Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Je hebt hier in het verleden heel veel vragen gesteld, die jou kennelijk bezig hielden, maar de rest van ons nauwelijks zodat ieder draadje, dat jij begon eindigde met de maat van het kistje, de spulletjes die er wil of niet in zitten en de voorkeuren voor mysteries, multi's of traditionals.... Noem het desinteresse onzerzijds, noem het gebrek aan intelligentie, noem het oppervlakkigheid....

Veel vragen stellen heb ik altijd gedaan. Er zijn maar weinig zaken die voor mij vanzelf spreken. Vragen stellen is voor mij een vorm van hardop denken. Mijn ervaring is dat er vroeger of later altijd wel een antwoord komt. Je hoopt natuurlijk altijd dat er uit de buitenste duisternis waar de loerders en de gluurders van dit forum huizen vroeger of later zich iemand per pb meldt en dat er dan eindelijk eens echt inhoudelijk van gedachten kan worden gewisseld, maar tot nu toe heeft dat nog niet zo mogen zijn. Het feit dat er van het forum zelf maar zo weinig terugkomt wordt geloof ik voornamelijk veroorzaakt door de stammenstrijd die hier altijd gaande is. Als ik de reacties op mijn posts bekijk dan vrees ik zelfs weleens dat mensen mij ook bij een bepaalde stam hebben ingedeeld onder het motto "wie niet voor mij is is tegen mij". Maar een dergelijke indeling is natuurlijk absurd want ik ben stamloos. Als ik bij een bepaalde stam zou horen dan zou ik toch wel de eerste zijn die daar weet van zou hebben. Ik had verwacht dat het zwijgen van Vlindertje de stammenstrijd wel enigszins zou doen luwen. Maar zijn geest waart hier nog steeds rond, zoveel is wel duidelijk.

En forumschrijven doe ik alleen als ik niet kan cachen.

Geplaatst (bewerkt)

En dan voelt dit forum ten opzichte van het groepje waar jij het over hebt nog aan als een weldadig aandoend bad.

Als pragmatische opportunist voel ik mij overal thuis. Het gaat erom dat er lezers zijn en dat de moderatie niet als een zwaard van Domocles boven mijn schrijfsels hangt.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

Lezers zijn er genoeg hier.... Schrijvers iets te weinig. Van moderatie ervaar ik geen noemenswaardige hinder en van de ooit hier aanwezige echte stammenstrijd tussen de oudgedienden merk ik sinds enige jaren ook niet meer zo veel. We geven allemaal een eigen invulling aan onze hobby op basis van onze mogelijkheden en omstandigheden en daardoor ontstaan er verschillen in de uitvoering. Soms ervaren we begrip voor onze zienswijze, vaak ook niet. Toch krijg je na een tijdje deelgenomen te hebben aan een forum een aardig beeld van wat er leeft onder je mede-hobbyisten en wat hun inzichten zijn en dat is leuk. Zijn dat concrete antwoorden op vragen? Nee, niet in die zin, dat ze je doen en laten gaan beïnvloeden. Maar ik heb nooit de illusie gehad dat mijn vragen, zo ik die zou hebben hier echt beantwoord zouden worden en dan kun je dus ook niet teleurgesteld raken.....

Geplaatst

(...)) logrolletje (...) logrolletje (...)

Dat je het over logrolletje hebt zegt al veel over hoe ver je denkt dat het geocachen gedegradeerd is. Zelfs of de site van groundspeak https://www.geocaching.com/guide/ staat nog

What are the rules of geocaching?

(...)

Write about your find in the cache logbook.

(...)

LogBOEK dus, waar je wat meer in schrijft dan alleen je naam.

En ja een logboek heeft ruimte nodig, meer dan in een fotokokerje past.

Tc

Pfff... over mierenander woord voor voortplanten gesproken. Vroeger waren er ook al priegelcontainers en daar past uiteraard geen logboek in van 20cm. Wel een logrol, kladblok, stuk gevouwen A4 of wat dan ook. De essentie: naam, datum en tijd noteren. En wie doet dat tegenwoordig nog? Ik wel, op het papier en in de log. Dat het cachen gedegradeerd is, hoeft geen betoog, maar dat heeft meer te maken met de onverschilligheid van de mens en de verschuiving van kwaliteit naar kwantiteit.

