Eftelaar Geplaatst 7 juli 2016 Geplaatst 7 juli 2016 Tja, en daarom doe ik eigenlijk vooral de caches die ik gewoon leuk vind om te doen. Het hele schaamte-ding, dat hoeft voor mij dus niet zo. Ik doe het omdat ik het leuk vind, niet omdat ik me ergens ongemakkelijk bij wil voelen. In het begin heb ik dat wel een paar keer gedaan. Stond ik zomaar in de verkeerde tuin te wroeten . Daar pas ik dus tegenwoordig voor. Een voortuin, als het zo uitkomt, doe ik alleen als ik de CO al eens ontmoet heb of als heel duidelijk is in welke tuin en waar precies ik moet zijn. Anders dus gewoon niet. Speeltuinen doe ik alleen als mijn dochter mee gaat (dat zijn dan ook meteen de enige waar ze graag mee naartoe wil, dus dat is boffen). Probeer vooral datgene te doen wat je leuk vindt, daar kom je vanzelf achter door verschillende dingen te proberen.
rnijenhu Geplaatst 7 juli 2016 Geplaatst 7 juli 2016 Of hang een camera om, je zult verbaasd zijn hoeveel mensen voor jouw invullen wat je aan het doen bent. En je gaan voorzien van overbodige tips. Of het aan te raden is bij een speeltuin........
Linke Loe Geplaatst 8 juli 2016 Auteur Geplaatst 8 juli 2016 Thnx allemaal. Ik ben wel wat wijzer geworden. Gisteren heb ik een deel van een serie gedaan, hier in de buurt. Het was heel rustig, maar toch waren er nog wel wat mensen. Ik heb gewoon mijn ding gedaan en kwam thuis met een goed gevoel en 9 caches te loggen...
barny Geplaatst 9 juli 2016 Geplaatst 9 juli 2016 beginnen met de De Groene Kathedraal, om daarna een serie-tje "te doen" met wel 9 prutskokers in bewoond gebied jammer joh, zo een verval, misschien is geocachen wel een hobby voor je, ik zou zeggen probeer het een keer Barny
no-name Geplaatst 9 juli 2016 Geplaatst 9 juli 2016 Thnx allemaal. Ik ben wel wat wijzer geworden. Gisteren heb ik een deel van een serie gedaan, hier in de buurt. Het was heel rustig, maar toch waren er nog wel wat mensen. Ik heb gewoon mijn ding gedaan en kwam thuis met een goed gevoel en 9 caches te loggen... Leuk, man! Lekker buiten zijn en caches doen. Ideale combinatie! En inderdaad, mijn ervaring is ook gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als je schichtig om je heen gaat kijken of je niet opvalt, loopt het zeker in de gaten. Have fun and happy hunting!
ikke Geplaatst 9 juli 2016 Geplaatst 9 juli 2016 Het kan soms 'lastig' zijn. Soms zijn leggers inderdaad zo 'gek' om ze om en nabij speeltuinen te leggen. Als daar kinderen (+ ouders) zijn sla ik die in algemeen over en kom al dan wel of niet op een later (stil) moment terug. Voortuin Caches is ook soms lastig. Daarintegen, als ik echt zeker weet dat ik de goede tuin heb (sticker oid) dan geneer ik me ook niet om die tuin om te ploegen als het moet. Ook het 'smoesje' "ik ben met een puzzel tocht/speur tocht bezig" doet kijkers vaak afdruipen.
Odlaniger Geplaatst 9 juli 2016 Geplaatst 9 juli 2016 Steeds meer voel ik mij een vreemde in het huidige geocachen. Wat is de motivatie om kokertjes te zoeken, om voortuinen te betreden, om als eerste een cache te vinden, om trails te doen? Ik kan niets anders bedenken dan dat het om competitie gaat. Je eigen ego strelen in plaats van te genieten van de creaties van cache-eigenaren. Maar ja, misschien is er niets mis met competitie al ben ik wel van mening dat het uitgangspunt van geocachen beter bij mij past. En ja, ik heb nog acht andere hobby's die ik even leuk vind, dus ik heb geen tijd voor competities. Maar voel je je niet aangevallen, je eigen ego strelen houd je op de been. Dat doe ik ook, maar heb er geen competitie voor nodig.
