Villadora Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Ik wil graag een nieuwe cache maken en het moet tegenwoordig toch mogelijk zijn om een interactieve cache te maken. Een cache gecombineerd met augmented reality. Layar vind ik een mooie app, maar dan ben je meteen afhankelijk van een externe partij en bovendien kost het geld om een geo-layer aan te maken. Ik kwam op het forum van geocaching.com de zg 'intercache' tegen. Heeft iemand hier ervaring mee en wordt het goedgekeurd als cache ?
Peetee Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Even voor de duidelijkheid, want ik ken het type niet: wat is dat voor een cache, de intercache?
brouwertjes Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Ja hoor er zijn al meerdere intercaches goedgekeurd. Even snel zoeken bracht mij bij deze (die inmiddels al wel weer gearchiveerd is) http://coord.info/GC4D16W
Peetee Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Even voor de duidelijkheid, want ik ken het type niet: wat is dat voor een cache, de intercache? Het linkje van brouwertjes maakt al veel duidelijk. Thanx! Wat is een Intercache? Een Intercache is een interactieve geocache. Het lijkt een beetje op het type Wherigocache. Het grootste verschil is dat deze geocache volledig gemaakt, aangepast en gespeeld kan worden op je mobiele apparaat en je hoeft hiervoor geen applicatie te downloaden. Hoe speel je het? Ten eerste moet je zeker zijn dat je apparaat compatibel is. Zorg dat de GPS op je apparaat is ingeschakeld. Ga naar www.intercaching.com/intercache/ via je mobiele browser en selecteer de "testknop". Je ziet de huidige coördinaten en de nauwkeurigheid uitgedrukt in meters. Wanneer je zoiets te zien krijgt, werkt alles naar behoren. Wanneer je een foutmelding krijgt, moet je misschien je GPS locatie inschakelen bij instellingen. Het kan ook zijn dat je apparaat niet compatibel is (test dus eerst voordat je deze Interache gaat doen). Speel! Wanneer je apparaat compatibel is, ga je naar de link van het te spelen spel en start. Op elke WP zal je nieuwe coördinaten meekrijgen, ook al heb je die niet echt nodig. Er is namelijk een kompas met een rode pijl die je de juiste richting uitstuurt wanneer je onderweg bent (deze applicatie heeft GEEN toegang tot het digitale kompas van je toestel). Op alle WP's zal je een vraag moeten beantwoorden. Alle vragen zijn gebaseerd op iets in die omgeving. Bij alle WP's moet je je binnen een straal van 30 meter bevinden om de vraag te kunnen beantwoorden. Op het einde van de Intercache vind je de cachecontainer.
barny Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 gebruik eens de zoekfuntie op deze forum, Rechtsboven in de hoek bij "zoek..." dat scheelt een hoop vragen die niet nodig zijn, en kan er antwoorden gegeven worden waar de vraagsteller wel wat aan heeft Barny
Peetee Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 gebruik eens de zoekfuntie op deze forum, Rechtsboven in de hoek bij "zoek..." dat scheelt een hoop vragen die niet nodig zijn, en kan er antwoorden gegeven worden waar de vraagsteller wel wat aan heeft Barny Ik heb even gezocht op "intercache" en "intercaching", maar niks gevonden. Maar misschien werkt het bij jou anders?
Villadora Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Geplaatst 2 maart 2016 Dat klopt, wat Peetee zegt: er is weinig over vinden, zelfs op het Geocaching.com forum niet. Dus de vraag was niet onnodig en ik vind de antwoorden waardevol. Augmented reality lijkt me een leuke combinatie met geocaching maar het staat kennelijk nog in de kinderschoenen. Ik ga eens contact opnemen met de CO van de cache die de Brouwertjes noemden. Mocht er iemand zijn die ook plannen voor een interactieve cache heeft; wellicht kunnen we samenwerken.
barny Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 dat het nog zo ver moet komen dat ik als complete computer nono moet uitleggen aan een hooggewaardeerde medewerker van GC.NL hoe een zoekfunktie van GC.NL werkt ik word er bijna emotioneel van Barny
Villadora Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Geplaatst 2 maart 2016 Er IS gezocht door Peetee en ondergetekende op het onderwerp, maar er was, zoals uit je zoekresultaten blijkt, vrij weinig over te vinden. Bovendien dateren de resultaten van te lang geleden. Da's de reden dat ik een nieuw onderwerp startte. Ik wil graag on-topic blijven : Wherigo heeft het kennelijk niet echt gemaakt en third-party alternatieven als Layar en Aurasma worden niet geaccepteerd door GC. (Weet iemand de reden daarvan ?) Wherigo en Intercache kennelijk wel. Dus mijn vraag is: zijn er nog meer AR-toepassingen te bedenken die door GC zullen worden geaccepteerd ?
Diederikus Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Ik wil graag on-topic blijven : Wherigo heeft het kennelijk niet echt gemaakt en third-party alternatieven als Layar en Aurasma worden niet geaccepteerd door GC. (Weet iemand de reden daarvan ?) Wherigo en Intercache kennelijk wel. Dus mijn vraag is: zijn er nog meer AR-toepassingen te bedenken die door GC zullen worden geaccepteerd ? Zowel Wherigo als Intercache maken geen gebruik van Augmented Reality. Je zou hier eens kunnen kijken. Daar wordt overigens ook geen gebruik gemaakt van AR, hoewel men er wel mee bezig is. Maar algemeen beschikbaar is dat niet.
barny Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 aan 1 goeie link heb je meer dan honderden halve incomplete linkie's Geocaching.com is een commercieel bedrijf en die zal alleen veranderingen toestaan als zij er financieel flink beter van worden, daarom komt er maar zo weinig vernieuwends uit ze dulden geen ander bedrijf in hun vaarwater, of het bedrijf moet met een grote zak geld komen en zich volledig onderwerpen aan de nukken van geocaching.com Barny
Flo van Co Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Hmmm mopper... Internet nodig... tablet... smartphone dingen die ik niet heb.
regenboog2 Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Herkenbaar, heb ik ook niet. Maar het duurt nog een hele tijd voordat ik alle ouderwetsche caches heb gevonden.
Diederikus Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Hmmm mopper... Internet nodig... tablet... smartphone dingen die ik niet heb. Alleen voor Intercache heb je per se internet nodig. Bij een Cloudcache is dat optioneel. Voor Wherigo wordt geen gebruik gemaakt van internet. En op een telefoon met een draaischijf werkt het inderdaad niet.
Sivota Geplaatst 2 maart 2016 Geplaatst 2 maart 2016 Waarom mail je niet gewoon naar Groundspeak (of een reviewer)? In de introductie van de guidelines staat dat je nieuwe ideeën gewoon voor kunt leggen: "If you need to make special arrangements for a novel idea, contact Groundspeak before placing and reporting the geocache on Geocaching.com" Op basis van een artikel in het Help Center vermoed ik dat sommige dingen gewoon kunnen en andere niet worden toegestaan:"As technology is rapidly evolving, we do not maintain a list of allowed technology for inclusion on geocache pages.Rather we review each geocache page on its own merits.Further, we consider each new technology we encounter on cache pages, and whether it is appropriate for use on our site."Zie verder: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=297 natuurlijk lezen wij hier graag wat de uitkomst is...
Aanbevolen berichten