Prullen ruilen is hier een zeldzaam iets geworden. Zelden kom je iets bruikbaars tegen, alles is sowieso meegejat. Midden-Nederland kan daar wat van. Meer richting grens Duitsland en het Zuiden of juist het Noorden wordt de kwaliteit aanzienlijk beter.

Geplaatst

Maar ik heb nooit de illusie gehad dat mijn vragen, zo ik die zou hebben hier echt beantwoord zouden worden en dan kun je dus ook niet teleurgesteld raken.....

Als pragmatische opportunist doe ik niet aan illusies of teleurstellingen. Daar ben ik teveel blije appelbol voor. Als je een beetje door blijft melken is dat soms net voldoende om iemand uit de stilzwijgende voyeursgemeenschap op de achtergrond over de streep te trekken om zich kenbaar te maken. Tenslotte kan ik me onmogelijk voorstellen dat mijn ideeën zo visionair zijn dat ik de enige ben die daar wel eens over nadenkt.

Geplaatst

Als pragmatische opportunist doe ik niet aan illusies of teleurstellingen.

Opportunisme is binnen het geocachen een groot goed! Daar redden we het de eerstvolgende tien jaren wel mee..... Diederikus, ik vind het altijd leuk om je visionaire oprispingen te lezen, maar ik heb geen idee wat ik er op moet zeggen als nuchtere ouwe grijsaard zijnde en als je het gaat hebben over cloudcaching, dan heb je in Vlinder je ideale gesprekspartner gevonden. Ooit komt er iemand hier op het forum, die jouw inzichten en gedachten zal begrijpen en wil delen. Geduld man!

Geplaatst

...

Het feit dat er van het forum zelf maar zo weinig terugkomt wordt geloof ik voornamelijk veroorzaakt door de stammenstrijd die hier altijd gaande is. Als ik de reacties op mijn posts bekijk dan vrees ik zelfs weleens dat mensen mij ook bij een bepaalde stam hebben ingedeeld onder het motto "wie niet voor mij is is tegen mij". Maar een dergelijke indeling is natuurlijk absurd want ik ben stamloos.

...

Nou, die stammenstrijd valt tegenwoordig toch best mee? Eigenlijk valt er nog maar zelden een onvertogen woord.

Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk, dat je door de vaste lezers en schrijvers al lang geleden bij een stam bent ingedeeld. Veelschrijver, ook in logs, met weinig spelfouten. Bepaald type caches gelegd. Elders eveneens veelschrijver met de rang van keurmeester. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je het etiketje kokerraper opgeplakt krijgt.

Geplaatst (bewerkt)

Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk, dat je door de vaste lezers en schrijvers al lang geleden bij een stam bent ingedeeld. Veelschrijver, ook in logs, met weinig spelfouten. Bepaald type caches gelegd. Elders eveneens veelschrijver met de rang van keurmeester. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je het etiketje kokerraper opgeplakt krijgt.

Niet alles is wat het lijkt. Als je langer dan tien minuten rondhangt op metacaching.nl dan zal blijken dat je tot keurmeester bent gebombardeerd zonder dat je er erg in hebt. Sommige dingen gebeuren omdat je er ja tegen zegt, andere dingen gebeuren omdat je geen nee zegt. Normaal gesproken neem ik de mensen wel tegen hun vooroordelen in bescherming, maar in dit geval kon ik het toch echt niet laten. Zou men mij beoordelen op de inhoud van mijn geschrijf, of op de naam van het vakje waarin men mij ingedeeld heeft? Ik ben nu eenmaal ongeneeslijk nieuwsgierig. Technisch gesproken kun je trouwens zelfs zeggen dat ik keurmeesterswerkzaamheden verricht, omdat ik een computerprogramma schrijf om small caches automatisch te beoordelen op authenticiteit op basis van de doorstroom van tb's. Maar dat is omdat ik bezig ben met het leren van een nieuwe computertaal en ik een onderwerp zocht om een programma voor te schrijven.