no-name Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 Heerlijk toch, dat je ook nog andere hobbies hebt! Heb ik gelukkig ook. Kan ik mijn eieren ook in kwijt. En dat er mensen zijn die hun plezier uit hun hobby halen op een andere manier dan jij voor ogen hebt is toch ook prima? Niet zo prima is het als je je er aan gaat ergeren. Kijk er naar en lach erom (beleef je er toch nog plezier aan). 1
barny Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 (bewerkt) tis alleen jammer dat door dat soort lui ik extra werk heb om een cache uit te zoeken, daarbij de verrassing al een groot deel verloren gaat, ik veel caches niet kan vinden door het gepruts van dat soort lieden, ik zelf mijn creaties moet aanpassen om dat soort lui te weren, ik deze hobby niet voor de volle 100% kan beleven, mij schaam voor zulke prutsers die verkondigt dat hij "geocacher" is, de politie meer werk heeft, de natuur gesloopt word, halve wereldoorlogen ontstaan omdat men het licht in andermans ogen niet gunt om maar een paar dingen van de vele onhebbelijkheden van dat soort gasten te benoemen , laten ze toch pokermons vangen Barny 10 juli 2016 bewerkt door barny 1
brouwertjes Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 @Barny Als je extra werk hebt om een cache uit te zoeken dan is er echt iets mis met je zoekroutine. Ik heb namelijk niet het idee dat de klaaglogjes er minder om zijn geworden. Opvallend is wel dat in het buitenland dezelfde prutskokers een aanzienlijk vriendelijker/neutraler logje krijgen dan die in Nederland.
no-name Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 @Barny; Ja, maar buiten dat is het toch alleen maar genieten? Glas halfleeg of halfvol..... geniet van wat er wel leuk is, erger je niet aan wat niet leuk is. Wat is het leven eigenlijk simpel (het leven wel, maar wij maken het zo moeilijk) 1
barny Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 Brouwertjes, de uuren, dagen voorbereiding voor de vakantie is gelukig niet door mij uitgvoerd de bezochte kokers zijn door een strenge en langdurige selektie gekomen en zelfs dan kom je pruts dingen tegen No Name het is jammer dat de korte tijd die we hier mogen hebben zoveel verprutst word door mensen die zelfs een heel simpele spelletje niet begrijpen, dat ik daar het slachtoffer van ben en zo mijn tijd besteed aan hun gepruts, vind ik dan weer jammer Barny
Peetee Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 Wat je van het spelletje verwacht hangt natuurlijk erg af van het moment dat je instapt. Toen het ooit begon waren de verschillen ook al behoorlijk groot, maar verreweg de meeste cacheplaatsers probeerden het kistje op een echt mooie plek neer te leggen, zodat het voor bezoekers de moeite waard was om er een eind voor te rijden. Later kwamen er meer multicaches die een heel gebied lieten zien, met het zelfde doel: om bezoekers een mooie wandeling aan te bieden. Daarna kwamen de toestemmingsregels, en die zorgden ervoor dat er gezocht werd naar alternatieve plekken waarvoor het toestemming verkrijgen niet zo'n punt was. Ook het kistje verdween en werd vervangen door micro's en zelfs nano's, die op plekken werden verstopt waarbij de plek of de omgeving er zelf niet meer zo toe deed, maar waar het enkel ging om het verstoppen en het vinden. En als je op zo'n moment dus instapt, en je weet dus niet beter. Dan denk je dat het spelletje zo gespeeld moet worden. En kun je dat iemand kwalijk nemen? Gelukkig zie je ook tegenwoordig ook regelmatig dat er cacheplaatsers zijn die werkelijke pareltjes uit hun hoge hoed toveren. Hadden we het er enkele weken niet over dat "Het mysterie van de drie zusjes" in die tijd een bijzonderheid was, maar dat er tegenwoordig veel meer van dat soort caches zijn?
no-name Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 Misschien, als er tegenwoordig zoveel geprutst wordt, rotzooi gelegd wordt, waardoor jij je slachtoffer voelt, is het tijd voor een andere hobby? Je gaat toch (in deze korte tijd die we hebben) je tijd niet verdoen met ergenissen?
Peetee Geplaatst 10 juli 2016 Geplaatst 10 juli 2016 Misschien, als er tegenwoordig zoveel geprutst wordt, rotzooi gelegd wordt, waardoor jij je slachtoffer voelt, is het tijd voor een andere hobby? Je gaat toch (in deze korte tijd die we hebben) je tijd niet verdoen met ergenissen? Begrijp me goed hoor: ik voel me helemaal geen slachtoffer. Want ik geniet nog erg van het spelletje, omdat het me op allerlei plekken brengt waar ik anders nooit zou komen. En wat is er tegen om zelf een aantal tradi's te combineren tot een mooie rondwandeling? Ik doe het regelmatig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden