Team Tabak Geplaatst 22 april 2015 Geplaatst 22 april 2015 Wij hebben een nieuwe Oregon 650 en zijn daar blij mee. Over nauwkeurigheid e.d. hebben we niets te klagen. Er zijn veel instellingsmogelijken. Aanvankelijk bleek het apparaat een eigenzinnig baasje te zijn, die geheel onverwacht zijn eigen instellingen koos, waarna je weer opnieuw kon beginnen.... Nu is dat allemaal aardig onder controle. Profielinstellingen helpen daarmee. Het batterijgebruik valt (nog) tegen, maar wellicht kunnen we dat nog terugbrengen door wat instellingen te wijzigen. Iemand tips in die richting? Eén ding hebben we nog niet kunnen instellen. Op het kaartscherm heb ik "kleine gegevensvakjes" ingesteld. Dan krijg je 4 vakjes, die je naar believen kunt benoemen/indelen. Hartstikke mooi, maar op de 550T kon ik zélf instellen of ik 2 vakjes wilde hebben of 4 vakjes. Tijdens navigatie naar de cache houd je dan meer ruimte over voor de kaart. Ik heb uiteraard de totale gebruiksaanwijzing zitten doorworstelen, maar tref de door mij beoogde oplossing niet aan. Dus meld ik me even hier, omdat hier een brok ervaring aanwezig is, waar geen enkele gebruiksaanwijzing tegenop kan. Wie heeft hetzelfde probleem ervaren en wie heeft kans gezien om de vier hokjes tot twee terug te brengen.....
kalkendotters Geplaatst 22 april 2015 Geplaatst 22 april 2015 Als het ongeveer gelijk werkt aan een 400, dan kun je dat instellen via: Stel in, kaart, toon datavelden, en dan 0,2,4 of dashboard
Team Tabak Geplaatst 22 april 2015 Auteur Geplaatst 22 april 2015 Dat is het juist.... Het wérkt niet hetzelfde als met voorgaande versies van de Oregon. Ik heb ook een 550T en die heeft in dit opzicht toch een iets andere instellingsstructuur dan de 600 serie. De 650 kent de optie zoals door jou genoemd (en mij bekend) niet. Dat is de reden ook van mijn vraag. Is er wellicht een andere optie in de 650 die tot het gewenste resultaat leidt?
fam.bakker Geplaatst 22 april 2015 Geplaatst 22 april 2015 Wij hebben ook een 650. Je kunt inderdaad alleen voor 4 vakjes kiezen en niet voor 2. Je kunt ze tijdens het lopen wel heel simpel even helemaal wegklikken zodat de kaart beeldvullend is.
Team Tabak Geplaatst 22 april 2015 Auteur Geplaatst 22 april 2015 Dank voor de reactie. Dat bevestigt mijn conclusie, dat Garmin er voor gekozen heeft om 4 vakjes te laten zien i.p.v. 2. Indien nodig zullen we inderdaad de vakjes even wegschuiven.
STapvoorstap10 Geplaatst 22 april 2015 Geplaatst 22 april 2015 Oh een ervaringsdeskundige? Heb ik nog even een vraag over de oregon 650 als dat mag. Bij het ingeven van een nieuw waypoint , eigenlijk als je het coordinaat wilt veranderen is dat best moeilijk te zien tegen de achtergrondkleur. Zou die ook achtergrond kleur ook te veranderen zijn?
Geo-Brein Geplaatst 23 april 2015 Geplaatst 23 april 2015 Dit is een héél handige website voor als je jouw Oregon 6xx door en door wilt leren kennen en gebruiken: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/
Team BeagleBrothers Geplaatst 10 september 2015 Geplaatst 10 september 2015 Dit is een héél handige website voor als je jouw Oregon 6xx door en door wilt leren kennen en gebruiken: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/ Die kende ik nog niet, bedankt. Ga ik eens ff doorspitten. Kan handig zijn.
Jone2000 Geplaatst 9 november 2015 Geplaatst 9 november 2015 Ik heb een vraagje, een kenis heeft de oregon 650. Nu zijn we aan het proberen via de geocachesite diversen multi's, tradi's enz te laden via de garmin comunicaiter. Deze ook op zijn laptop geinstaleerd. Als je de cache dus naar je gps wil laden krijg je netjes de comunicaiter op het scherm van de laptop, hij ziet de oregon 650 ook, het laden gaat volgens mij ook goed. Maar als je dan in de gps kijkt, staat er niets in. Tenminste, ik hen er met gsak ook een aantal in gezet, die staan er wel gewoon in. Let wel, dit alles doe. We in exploier, ik weer dat chroom de comunicaiter niet ondersteunt. De instellingen van de oregon 650 staan hetzelfde als mijn oregon 650t. Wij weet hier een oplossing voor.
