Spring naar bijdragen

De Sulligste Zin In Logjes


antarctica

Aanbevolen berichten

Ik kan me heel goed voorstellen, dat je teleurgesteld bent. Maar een logje om die reden verwijderen gaat me veel te ver en is eigenlijk not done. Ben je niet iets té veel geobsedeerd door dit onderwerp?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

kan ook gewoon een fout zijn heb zo ook keer 80 logjes gemaakt omdat ik ipv van fieldnotes verzenden loggen had ingedrukt op telefoon, zeker aangezien geoacaching.com het aanmaken van logjes niet toe staat. Moet het via apparaat zijn gebeurd....

bewerkt door front-nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gewoon zeggen, bezem erdoor, weg ermee. @nietmoeilijkdoeners.

Beetje omgangsvormen dienen wel nageleefd te worden. Logjes hoeven niet top-top te zijn, maar zoals mij overkomen is: cache niet lopen, en dan ook nog gewoon beledigen in de log gaat mij bv te ver. Ook een waarschuwing aan diegene die meewerken aan "Ik speel het spelletje zoals ik wil" of diegene die eigen norm opdrukken. Behalve dat dat deze hele hobby resulteert tot puur prullenbakkenwerk, ook de CO kan en mag dat dan !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gewoon zeggen, bezem erdoor, weg ermee.

cache niet lopen, en dan ook nog gewoon beledigen in de log gaat mij bv te ver.

Dat is een compleet ander verhaal. Indien jij als legger vaststelt, dat een cache niet gelopen of bezocht is, dan heb je het volste recht een logje weg te halen. Maar als de cache wél gedaan is en jij slechts teleurgesteld bent door het TFTC logje, dan kun je daar zevenendertig keer vol onbegrip je schouders over ophalen en vinden, dat de wereld op jou na slecht in elkaar steekt, maar het logje weghalen? nee, dat gaat te ver. bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee logje heb ik niet weggehaald. Log in het veld = log op .com. Zo simpel is het. Maar zoals we hier zitten te praten houdt het wel langzaam aan op.

Iedere "vereniging" stelt zijn normen. Ooit was ik lid van een schietvereniging. Ook daar liepen leipo's met een los pistool rond. Als dat niet in de hand gehouden was waren er doden gevallen. Waarom als een hobby "underground" is en iedereen min of meer anoniem, denken we er maar een rotzooitje van te maken ? Mij houd het tegen een fantastische nachtcache uit te zetten. Zal iedereen worst wezen, maar zo komen we wel aan bosjes met 3 maanden houdbare trails, massa logs, beledigingen, kapot maken van eigendommen, niet respecteren van de terrein eigenaar (zoals ik laatst op mijn eigen cache heb moeten ervaren) en de gestelde toegangsregels. Ik publiceer anoniem, dus snel zul je niets vinden, maar ik schaam me voor wat ik hier allemaal uitgekraamd lees. Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet in waarom ik niet teleurgesteld mag zijn over dit soort gedrag of dat ik dat niet sullig zou mogen vinden of aankaarten.

 

 

Niemand heeft hier ooit gezegd, dat jij NIET teleurgesteld mag zijn. Ik zou het zélf ook zijn. Daar zijn we het volstrekt over eens. Jij mag het ook sullig vinden of aankaarten, maar mijn stelling is, dat een dergelijke teleurstelling geen reden mag en kan zijn om zomaar logjes te verwijderen. Daar is meer voor nodig.

 

En op die stelling komt even geen antwoord. Wel weer een vloed van andere sullige logjes, maar daar heb ik er inmiddels voldoende van gezien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee logje heb ik niet weggehaald. Log in het veld = log op .com. Zo simpel is het. Maar zoals we hier zitten te praten houdt het wel langzaam aan op.

Iedere "vereniging" stelt zijn normen. Ooit was ik lid van een schietvereniging. Ook daar liepen leipo's met een los pistool rond. Als dat niet in de hand gehouden was waren er doden gevallen. Waarom als een hobby "underground" is en iedereen min of meer anoniem, denken we er maar een rotzooitje van te maken ? Mij houd het tegen een fantastische nachtcache uit te zetten. Zal iedereen worst wezen, maar zo komen we wel aan bosjes met 3 maanden houdbare trails, massa logs, beledigingen, kapot maken van eigendommen, niet respecteren van de terrein eigenaar (zoals ik laatst op mijn eigen cache heb moeten ervaren) en de gestelde toegangsregels. Ik publiceer anoniem, dus snel zul je niets vinden, maar ik schaam me voor wat ik hier allemaal uitgekraamd lees. Sorry.

