Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bestaat er een online tool(zoals,b.v. GCC) die 4 waypunten,daarvan de snijlijn bepaalt

Geen app. op een tablet,maar een online tool op vaste desk pc.

Geplaatst

Dan gaat het wel,alhoewel wat is betrouwbaar?

Als ik hetzelfde doe met de app. GCC op een smartfhone geeft dat een ander coord,dus nu heb ik twee verschillende

Welke is betrouwbaar,geen van beide,het eerste,het met de app.Conclusie ???????..

Geplaatst

Hoe groot is het verschil?

Mogelijk dat het verschil komt doordat de ene berekeningen in het rechte vlak doet en de andere rekening houd met de kromming van de aarde. Al zal dat met kleine afstanden niet een groot verschil mogen maken.

Geplaatst

Alternatieve methoden:

op de GPS: maak een route van A - C - B- D

op de uitgeprinte kaart trek lijnen met een lineaal om het kruispunt te bepalen

Een afwijking van 500m lijkt me onwaarschijnlijk - dat is de afstand van de zijden (als je een vierkant/ruit tekent)

Geplaatst

500 meter? Dan lijkt het dat een van de twee punten zo buiten het vlak vallen wat je boven hebt gepost.

Welke cache gaat het trouwens om?

• 2 weeks later...
Geplaatst

Alternatieve methoden:

op de GPS: maak een route van A - C - B- D

op de uitgeprinte kaart trek lijnen met een lineaal om het kruispunt te bepalen

Waarom uitprinten? Als je er een directe route van maakt zie je op je gps het kruispunt staan. Je kan er dan naar toe lopen en ook helemaal op inzoomen. Alleen zie je niet als getalletje hoe ver je nog verwijderd bent van je doel.

Geplaatst (bewerkt)

Het gaat hier om Meepakkertje nr 1 [NHD2014]. Als je een afwijking hebt gevonden van 500 meter tussen de diverse tools is de kans het grootst dat je gewoon een invoerfout hebt gemaakt. Zeker bij deze waar bij de 4 punten op een N-Z en O-W as liggen en je nog geeneens een tool nodig hebt om het snijpunt te berekenen.

bewerkt door morietta71
Geplaatst

De vraagstelling boeide mij om diverse redenen. Via iemand die een professional is op dit gebied heb ik een goed antwoord gekregen, en het werkt. Hoe..

Hierbij een link om het ‘snijpunt-probleem’ grafisch op te lossen.
In de site moet je een Excel bestand converteren naar een kml-bestand.
Dit kml-bestand moet je opslaan en vervolgens in Google Earth openen.
Vraag, is hiermee jouw probleem opgelost??
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...