StefandD Geplaatst 9 november 2015 Geplaatst 9 november 2015 Send to My GPS niet meer gebruiken, gebruik voortaan de GPX file knop. De reden is dat het soort plug-ins waar Communicator onder valt niet meer worden ondersteund vanwege beveiligingskwesties. In sommige browsers lijkt Communicator het nog te doen, maar worden de acties achter de schermen door de browser tegengehouden. De browsers die het nog wel doen zijn Internet Explorer (maar alleen nadat je geocaching.com bij de vertrouwde sites hebt gezet) en Firefox (Mozilla heeft niet lang geleden verklaard dit soort plug-ins nog tot eind volgend jaar door de vingers te zien). Ten slotte heeft Garmin al verklaard geen alternatief te ontwikkelen, zodat Communicator binnenkort ten dode is opgeschreven.
herm Geplaatst 22 februari 2016 Geplaatst 22 februari 2016 Send to My GPS niet meer gebruiken, gebruik voortaan de GPX file knop. De reden is dat het soort plug-ins waar Communicator onder valt niet meer worden ondersteund vanwege beveiligingskwesties. In sommige browsers lijkt Communicator het nog te doen, maar worden de acties achter de schermen door de browser tegengehouden. De browsers die het nog wel doen zijn Internet Explorer (maar alleen nadat je geocaching.com bij de vertrouwde sites hebt gezet) en Firefox (Mozilla heeft niet lang geleden verklaard dit soort plug-ins nog tot eind volgend jaar door de vingers te zien). Ten slotte heeft Garmin al verklaard geen alternatief te ontwikkelen, zodat Communicator binnenkort ten dode is opgeschreven. SEND TOT MY GPS OET HET NOG STEEDS. Met Edge kun je aangeven dat de kaart of de cachebeschrijvingen geopend moeten worden met Internet Explorer. Rechtsboven op de Edgepagina zie je een venstertje met drie puntjes (...). Als je die aanklikt zie je een venster "met Internet Explorer" openen. Klik je daarop dan schakelt Edge over op Internet Explorer en kun je vervolgens als vanouds via de garmin communicator (mits geïnstalleerd) direct vanaf de kaart of de cachepagina's caches sturen naar je gps. Ik hoop dat deze mogelijkheid blijft bestaan.
regenboog2 Geplaatst 26 juli 2017 Geplaatst 26 juli 2017 Mijn partner heeft een Oregon 650 die een eigen wil heeft. Ik vrees dat we terug naar de winkel moeten, maar misschien heeft iemand van het forum een idee. Vandaag schoot de GPS tijdens het fietsen ineens op de fabrieksinstellingen. Het was niet meer mogelijk om wp's in te voeren (of zit dat dan ergens in het menu?) en wat het meest vervelend was, was dat de velden bij het kompas ook leeg waren. We hebben de GPS opnieuw gestart, ook batterijen eruit gehaald en er weer in gedaan, dat heeft niet geholpen. Batterijen waren niet leeg, hadden nog drie van de vier streepjes. Na het opnieuw opstarten ging de GPS 'vanzelf' piepen en toen kwamen we er achter dat hij steeds piepte wanneer we van richting moesten veranderen. Hij berekende de weg naar huis. Voor zover we weten hebben we dit niet aangezet. De GPS is al eens eerder spontaan naar de fabrieksinstellingen gegaan, dat is toen opgelost door de instellingen weer opnieuw aan te passen. Heeft iemand een idee hoe het kan dan de voorkeursinstellingen verloren gaan?
regenboog2 Geplaatst 28 juli 2017 Geplaatst 28 juli 2017 Vandaag terug geweest naar de winkel en nu weten we met grote zekerheid hoe het gebeurd is. Waarschijnlijk is het scherm toch per ongeluk aangeraakt en van profiel veranderd. De oplossing: de aanraakgevoeligheid is verlaagd en we weten nu hoe we het scherm op slot kunnen zetten. Als het nog eens gebeurd weten we ook hoe we het op kunnen lossen.
thex Geplaatst 28 juli 2017 Geplaatst 28 juli 2017 Ik heb een 600, en helaas, het is niet alleen de aanraakgevoeligheid van het scherm. Zo af en toe gaat de mijne gewoon op een andere mode over. Overigens kun je het scherm blokkeren, zodat er wel weergave is, maar geen mogelijkheid tot geven van opdrachten. Dit weerhoud mijn Oregon 600 niet van een eigen willetje. P.s. als de GPS matig ontvangst heeft is deze daar zo druk mee bezig dat tracklogs erg achter lopen. Die zie je na een minuut ineens weer bijkomen, waarna de gelopen route op het scherm bijgewerkt wordt (ipv een rechte lijn naar laatst verwerkte punt). Data heb ik nooit verloren, alleen de weergave veranderd wel eens, waaronder filterinstellingen voor caches. Die zijn snel te herstellen.
Team Gelaen Geplaatst 29 juli 2017 Geplaatst 29 juli 2017 Hm. Heb ook een 600, maar daar heb ik gelukkig nooit last an gehad. Hij valt wel eens spontaan uit, maar dat deden mijn oregon 450 en mijn magellan meridian beide ook. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Aanbevolen berichten