 

Gelukkig ben ik onderweg nog nooit een cacher met een pistool tegengekomen, maar ik kan me heus wel vinden in je verhaal. Dat is het punt niet. Overigens heeft dit gedrag niets met geocachen te maken, maar met een sociaal probleem, waar deze maatschappij in toenemende mate mee opgezadeld zit. Alleen al het feit, dat we (bijna) volledig anoniem voor een computerscherm onzin en beledegingen kunnen plaatsen, werkt dit gedrag in de hand.

 

Goed praten? Geen moment. Me er aan ergeren? Soms. Mijn hobby er door laten verpesten? Nee.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat voorbij aan het feit dat de samenleving gaanderweg die excessen accepteert. Als je daar aan toegeeft, komen er nieuwe normen en nieuwe waarden. Kun je twee dingen doen: of je verzetten of het toelaten. Met nieuwe normen komt ook een nieuw soort spelletje. M.a.w. denk eerst goed na voordat je iets gaat accepteren of roept (zoals publiekelijk een cache hint hier toestaan, wat dat gebeurde er toch echt). Problemen met caches zijn er al vanaf dag 1 dat geocachen begon, maar toen werd er wel strakker de hand aan gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, je wilt een reactie op je stelling; ik heb geen moeite met het verwijderen van een lege log.

Ik vind dat namelijk beledigend en not done.

Ik stuur de schrijver (?) overigens wel een mail met uitleg.

Antarctica

 

Ik zou uit interesse (want ik zou een technisch foutje onderweg van logger naar legger vermoeden) willen weten wat er mis gegaan is en in de meeste gevallen zal er dan wel een verklaring komen van de logger met aanvullende logwijziging. Zo niet, dan zou ik voor mezelf de conclusie trekken, dat de logger dringend psychische hulp nodig heeft, maar hij of zij moet al gaan dreigen mijn vrouw te vermoorden wil ik overwegen om het logje te verwijderen. Hoe dan ook is de cache bezocht en is ter plekke gelogd.

 

Wat dat betreft ben ik wat milder dan jij. In andere opzichten misschien niet, maar daar gaat het in dit forum niet over..... gringrin

Je gaat voorbij aan het feit dat de samenleving gaanderweg die excessen accepteert. Als je daar aan toegeeft, komen er nieuwe normen en nieuwe waarden. Kun je twee dingen doen: of je verzetten of het toelaten. Met nieuwe normen komt ook een nieuw soort spelletje. M.a.w. denk eerst goed na voordat je iets gaat accepteren of roept (zoals publiekelijk een cache hint hier toestaan, wat dat gebeurde er toch echt). Problemen met caches zijn er al vanaf dag 1 dat geocachen begon, maar toen werd er wel strakker de hand aan gehouden.

 

Op je tenen getrapt in het betreffende draadje Thex? Jammer. De vraagsteller wilde slechts weten hoe een achtergrondplaatje moest worden opgeslagen. Dat heb ik uitgelegd en verder niets. En als men van de zijde van dit forum dit als niet "volgens de regels" zou hebben gevonden, dan had ik dat wel vernomen van de moderator. Denk je niet?

En aan de handhaving van normen en waarden in mijn eigen leefomgeving geef ik een hoge prioriteit, maar de illussie hebben de maatschappij wezenlijk te kunnen veranderen heb ik niet.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraagstelster bont een ontvangen hint aan een expliciete cache, en bespreekt daarmee de oplossing. Not done in dit forum. Jij voegt daar enpassent nog beledigende mededeling aan toe. Ook not done in dit forum. Daarmee sta je dit soort vragen toe, en werk je zelf mee aan het oprekken van de grenzen die gesteld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeerde slechts een vraagsteller de helpende hand te bieden. Daarvoor is dit forum bestemd. Velen hebben het zich tot doel gesteld, om nieuwkomers met vragen te negeren en waar mogelijk te kleineren, te beleren of te schofferen. Ik doe daar niet aan mee. Jij tilt het hele gedoe mijlenver boven het maaiveld uit en maakt van iets volkomen onbelangrijks iets wereldomvattends, uitsluitend en alleen omdat ik je ego blijkbaar enigszins heb aangetast. Dat is jouw probleem, niet het mijne.

 

Ik ben er vooralsnog even helemaal klaar mee. Het wordt niet gewaardeerd binnen het groepje van de betwetters en wetopleggers, dat sommige mensen dit forum altijd met een positieve insteek zullen benaderen en het spelletje, dat wij spelen zoveel mogelijk trachten te relativeren en het niet belangrijker doen lijken dan het is.

 

Net als Odlaniger zeg ik... Het ga je goed!

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...