Spring naar bijdragen

Ftf Log Volgt


erikensandra

Aanbevolen berichten

Vlinder, blij dat je weer wat post, ik kan zo genieten van jouw snijdend sarcasme! Of gewoon jouw ongezouten mening. Niet altijd, vaak wel.

Inderdaad, die pagina is om te huilen. Maar over spelling hoor je me wijselijk niet op dit forum :wink2: .

 

En ja, je eigen cache loggen is ook behoorlijk raar.

Maar ik begreep dat de behuizing wel redelijk was, iig geen met hondenpoep besmeurd filmrolletjeshoudertje achter een boom? Dat biedt hoop!

Als er over locatie noch cache iets te schrijven is, schrijf ik vaak ook over andere dingen, want wat moet je anders schrijven? Ik heb 'm tenslotte zelf bezocht. Altijd nog beter dan TFTC. Vind ik dan.

 

Mijn lange logs bewaar ik dan voor caches waar echt van alles te melden valt (en die zijn er gelukkig nog genoeg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dominique, de voornaamste reden dat dergelijke uitingen van onnozelheid, slordigheid en gemakzucht bestaan is dat goedbedoelende maar ietwat naïeve mensen het niet alleen gedogen, maar ook nog goedpraten. "Het is weliswaar een stinkende slijmerige drol, maar hij heeft zo'n mooi groen kleurtje. Superleuk! Echt puur genieten!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tenen krommen van plaatsvervangende schaamte als ik deze pagina bekijk. Een armetierig relaas over een ondermaats prul op een totaal oninteressant industrieterrein. Waarom deze 'cache'? De makers leggen het uit:

 

"Wij jvu power,sletje paula en ik hebben deze cache gemaakt omdat wij vonden dat er in onze buurt te wijnig derecte cache's lagen. Daarom deze cache."

 

De totale beschrijving telt drie zinnen en VIJF taalfouten, waaronder de titel.

 

Eén van de makers heeft zichzelf maar een 'podiumplaats' toebedeeld en laat weten het "echt een leuke cache" te vinden. Bloedeloze en armzalige logjes, kenmerkend voor metaaljagers: waar was ik mee bezig toen de 'cache' online kwam en wat heb ik gedaan om zo snel mogelijk op de juiste plek te komen? Taalzwakke verslagjes van egotrips die werkelijk niemand boeien.

 

Wat een benepenheid! Een miezerige vertoning, die werkelijk NIETS met geocaching te maken heeft. En wie zich het meest moet schamen is de reviewer die dit wanproduct als een geocache op de kaart heeft gezet.

 

 

Het is waar. Helaas komen wij dit regelmatig tegen in listings. Totale desinteresse en onbenulligheid. En dat iemand zijn boterham of warme hap laat staan om benzineverstokend en wel hier naar toe te rijden in de hoop op een statistiekplekje is mij nooit duidelijk geworden. Ik vind heel veel facetten van het geocachen leuk, maar dit onderdeel heb ik nooit kunnen begrijpen. Overigens komen wij nogal eens types tegen onderweg, waarvan wij denken.... "Mijn hemel".... Maar dit had ik beter niet kunnen zeggen, want ik zal nu als antwoord krijgen, dat wij dit kunnen voorkomen, indien we ons beperken tot authentieke caches en mooie multi's. En ook daar zit een kern van waarheid in.... Jeetje man, wat heb jij een gelijk vandaag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Koos. Een reviewer hoeft zich niet op te stellen als Neerlandicus, maar ik vind wel, dat hij een bijdrage kan leveren aan een minimaal niveau van listings. Ik zou zo'n listing terug gestuurd hebben met de vraag eens even bij de buurman van nummer 23 langs te lopen voor wat hulp....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch weer jammer dat iemand hier ongezouten kritiek geeft op een geocache waar hij zelf niet is geweest. Steek de hand eens in eigen boezem en kijk eens naar de eigen favoloze prullen in Luxemburg waar de gemiddelde geocacher niet eens de moeite voor neemt om een halve regel te loggen

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dominique, de voornaamste reden dat dergelijke uitingen van onnozelheid, slordigheid en gemakzucht bestaan is dat goedbedoelende maar ietwat naïeve mensen het niet alleen gedogen, maar ook nog goedpraten. "Het is weliswaar een stinkende slijmerige drol, maar hij heeft zo'n mooi groen kleurtje. Superleuk! Echt puur genieten!"

