Spring naar bijdragen

Beginnersvragen


Linke Loe

Aanbevolen berichten

Wat je van het spelletje verwacht hangt natuurlijk erg af van het moment dat je instapt.

 

... ook het kistje verdween en werd vervangen door micro's en zelfs nano's ....

 

De eerste en oudste cache van Nederland is een micro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zat ook even mee te lezen. Ik begrijp de meningen.

Zelf ben ik ook verschrikkelijk nieuw in deze hobby. kwam naar deze forum voor hints en tips. Deze forum viel me op omdat ik dat gevoel ook zou hebben en benieuwd was naar de meningen van andere.

Gister heb ik mijn eerste geocache gevonden. Het was niet meer dan een kokertje met daarin een logboekje. Maar ik was wel zo trots dat ik hem gevonden had. Dat gevoel was voor mij al voldoende.

Natuurlijk snap ik zelf ook dat het leuker is om een mooi uitgevoerde geocache te vinden. Maar het gevoel dat je ook daadwerkelijk iets in je handen hebt wat voor jou neergelegd is om te vinden, is een prachtig gevoel. Ook al was het deze keer maar een kokertje.

Ik kijk al uit naar de andere verschillende soorten!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over echte pareltjes gesproken: gisteren hebben wij het terracotta leger nabij Hilvarenbeek gedaan. Van begin tot eind genieten: prachtige omgeving, goed te vinden waypoints met leuke opdrachten, een heuse verhaallijn (ja, het echte terracottaleger dat in China is gevonden) en een prachtige en goed onderhouden eindcache.

Voor mij was het in elk geval een middagje op en top genieten :thumbsup::thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn caches die niet op geocaching.com aangemeld zijn. Zo heeft Staatsbosbeheer in de loop van de jaren er ook een paar op hun eigen site gepubliceerd. Maar het is ook mogelijk dat hij bij een andere site is aangemeld, bv. bij Opencaching.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is dus wat ik bedoelde. Niet alle geocaches zijn voor iedereen beschikbaar. Als je gewoon (gratis) lid bent krijg je maar toegang tot een beperkt aantal geocaches. Als je voor 30,00 per jaar premium lid wordt kun je wel alle geocaches zien en loggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan krijg ik een melding dat dit een geocatch is alleen voor premium leden.

Sommige cacheleggers proberen om hun medecachers de kas van een Amerikaanse handelaar in prullaria te laten spekken. Niemand weet waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PM-caches zijn inderdaad niet te bekijken, maar ze zijn wel degelijk te loggen door niet-PM's.

Deze methode is speciaal door Groundspeak ingebouwd om aan een van hun eigen regels te voldoen: een cache moet door iedereen online kunnen worden gelogd zodra het logboek is getekend. Denk maar aan families waarvan alleen de ouders een PM hebben en de kinderen niet. Die kinderen moeten ook kunnen loggen.

 

Ga naar http://www.geocachingadmin.com/, type de GC-code en klik op Log (NIET op Go To!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......Niet alle geocaches zijn voor iedereen beschikbaar. Als je gewoon (gratis) lid bent krijg je maar toegang tot een beperkt aantal geocaches. Als je voor 30,00 per jaar premium lid wordt kun je wel alle geocaches zien en loggen...

 

Je kan ook gewoon PM lid worden. Voor iets meer dan 8 cent per dag, heb je toegang tot alle caches bij GC.

 

Persoonlijk vind ik het een typisch Nederlandse discussie, niets willen uitgeven, maar wel alles willen kunnen doen. Veel mensen kopen wel een 'dure' gps en/of andere toebehoor en/of rijden tig kilometers voor een cache, maar willen dan die €30,- niet betalen? Of ze halen allerlei trucs uit om via omwegen enkele euro's te besparen op een PM lidmaatschap :no: .

Als je om de week 1 biertje minder drinkt, dan bespaar je meer dan een PM lidmaatschap per jaar kost.

 

Ps. Misschien is €30,- per jaar voor de echte minima wel veel geld, dan moet je misschien wel een keuze maken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PM-caches zijn inderdaad niet te bekijken, maar ze zijn wel degelijk te loggen door niet-PM's.

Waarom zou je in vredesnaam een cache loggen waar je het log zelf niet meer kunt nalezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...