Spring naar bijdragen

Ftf Log Volgt


erikensandra

Aanbevolen berichten

Ook u weet wat u moet schrijven brouwertjes. Weer een heerlijk vrolijk moment voor me :) Waar mij het om ging (als starter van dit onderwerp) en als newby in de cache wereld, ben ik inmiddels alweer vergeten, na alle reactie's :) waarvoor dank uiteraard.

Hoef ik me daar niet meer druk om te maken, en ga gewoon verder met cachen en caches maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ruilen voor zesjarigen?
Ruilen is de basis van geocaching! 'Men haalt wat uit de cache en stopt er wat in van gelijke waarde. Hierna log je in het in de cache aanwezige logboek'.

Er bestaan tegenwoordig complete ruil-sites en apps die opgetuigd zijn om de consumptie maatschappij te beteugelen.

Voorbeeld is swoppa.nl

 

Maar weer ontopic.

De TFT race. Dat is maar al te vaak.. Midden in de nacht het wild in een bos verstoren om als eerste een krabbel in een logrolletje te zetten. En dan nog lekker naouwehoeren met nr 2 en 3... Op een event in 2006 een stel tegengekomen die om deze reden een 4x4 hadden gekocht. Slagbomen open en gassen.
Hoe gestoord kan je zijn.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik citeer een bevlogen cache-eigenaar:

 

"Helaas zal ik mij moeten beraden of deze trail na 4 dagen on-line en 31 logs al ge-archiveerd moet worden.
Er zijn cachers die in hun dadendrang om zo snel mogelijk puntjes te scoren zoveel schade toebrengen aan het landschap, mn. de oevers van de zopas herstelde beek “de Grift” dat het niet langer verantwoord is cachers in zijn algemeenheid kennis te laten maken met dit stukje prachtige natuur.
Bovendien zijn er cachers die de verkeersregels aan hun laars lappen en het fietspad ook gebruiken voor hun bromfiets, motor en zelfs auto! Deze gevaarlijke situatie-mn. voor fietsende scholieren, is onaanvaardbaar.
Nog afgezien van het verplaatsen van caches, niet weer camoufleren en vernielen (zie mijn maintanancelog).
Mijn verantwoordelijkheid als cache-eigenaar voor het landschap en de verkeersveiligheid nopen mij er in ieder geval toe tot het voorlopig tijdelijk buiten bedrijf stellen van deze trail.

Voor het on-line komen heeft deze serie er 2 weken zonder problemen gelegen waarbij ik regelmatig heb gecontroleerd of zoeken en loggen redelijk ongestoord kon geschieden. De problemen van de afgelopen dagen zijn dan ook veroorzaakt door cachers. Erg spijtig dat de goeden onder de kwaden moeten lijden-de serie wordt/is ontmanteld en gearchiveerd. De maatschappelijke verloedering zet zich helaas ook door in de cachewereld…"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een van dezelfde eigenaar:

 