Ai, die was raak :lol:

Deels is dat inderdaad een handicap, zeker van mij, overal iets goeds in wensen te zien en dan nog wel eens iets aan de té blije kant zijn, zeker in mijn overwegend SUPERLEUKE en positieve logs :rolleyes:

Dat vertroebelt mijn blik wel eens. Gelukkig kan ik hier de kunst van (meestal gefundeerde) snijdende kritiek afkijken :D

 

Oei, dat was mijn emoticons-quotum. :-(

Anderzijds is het een zegen, want ik denk serieus dat ik meer plezier en vreugde ervaar in mijn leven dan mensen die een wat kritischer (en vast ook wel soms realistischer) kijk op de zaken hebben.

 

Eigenlijk zou ik willen leren om ook wat kritischer noten in mijn logs te (durven) plaatsen. Niet op een Professor Zuurbekje-manier, maar gefundeerd en opbouwend. Nu en dan doe ik dat al, maar meestal in een pb naar de owner. Werkpuntje :-)

 

KIJK! Ik oefen!

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=2f8b55f9-60cc-44ba-96ff-5c648582d43d

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beaufort!!!!!!!!!!!

Er hangt een schilderij van dit kasteel in mijn huiskamer, geschilderd door mijn schoonvader nav een vakantiefoto van ons. Dierbare plek voor ons. Ik ga deze beslist eens loggen, de plek alleen al verdient een favo :).

Over de cache kan ik helaas (nog) geen uitspraak doen, ik ben er nog niet geweest ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dominique, de voornaamste reden dat dergelijke uitingen van onnozelheid, slordigheid en gemakzucht bestaan is dat goedbedoelende maar ietwat naïeve mensen het niet alleen gedogen, maar ook nog goedpraten. "Het is weliswaar een stinkende slijmerige drol, maar hij heeft zo'n mooi groen kleurtje. Superleuk! Echt puur genieten!"

 

Is hier de vergelijking te maken: "Het is wellicht een smerige stinkende vochtige ammobox gevuld met McDonald shit, maar ach ik heb begrepen dat dit een authentieke geocache is. Superleuk! Zoals het bedoeld is:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache ligt niet bij het kasteel, hoor, Dominique. Vanaf het kasteel volg je een eeuwenoud ridderpad door een diepe kloof met grotten. Het ravijn gaat over in prachtige bossen met indrukwekkende rotspartijen. De (authentieke) cache is verstopt in zo'n rotspartij, niet ver van een logbankje dat uitzicht biedt over een vallei in een hellingbos. ZIE DE FOTO'S. Op de terugweg volg je een snelstromend riviertje met watervallen, dat uitmondt in de vijver van het kasteel. De wandeling van bijna 2 uur is uitgezet in één van de mooiste gebieden van Luxemburg. De cache is echter ook rechtstreeks te benaderen via een landweg, dus valt regelmatig ten prooi aan puntenjagers en TFTC-loggers. Favoloos? Zelf heb ik nog nooit een favo uitgedeeld, net als veel authentieke geocachers.

 

Wat een zielige poging om je gram te halen, Brouwertjes. Hoe vaak heb je vandaag al geblunderd in de diverse draadjes? Van geocaching brouw je niet veel, maar wat kleingeestigheid betreft ben je onbetwist lijstaanvoerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie omgeving. Heb hier eind zestiger jaren gekampeerd. Vakantie met tentje en lelijke eend.... Hopen dat ie het haalt.... De cache zou voor ons een mooie leidraad zijn om een lekkere wandeling te maken door dit gebied. Niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...