Odlaniger Geplaatst 15 september 2016 Geplaatst 15 september 2016 Is er een selectiemethode om multi's met fysieke waypoints te selecteren? Of deze vraag eerder is gesteld weet ik niet, kan hem althans niet vinden.
Twentse Mug Geplaatst 15 september 2016 Geplaatst 15 september 2016 Veel data is vervuild. Veel multies hebben physical waypoints terwijl het referentiepunten of virtual waypoints zijn.
Birdie.NL Geplaatst 15 september 2016 Geplaatst 15 september 2016 Maar Brouwertjes, hoe kunnen we filteren? Via GSAK of Project-GC. Bij de filters op .com zie ik het niet als mogelijkheid
Odlaniger Geplaatst 15 september 2016 Auteur Geplaatst 15 september 2016 Dank, ik ga GSAK downloaden. Via Google Earth multi's bekijken levert weinig op. Zelf vind ik bouten en brugplankjes tellen en informatie van bordjes halen heel ontspannend, maar een van mijn cachematen stelt hogere eisen aan een multi. Al dan niet terecht. Er mag off topic worden gereageerd.
Diederikus Geplaatst 15 september 2016 Geplaatst 15 september 2016 Zelf vind ik bouten en brugplankjes tellen en informatie van bordjes halen heel ontspannend, maar een van mijn cachematen stelt hogere eisen aan een multi. Ik stel geen eisen. Ik wordt er gewoon blij van als een legger zo creatief is dat hij je op een originele manier weet te vermaken. Vanuit de leunstoel voorspellen hoeveel bouten een bankje gaat hebben is meer jouw ding. Houd er rekening mee dat gsak in de loop der tijd steeds trager wordt.
Odlaniger Geplaatst 15 september 2016 Auteur Geplaatst 15 september 2016 Diederikus, je voelt je aangesproken. Laat ik nu helemaal niet aan jou hebben gedacht. Uiteraard ben ik inmiddels ook uitgeteld ondanks dat ik niet zwanger ben. Gisteren hebben Antarctica en ik een multi gelopen die ik niet in mijn leunstoel kon oplossen en geloof mij, dat is een verademing. Thuis een multi oplossen kost meer tijd dan de multi lopen. En we liepen vast bij de laatste opdracht, dus we gaan nog een keer terug. Net als bij de vorige multi die we liepen. Ook die hebben we de tweede keer gevonden. Dat zal jou toch aanspreken, geniet zo lang mogelijk van een cache. Daarom zoek ik naar multi's met fysieke wp's, dat vertraagt slijtage van mijn leunstoel. 1
Twentse Mug Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Zelf vind ik bouten en brugplankjes tellen en informatie van bordjes halen heel ontspannend, maar een van mijn cachematen stelt hogere eisen aan een multi. Ik stel geen eisen. Ik wordt er gewoon blij van als een legger zo creatief is dat hij je op een originele manier weet te vermaken. Vanuit de leunstoel voorspellen hoeveel bouten een bankje gaat hebben is meer jouw ding. Houd er rekening mee dat gsak in de loop der tijd steeds trager wordt. Dit kun je helaas vaak niet zien aan het soort waypoint. Dit komt omdat in erg veel multies de waypoints fout ingesteld zijn qua type. De ene keer is bouten tellen bij een bankje een physical waypoint, de andere keer een virtual waypoint.
Sivota Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Dat komt omdat het onderscheid tussen fysieke- en virtuele waypoints pas later is ingesteld (ik dacht in 2009). In 2014 zijn deze verschillende soorten waypoints ook nog eens van naam veranderd, hetgeen wat verwarring (en fout invullen) heeft veroorzaakt. Er wordt natuurlijk in de richtlijnen wel gevraagd om veranderingen bij te houden en de caches aan te passen, maar dat gebeurt niet altijd (juist) Zo zijn er ook caches (van voor 2005) waarvan helemaal niet bekend is waar de waypoints liggen, omdat de additional waypoints nooit zijn ingevuld.
brouwertjes Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Inderdaad, dit heeft zelfs tot gevolg dat sommige ' oude' caches, waarvan geen eindpunt in de datrabase staat, dik binnen de 0.1 mijl van een nieuwere cache liggen.
Sivota Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Een andere vraag aangaande het onderwerp van dit topic: Heb je iets aan GSAK wanneer je geen premium member bent? Ik dacht dat je voor GSAK pocket queries nodig hebt en die kun je als gewoon member niet maken toch?
J-Thread Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 http://gsak.net/help/hs1070.htm#2 Je kunt er wel iets mee, maar de vraag is inderdaad hoe nuttig dat is als je geen premium member bent.
Team Aragorn Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Suggestie om zonder GSAK toch grof te filteren: in het algemeen is bouten tellen makkelijker dan een puzzel oplossen of een tag vinden. Dus zullen multi´s met fysieke WPs vaak een hogere D-waarde hebben dan de routes die het moeten hebben van art. 461 of de kleur van een wandelroutepaaltje.
antarctica Geplaatst 16 september 2016 Geplaatst 16 september 2016 Misschien heeft iemand een bookmarklist met caches met fysieke waypoints? Antarctica
Aanbevolen berichten