Freyke82 Geplaatst 9 augustus 2015 Geplaatst 9 augustus 2015 Onlangs kwam er een D5/T4 mystery cache online. Ik heb hier uren aan besteed om hem op te lossen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Ook niet bij andere cachers, want de cache heeft ondertussen al 1200 rode checkers op geocheck. Aan de hand van de opgegeven attributen ben ik dan maar is gewoon het veld ingetrokken om de mogelijke cacheplaats te kunnen spotten. Tot mijn verbazing vonden we ook effectief de cache zonder de puzzel op te lossen. Mag je deze dan eigenlijk loggen? Ik heb het niet gedaan omdat het mischien niet eerlijk is tov van mede cachers, maar ik heb hiervoor enkele uren wat rondgereden in de omgeving.
typoo Geplaatst 9 augustus 2015 Geplaatst 9 augustus 2015 Stel er zou geen checker zijn, je hebt hem verkeerd opgelost, maar vind hem per ongeluk toch....dan log je hem toch ook, want je weet niet dat je hem verkeerd hebt opgelost. 2
Freyke82 Geplaatst 9 augustus 2015 Auteur Geplaatst 9 augustus 2015 De checker is er nu wel hè. Ik ben gewoon op de wildeweg gaan zoeken omdat ik de oplossing van de puzzel (voorlopig) niet kan vinden. Bij een mystery draait het uiteindelijk wel om de puzzel...
topzoekertje Geplaatst 9 augustus 2015 Geplaatst 9 augustus 2015 Er is maar een criterium of je een cache mag loggen: heb je je naam in het logboekje gezet. Als dat het geval is mag je de cache loggen. Uiteraard mag je zelf wel als extra criterium stellen dat je de puzzel moet hebben opgelost, maar verplicht is dat dus niet.
Sivota Geplaatst 9 augustus 2015 Geplaatst 9 augustus 2015 (bewerkt) Dat is al sinds jaar en dag een "erkende" methode om een cache te zoeken: Carrotte-methode: Veel gebruikte methode om een cache te vinden. In 5 punten komt de methode op het volgende neer: 1. lees niet goed genoeg de beschrijving; 2. los de (eventuele) puzzel niet op; 3. ga naar de vermoedelijke stash area; 4. struin eerst een half uur op de verkeerde plek; 5. struin vervolgens 1 uur in de buurt van de goede plek rond met de handen in de zakken. Uit: Begrippenlijst Geocachinghttp://www.geokletsing.nl/Begrippen/ 9 augustus 2015 bewerkt door Sivota
Japiejoo Geplaatst 9 augustus 2015 Geplaatst 9 augustus 2015 Toevallig vorige week: http://coord.info/GLJD89H1
barny Geplaatst 10 augustus 2015 Geplaatst 10 augustus 2015 het spelletje geocaching gaat over een geocache alles daaromheen is ballast heb je de geocache gevonden en ter controle voor de CO, en eventuele anderen, ook nog gelogd in het logboek, dan heb je hem officieel gevonden en daarom kan je je meegemaakte avontuur schrijven op de bijbehorende cachepagina bij GC.Com als je deze simpele beginselen niet begrijpt, begrijp je het spelletje geocachen niet Barny 2
beliwan Geplaatst 11 augustus 2015 Geplaatst 11 augustus 2015 Misschien kun je met het gevonden coördinaat de puzzel herleiden. In het veld heb je toch ook gepuzzeld? Ik zou die pizza gewoon loggen!
Freyke82 Geplaatst 11 augustus 2015 Auteur Geplaatst 11 augustus 2015 Ik ben bijna bij het antwoord van de puzzel :-)
Barry Geplaatst 11 augustus 2015 Geplaatst 11 augustus 2015 Gewoon loggen, je hebt de cache gevonden. Dat is het basisprincipe van onze hobby. Hoe je dat doet en met welke middelen, dat doet er helemaal niet toe. Sommige makers hebben er een handje van om het de zoekers zo lastig mogelijk te maken. In hun ogen een uitdaging, in mijn eigen ogen reinste zelfbevrediging of egostreling. Juist door die groep is Geoleaks ontstaan en eigenlijk kan ik die ontwikkeling niet afkeuren. Een moeilijke mystery oplossen betekent tegenwoordig: heel veel hulplijntjes nodig hebben en heel veel heen en weer gemail. Puzzelen anno 2015. Een soort kruiswoordpuzzel oplossen,met de antwoorden achterin, alleen duurt het wat langer. En het gaat daarbij al lang niet meer om geocaching. Dit alles om de psyche (of kronkel) van de maker te achterhalen. Ik begin er niet meer aan, maar er zijn vast nog mensen met psychiatrische of psychologische achtergrond om hun hersenkronkels te willen doorgronden. Narcistisch gedrag genoeg tegenwoordig met al die prestatiedrang, ik doe er niet aan mee in elk geval. To the point, loggen dus! 1
beliwan Geplaatst 11 augustus 2015 Geplaatst 11 augustus 2015 Ik ben bijna bij het antwoord van de puzzel :-) Ben heel benieuwd!
Hogelanders Geplaatst 11 augustus 2015 Geplaatst 11 augustus 2015 Natuurlijk loggen. Zelf heb ik eens een ftf gelogd bij een mysterie-cache die over oude motoren ging. Niks geen gepuzzel maar gewoon naar het gehucht gereden en even gevraagd wie een oude motor had. Daarna was het snel gepiept, cache lag bij de voordeur. Tegenwoordig is bij mij die haast er (gelukkig) af.
Twentse Mug Geplaatst 11 augustus 2015 Geplaatst 11 augustus 2015 Ik ben het dit keer met Barny eens. Het gaat om de geocache en niet om de puzzel, die is totaal niet relevant.
Team Gelaen Geplaatst 12 augustus 2015 Geplaatst 12 augustus 2015 Dat geldt toch voor elke cache.....als je met meer dan 1 geocacher tegelijk naar een cache zoekt, is er maar eentje die hem echt vindt....de rest schrijft wel in het logboekje. Schrijven in het logboekje is loggen op internet, niet meer en niet minder. (Ik zal ook nooit een gat in de grond loggen als found) Jan
Richard.K. Geplaatst 20 augustus 2015 Geplaatst 20 augustus 2015 Ik zeg gewoon doen; ik heb ook al 2 keer een mystery cache weten op te sporen via andere wegen dan de puzzel, bijvoorbeeld door de logs en foto's goed te lezen/bekijken, en die nadien gewoon gelogd.
Aanbevolen berichten