelt/ervaart dan jij?

 

Zomaar wat dingetjes die bij mij bovenkomen bij het het lezen van jouw reactie. Na een weekendje cachen in Groningen, waarbij er best stukken gereden moest worden om bij een volgende cache te komen. Niet dat dat een echte straf was. Om in elk stuk(je) bos wat daar is nou twee maal een ronde te moeten lopen voor weer een andere cache...

Zelfs tijdens dat rijden hele mooie dingen gezien (ree met twee jongen b.v.). Heerlijk weekend gehad in een toch best mooi Groningen, al is het natuurlijk geen Veluwe... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

?? :unsure: ??

 

 

Hoppertje toch: weet je dat de minimale afstand tussen 2 caches - dwz. de afstand tussen de bovenaan de pagina vermelde coordinaten  160 meter is ??

 

Is het wel eens bij je opgekomen dat je in 1 gebied meerdere caches kunt plaatsen ??

 

Weet je per ongeluk ook dat er naast multi's ook nog andere types caches zijn ??

 

Weet je ook, dat : hoe meer caches, hoe meer vreugd ??

 

Weet je ook , dat je het oude niet zo gauw overboord moet gooien voor het nieuwe ??

 

 

KOM OP, HET KAN DAAR IN HET NOORDEN NOOIT EN BIJ LANGE NA NIET VOL ZITTEN !!!

 

 

Ga meer eens kijken in het CacheDorado en het CacheParadijs/ De Driehoek !

En zelfs daar zit het nog niet vol !

 

Groeten,

 

GeoPatra.

Ik sluit me dus uiteraard helemaal aan bij bovenstaande reacties die zijn binnengekomen n.a.v. het berichtje van Geopatra.

 

Overdaad schaadt en een hoop caches op nog geen 200 Meter afstand van elkaar vind ik geen bal aan.

Zo af en toe een cache vernieuwen of iets origineels verzinnen is veel leuker dan steeds maar meer caches plaatsen.

 

Tevens zit je dan ook met het probleem om al die caches te onderhouden waar veel tijd in kan zitten die ik niet altijd heb. (er zijn nog meer dingen in het leven dan geocachen)

 

Groeten Hoppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ga meer eens kijken in het CacheDorado  En zelfs daar zit het nog niet vol !

 

Groeten,

 

GeoPatra.

Mensen zien door die boompjes het bos niet meer :yes::unsure:

Inderdaad, en dat is jammer. Geocachers associëren 'Den Bosch' al ruim een jaar met inferieure drive-in trash :blush: en rijden er met een boog omheen, terwijl in die regio ook echte caches zijn geplaatst, o.a. door ChezIvan en Hopman Henk. Caches die beslist de moeite waard zijn, maar die opgaan in de regionale snelshit en daardoor amper meer worden bezocht.

 

Elders op het forum wordt gesproken over omruilen en opwaarderen van caches. Kunnen we geen Cache-In-Trash-Out actie (CITO) organiseren om de fantasieloze drive-in micro's één op één te vervangen door verzorgde geocaches? :thumbup: Elke lokatie biedt wel aanknopingspunten om een boeiende wandel- en/of puzzeltocht op te zetten. Dit uiteraard alleen met volledige instemming en medewerking van de betreffende plaatser(s). Ter compensatie kunnen we de plaatser(s) een master-class geocaching aanbieden om uit te leggen wat onze mooie hobby inhoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

caches opwaarderen is een goed plan, maar denk niet dat micro automatisch fout is... micro-caches zijn niet altijd slecht, ik heb ook hele mooie multis gelopen waar aan het einde toch echt een micro was omdat er echt geen plaats was voor meer......

 

even goed zoeken welke caches je wel of niet wil doen zal vast helpen waarom zou je een regio mijden als je er toch nog leuke en mooie caches kunt vinden!

 

gimli

:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terwijl in die regio ook echte caches zijn geplaatst, o.a. door ChezIvan en Hopman Henk. Caches die beslist de moeite waard zijn, maar die opgaan in de regionale snelshit en daardoor amper meer worden bezocht.

 

 

Ik heb die van Chezivan en HopmanHenk er wel uit gevist :blush: En die ik van van hun heb gedaan heb ik van genoten. :unsure: Zeker dat omgekeerde van Henk zonder al te veel te verraden :thumbup: Zelf heb ik ook nog een aanrader Pink Cache Nr. 1 "Golfen?"

Maar met een boog omheen rijden klopt denk ik wel een beetje. Ik zelf kijk b.v niet meer op de cache pagina zelf naar nearby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...