Spring naar bijdragen

Beginnersvragen


Linke Loe

Aanbevolen berichten

Even lekker gechat met Dick omtrent het bordje.

Het bordje blijkt inderdaad bij een PMO cache te horen, maar aangezien Dick pas 4 dagen cachet is dat verschil natuurlijk nog niet bekend.

Dus even een en ander uitgelegd, en aangegeven wat de bedoeling is; oa dat het bordje niet de cache is, maar dat er ergens nog een logboekje moet zijn.

Dan kan ie later nog eens overwegen om er wel geld aan uit te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Persoonlijk vind ik het een typisch Nederlandse discussie, niets willen uitgeven, maar wel alles willen kunnen doen. Veel mensen kopen wel een 'dure' gps en/of andere toebehoor en/of rijden tig kilometers voor een cache, maar willen dan die €30,- niet betalen?

Daar gaat het helemaal niet om. Voor €30,- worden je een hoop zaken geboden, en als je dat de moeite waard vindt moet je vooral premium lid worden. Het gaat hier om cacheleggers die hun caches alleen voor geld beschikbaar stellen aan hun medecachers. Dat is jammer en nergens voor nodig. bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... het gaat hier om cacheleggers die hun caches alleen voor geld beschikbaar stellen aan hun medecachers. Dat is jammer en nergens voor nodig.

Ik zie daar geen probleem in. Als een cachelegger dat wil doen ( alleen voor PM leden ), dan respecteer ik die keuze.

 

Ik als geocacher, ben afhankelijk van de legger. Maar ik kan gewoon zelf kiezen of ik aan zijn/haar eisen wil voldoen of niet.

 

Punt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me soms wel voorstellen waarop een CO er een PM van maakt. Hier in de buurt liggen een paar pareltjes en het lijkt er op dat ze toch minder snel gesloopt worden sinds ze PM zijn gemaakt. Treurig, maar waar.

 

Bovendien is het niet mijn bedoeling geweest een discussie over lidmaatschap te creëren, maar uitleg te geven dat er dus verschillen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de buurt liggen een paar pareltjes en het lijkt er op dat ze toch minder snel gesloopt worden sinds ze PM zijn gemaakt.

Als de co voortaan uitsluitend een olijfgroene broek had gedragen dan is de kans dat zijn cache nier meer geript wordt net zo groot. Waarmee is aangetoond dat het dragen van olijfgroene broeken helpt tegen het rippen van de cache. Er is geen verschil in morele standaard tussen premium en gewone members. Het hufterpercentage zal niet afwijken van het landelijk gemiddelde. Hooguit dat de premium members er wat slechter vanaf komen, omdat alle puntjesjagers met haast die geen enkele interesse in de cache hebben zonder uitzondering premium member zijn. Bovendien zijn de meeste beginners gewoon member, en beginners gaan veel voorzichtiger met de caches om. Zoals je zelf deed toen je nog beginner was.

 

Als je wilt dat je cache niet geript wordt, dan moet je zorgen dat niet-cachers ze niet kunnen vinden, en verder moet je rekening houden met de zwakkere naturen onder de cachers. Dus geen frustratie oproepen door onnodige sloten en dergelijke. En verder moet je een beetje geluk hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat mij altijd vreemd overkomt is dat PMers wel 30 euro overhebben, honderden tot duizenden euro's per jaar investeren om te kunnen geocachen

ook nog eens verschrikkelijk veel tijd besteden aan puzzelen, carotten

maar hun eigen cache's geen enkele stuiver mogen kosten, de gratis filmdoosjes, petlings van een grijpstuiver, als "cachë" worden neergegooid

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...