"Helaas ben ik genoodzaakt na vijf dagen in bedrijf te zijn geweest (één dag lager dan mijn vorige powertrail langs “De Grift”) ook deze powertrail te archiveren.
Reden wederom: Huftercachergedrag!
Vier caches verdwenen (waarvan 2 waarschijnlijk weggehaald door boze buurtbewoners); 6 caches niet meer op de plaats waar verstopt; 6 caches (inbegrepen de BONUS) voortdurend niet meer gecamoufleerd; kapotte caches enz.
Boze buurtbewoners doordat huftercachers toch over privéterrein liepen; bij dagaanbreken door luidruchtig gedrag campinggasten en bewoners stoorden; parkeerden waar niet mocht, gevaarlijk was of reden daar waar niet met de auto, motor of scooter gereden mocht worden. Uitritten blokkeerden, in bermen parkeeerden en deze kapotreden enz. behoorden ook tot de huftercacheractiviteiten. Ook trokken deze activiteiten politiebelangstelling!
Opvallend was ook dat in de logs er zo weinig vermeld werd van het bijzondere van deze powertrail: Het kunnen zien en kunnen genieten van al het moois rondom. Mooie vergezichten; vele soorten (water)vogels, planten, bomen, waterlopen enz. Veelal voerden in de logs FTF, STF, snelheid puntjes te scoren etc. de boventoon.
Het voortdurend herstellen van de powertrail en boze buurtbewoners kost te veel tijd en levert enkel nog meer agressiviteit op.
Het spijt me dat de goeden moeten lijden onder de kwaden-met veel plezier heb ik aan deze trail vele uren besteed en daarvan elke minuut genoten. Voorlopig maar even pas op de plaats met powertrails. Suggesties voor een huftercacherproof powertrail en idem caches (vastgelaste panserkluizen is geen optie: Er zijn huftercachers met thermische lansen en het moet en zal snel gaan en kapot gaan!) zijn welkom!
De powertrail is/wordt door mij ontmanteld."

 

Ik heb de cache-eigenaar geadviseerd geen powertrails meer te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen die CO kan ik me nog wel herinneren, en de reactie van Barny op deze CO ook. Je legt een powertrial neer en denkt dan dat er geen cachers op afkomen. Je licht de buurtbewoners niet in en vindt het vreemd dat sommigen boos worden en nog je caches weghalen ook. Typisch geval van dadendrang van een CO die het nog niet helermaal begrepen heeft.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffff wat moet dat vreselijk balen zijn voor zo'n cache-owner!!! :-(

 

@Od, dank voor het delen en wat naar en raar dat dit gebeurt.

 

Gelukkig heb ik zulke praktijken hier in de buurt nog nooit mee hoeven maken. Maar wij hebben dan ook geen powertrails (gelukkig). Wel veel mooie multi's.

 

@Brouwertjes wat betreft dat ruilen ben ik het niet met je eens, dat vind ik echt heel leuk. En mijn kinderen ook! Ik blijf daarom tot nu toe caches fijn schoonmaken en aanvullen. Al zijn de goodies vaak in erbarmelijke staat, zelfs in klassiekers zoals "De Hel van Loon". En je kunt vaak meteen een cito-eventje opstarten. Maar dat doe ik graag en ik denk dan met een glimlach aan de volgende vinders die dan (weer) wat leuks te ruilen hebben.

Wat betreft de mini-eventjes ben ik het dan weer volstrekt wel met je eens.

 

Jammer dat niet iedereen zich aan de regels houdt. Vaak helpt het om de attributes goed te bekijken; staat er geen 24/7 dan is het even extra goed lezen wat kan en niet kan. Maar zou het echt het gros van de cachers zijn? Of is het net zoals bij (bv voetbal-) vandalisme: de negatieve uitwassen krijgen het meeste aandacht en bepalen het beeld?

 

 

O ja en Brouwertjes, wéét jij dat deze c.o. de buurt niet had ingelicht of vermoed je dat alleen maar?

Ps Ik hoop voor deze c.o. dat hij op deze mooie plekken inmiddels een leuke multi heeft neergelegd. Ik vermoed (maar weet niet zeker natuurlijk!) dat het gedonder dan afgelopen is zodra het podium vol is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Huftercachergedrag' is exact de reden waarom deze site, ik meen in 2007, is gestopt met het ondersteunen van de door Coen / Reintje de Vos bedachte FTF.

Betreurenswaardig dat de buren dit gekaapte idee nog steeds faciliteren. TFT is zeer slecht voor het imago van ons spelletje.

Wat al eerder gezegd is .. ook .com ziet er niets in. Zal niet zonder reden zijn. Zitten waarschijnlijk niet op gezeik met de reviewers te wachten.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brouwertjes : 504 FTF's, 475 STF's en 271 TTF's

 

Snap je nu beter ;-)

 

Op .com gekeken maar nergens iets te vinden wat met FTF stats te maken heeft. Als PM kan je idd een alert ontvangen als er een cache actief wordt in je omgeving.

