bastos Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Bestaat er een online tool(zoals,b.v. GCC) die 4 waypunten,daarvan de snijlijn bepaalt Geen app. op een tablet,maar een online tool op vaste desk pc.
Birdie.NL Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Ik neem dat je het snijpunt van 2 lijnen ofwel tussen 4 punten bedoelt: http://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl&page=lineIntersection
regenboog2 Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Misschien de volgorde van invoeren moet veranderen (van a naar c, naar b, naar d?)
Viermaster Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Als je de coördinaten van punt B en C verwisselt, werkt het toch wel?
bastos Geplaatst 1 november 2014 Auteur Geplaatst 1 november 2014 Dan gaat het wel,alhoewel wat is betrouwbaar? Als ik hetzelfde doe met de app. GCC op een smartfhone geeft dat een ander coord,dus nu heb ik twee verschillende Welke is betrouwbaar,geen van beide,het eerste,het met de app.Conclusie ???????..
nu even niet Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Hoe groot is het verschil? Mogelijk dat het verschil komt doordat de ene berekeningen in het rechte vlak doet en de andere rekening houd met de kromming van de aarde. Al zal dat met kleine afstanden niet een groot verschil mogen maken.
bastos Geplaatst 1 november 2014 Auteur Geplaatst 1 november 2014 volgens google maps,de beiden coords ingegeven,zo,n 500 meter ongeveer
Birdie.NL Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 Alternatieve methoden: op de GPS: maak een route van A - C - B- D op de uitgeprinte kaart trek lijnen met een lineaal om het kruispunt te bepalen Een afwijking van 500m lijkt me onwaarschijnlijk - dat is de afstand van de zijden (als je een vierkant/ruit tekent)
nu even niet Geplaatst 1 november 2014 Geplaatst 1 november 2014 500 meter? Dan lijkt het dat een van de twee punten zo buiten het vlak vallen wat je boven hebt gepost. Welke cache gaat het trouwens om?
bjorri Geplaatst 13 november 2014 Geplaatst 13 november 2014 Alternatieve methoden: op de GPS: maak een route van A - C - B- D op de uitgeprinte kaart trek lijnen met een lineaal om het kruispunt te bepalen Waarom uitprinten? Als je er een directe route van maakt zie je op je gps het kruispunt staan. Je kan er dan naar toe lopen en ook helemaal op inzoomen. Alleen zie je niet als getalletje hoe ver je nog verwijderd bent van je doel.
thex Geplaatst 13 november 2014 Geplaatst 13 november 2014 De conclusie is dat 4 punten nooit snijden. 1
MartinMirja Geplaatst 13 november 2014 Geplaatst 13 november 2014 (bewerkt) Het gaat hier om Meepakkertje nr 1 [NHD2014]. Als je een afwijking hebt gevonden van 500 meter tussen de diverse tools is de kans het grootst dat je gewoon een invoerfout hebt gemaakt. Zeker bij deze waar bij de 4 punten op een N-Z en O-W as liggen en je nog geeneens een tool nodig hebt om het snijpunt te berekenen. 13 november 2014 bewerkt door morietta71
J0RKA Geplaatst 14 november 2014 Geplaatst 14 november 2014 De vraagstelling boeide mij om diverse redenen. Via iemand die een professional is op dit gebied heb ik een goed antwoord gekregen, en het werkt. Hoe.. Hierbij een link om het ‘snijpunt-probleem’ grafisch op te lossen. In de site moet je een Excel bestand converteren naar een kml-bestand. Dit kml-bestand moet je opslaan en vervolgens in Google Earth openen. http://www.earthpoint.us/ExcelToKml.aspx#ExcelColumns Vraag, is hiermee jouw probleem opgelost??
Aanbevolen berichten