Spring naar bijdragen

Query In Gsak


BeeksePythagoras

Aanbevolen berichten

ja, want iedereen die denkt dat zijn thuiscoordinaten zijn afgeschermd, heeft een voortuincache natuurlijk :s

Wat een onzin weer...

 

Maar goed, ben erg benieuwd naar de uitkomst van de test, want misschien is de boel wel gewoon netjes afgeschermd natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sta zelf ook een beetje verbaasd. Mij lijkt zo'n kaartje met waar je loggers wonen overigens wel een aardige toegift op GSAK, waar je ook ander privaat gedrag uit kunt destilleren. De macro levert ook een hele trits andere gegevens op. Zo kun je ook een kaartje maken waar de caches van een CO liggen, of de TB's rondlummelen. Of hoeveel benzine je besteed in een gemiddeld weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Concept macro is klaar. Moet nog wel goed doorgetest worden. Macro levert van een selectie caches de namen op de kaart van de loggers (found en not found en anderen) en een separate tabel met de coords + founds en aantal uitgezette caches. Uit privacy redenen zal ik hier geen voorbeeld plaatsen.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een separate tabel met de coords + founds en aantal uitgezette caches.

 

En met coords bedoel je de door de cacher ingestelde thuiscoördinaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das behoorlijk achterdochtig. Achterste voren ?


Overigens komt een enkele coord niet door. Is dus blijkbaar te beveiligen. Natuurlijk nemen ze me bij de buren niet serieus, maar waarom zouden ze ook. die denken aan 1 april. Zou hier wel een voorbeeld willen geven, maar vind dat ik dat om privacy redenen maar niet moet doen. Wie het script hebben wil, mag een pm sturen. Ik denk echter nog niet dat alle "fouten" eruit zijn, daar is de snelheid van programmeren me iets te hoog geweest vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....maar vind dat ik dat om privacy redenen maar niet moet doen....

Ik zou het juist wel fijn vinden, als je probeert of je dit kan achterhalen. Mocht blijken dat er wel iets te achterhalen is, wat standaard niet direct zichtbaar is, dan zou dat een reden zijn om GC een mailtje te sturen met de vraag of dit normaal is.

 

.....Wie het script hebben wil, mag een pm sturen.....

Natuurlijk niet, dan maar deleten/verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeeld heb ik bij de buren gegeven, en inmiddels een pismail ontvangen, dus het werkt wel degelijk. Nu even uitzoeken waar dat beeld van Bartje zich bevindt (grapje). Heb zelf me ook maar verhuisd voordat ik brief met wit poeder ontvang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo erg zal het allemaal niet zijn, maar het bewijst maar weer, dat je niemand op zijn woord of zelfs geschrift (zoals in het geval van geocaching.com) kan vertrouwen. Of zou het pure onnozelheid of onnadenkendheid zijn bij geocaching.com? Want dat ze zélf nog iets zouden kunnen doen met die gegevens, OK, maar wat is de zin voor hun om jou die gegevens met een scriptje te laten ophalen?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BeeksePythagoras vraagt gewoon een script om de locaties van loggers op 1 van zijn caches weer te geven op een kaart. Dta is ook de aanhef van did draadje. Is lezen dan echt zo moeilijk ? Dat script heb ik gewoon geschreven, niet omdat ik het gebruik of er de lol van inzie thuiscoordinaten te verstrekken (anders had ik dat nu al in GSAK gedaan). Gewoon om iemand die erom vraagt te helpen. Onnadenkendheid bij .com die strak op de juridische regels zit, ja daar gaat het nu donderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet boos te worden of jezelf te verontschuldigen.... Ik kan redelijk goed lezen en er is niets mis mee om via een scriptje gegevens te achterhalen voor iemand, die dat graag wil als die mogelijkheden aanwezig zijn. Ik verbaas me alleen over het gegeven, dat geocaching.com aan de ene kant schrijft, dat onze wooncoördinaten niet aan derden verschaft worden en dat deze aan de andere kant simpelweg verstrekt worden via een voor iedereen bereikbare database, als ze enigszins handig zijn met de programmeermogelijkheden. Als er al een reden is om boos te worden, dan is het richting geocaching.com. Maar ik zal dat niet doen, want ik vind het hele gedoe niet zo belangrijk. Enig wantrouwen is ons niet vreemd, dus onze coördinaten stonden sowieso al niet boven op de woning. En morgen zal er wel iemand van de 100 medewerkers daar aan het werk gezet worden om dit lek in de database van plakband te voorzien, waarna er overmorgen niemand meer rept over dit voorval.... Het is net het échte leven!

 

Ik heb trouwens net even met belangstelling het draadje bij de Buren zitten lezen. Er heerst daar wat meer opwinding over dit gegeven dan hier. Ik zou het overigens uit mijn hoofd gelaten hebben om iemands wooncoördinaten daar publiekelijk te plaatsen, om je gelijk te bewijzen. Dat had je beter met een PM aan de betrokkene kunnen doen. Deze had dan op zijn beurt gewoon op het forum kunnen schrijven, dat hem gebleken is, dat het script daadwerkelijk de wooncoördinaten kan benaderen.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja gossie, die Buren, de zijn er ook helemaal niet vies van om aan derde in vertrouwen persoonlijke gegeven gegevens via hun forum openbaar te maken

#DubbeMoraal

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels op de site van onze bevriende buren gelezen, dat Groundspeak onmiddellijk heeft gereageerd op vragen, die naar aanleiding van deze kwestie zijn gesteld. Het gaat om een bug. Deze zal mogelijk vandaag nog verholpen worden. Diegenen, die inmiddels met een scriptje data via de API hebben binnengehaald wordt verzocht de verkregen data te vernietigen. Daar vertrouwen we dan maar op.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...