Aandachtspuntje en verantwoording voor de reviewers om er op te letten vooral geen caches online te zitten in de avond en nachtelijke uren voor wat betreft caches in natuurgebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aandachtspuntje en verantwoording voor de reviewers om er op te letten vooral geen caches online te zitten in de avond en nachtelijke uren voor wat betreft caches in natuurgebieden.

 

Dat is een goeie. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de cachers, die gewoon de natuur moeten respecteren. En de nachtrust van hun medemens of -dier :clown:

 

@Vlinder, krijg je geen KIPPENVEL van je link? Dat is niet te hopen in dit geval :unsure: (Spreek jij trouwens Spaans? Ikke niet.) Maar snel weggeklikt . :sweatdrop:

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He dat is leuk: met Koos kunnen we ook lachen hoor. Wederom blijkt de informatie niet te kloppen.(misschien even de PC updates sinds 2007 installeren; Windows XP schijnt niet zo veilig meer te zijn;-). Geeft niks hoor er schijnen cursussen voor te bestaan en wij zijn de beroerdste natuurlijk niet en geven graag up-to-date informatie.

 

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=175

 

Hier wordt het PM aangeprezen om kans te maken op een first-to-find.

 

En dat statistieken-lijstje geen flauw idee waar je die nu vandaan haalt hoor:

Aangezien je blijkbaar zeer geïnteresseerd bent in de statistieken: hier vind je een versie die wel up-to-date is:

 

http://www.deburen.eu/FTF/gccom.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is niet zozeer het gedrag van FTF-hunters / ontmaagders gewijzigd, maar wel het aantal malen dat dat gedrag vertoond wordt en de locatie van de jacht / ontmaagding. Van drie auto's op een avond hersteld de gemiddelde berm van een bosweg nog wel, maar een vinex-bermpje is na 15 remmende en optrekkende auto's volledig en voorgoed aan gort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben je geprikkeld Brouwertjes nadat ik je FTF even tevoorschijn heb getoverd ...Tis nog erger met je dan ik dacht.. haha

Ik gebruik overigens geen PC maar een Mac. Altijd veilig :kissie:

 

Dat je een alarm kan laten afgaan als er een cache in de buurt online komt vertelde ik al eerder. PM optie.1-0 voor jou. Daarmee stopt ook direct het hele FTF gebeuren m.b.t. .com.

Ze faciliteren het verder niet. Daar ging het mij om.

Bij de buren is je score hoger dan op de site die ik bezocht. Voor wat het waard is allemaal. Mijn kleinzoon zou roepen .. Boeie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees blij Domi, dat het bij jou in de buurt niet gebeurt.

Hier in Apeldoorn is een grote groep oud roestjagers voor wie veel puntjes verzamelen via FTF de ultieme bevrediging is. En als zij dan per ongeluk de boel slopen, want haast is wel geboden, dan krijgt de cache-eigenaar de schuld. Een cache-eigenaar met een lange ervaring, die zich echter heeft vergist in de aantrekkingskracht van powertrails.

 

Zoals de vrouw die in het donker even naar de brievenbus loopt en wordt aangerand. Ja dame, dat had je niet moeten doen, dat is vragen om moeilijkheden.

 

Cache-vogelhuisjes zijn vogelvrij verklaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Od, ik word echt verdrietig van dit verhaal. En ben blij dat ik heerlijk in Brabant woon.

 

Om maar met Vlinders link te spreken: https://www.youtube.com/watch?v=gsAMcMKNEjE

 

(Ik kende het nog niet eens, maar wat een heerlijk vrolijk lied).


O, en DAGWACHT! Proficiat met je Beste Antwoord :clown: (was ook de spijker op z'n spreekwoordelijke kop)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...