Enige tijd geleden heb ik een powertrail gedaan van 25 kokers. Op de heide, dat dan weer wel.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

Ik kan wel vertellen dat mijn ervaringen van de cacheinhoud is dat in de randstad en bij grote steden vaak een troep is, in de gebieden waar kinderen niet alleen voeding gegeven word maar ook opvoeding zie je nog terug dat men weet wat zijn en mijn is,

maar ik ben benieuwed hoeveel mensen een NM loggen als de cacheinhoud een troep is? of gaan we hier met z'n alle lekker klagen dat men lliever een koker achter een verkeersbord vind dan een echte cache met zooi er in, hoeveel van die klagers hebben zelf hebbedingetjes mee om een lege cache ietsjes bij te vullen, of klaagt men liever en doet huili huili in het openbaar over lege geocache's die ze tegen komen?

wat zijn jullie voor een raar volk, ik zeg doe er wat aan plaats NM logjes daar waar het nodig is, neem wat snuisterijen mee om bij te vullen waar je dat nodig acht,

Klaag niet, Draag je verantwoording.

In het verlengde van de opmerkingen is het bekent dat als je als man alleen cache's en je komt een vrouw tegen in de randstad dan kan er geen knikje vanaf laat staan een groet, ben je in de buitengebieden word je altijd teruggegroet.

• Top! 1
Geplaatst

Of er verschil zit tussen het cachegedrag in de verschillende windstreken weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de inhoud van boxen hier op de Veluwe meestal (ook) belabberd is.

Er is voorts verschil in het groetgedrag tussen de winkelstraat en de bossen. In een winkelstraat naar iedereen knikken leidt tot nekletsel, terwijl ik in het bos de enkeling die ik tegenkom wel groet, tenzij men bewust de andere kant opkijkt.

Overigens neem ik wel de tip van Barny over om bij belabberde inhoud een NM te plaatsen.

Geplaatst

Zowel de afdeling Veluwe als de afdeling Noord-Brabant meldt dat de lokale caches qua inhoud geen schoolvoorbeeld van een goedgevulde box zijn. Dus TT maak je geen zorgen, mochten het in de randstad belabberd zijn dan is het (helaas) geen uitzondering.

Daarnaast is het echt niet zo dat caches voornamelijk worden leeggeroofd door onopgevoede kinderen. Mijn kijk op meecachende kinderen is toch iets anders dan die van Barny. Ouders die hun kinderen mee uit cachen nemen zijn positiever aan het opvoeden dan degenen die hun kinderen lekker voor tv of tablet neerzetten met een zak chips ernaast! Cachende ouders gaan tenminste met hun kinderen naar buiten.

Volwassen cachers die zonder kinderen op pad zijn hebben trouwens ook vaak moeite met uptrading. Als je het mij vraagt, is het aantal bezoekers van een cache het voornaamste criterium voor de inhoud. Tien leuke dingetjes in je cache bij het plaatsen, betekent regelmatig nog maar vijf leuke dingetjes als er 10 bezoekers zijn langsgeweest. Vul je als eigenaar niet bij dan tuint de inhoud steeds verder achteruit. That's life!

@Diederikus: omdat je er zo op lijkt te staan, zullen we jou in jouw eigen, speciale éénpersoonsstam indelen. Veel succes met je computerprogramma, als het zover is dat het programma niet alleen op cachegrootte maar ook op échte kwaliteit kan selecteren wordt die metabase misschien eens wat.

• Top! 1
Geplaatst

Ik ruil nooit, maar heb altijd wel "vulsel" voor caches bij mij.

Het probleem van de leeg gehaalde caches is al bijna net zo oud als het spel.

Niemand heeft het ooit gedaan en iedereen in het algemeen aanspreken schiet daarom niet op.

Als ik een leuke cache vind waar niets in zit dan voeg ik gewoon wat toe uit een zak met "goodies" die ik altijd meesleep.

Dat vind ik nu gewoon leuk om te doen.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Toen mijn kleinkinderen nog meegingen om schatten te zoeken, nam ik altijd ruilspulletjes mee.

Dat doe ik nu niet meer en eerlijk gezegd valt er meestal weinig te ruilen, daar wordt geen kind blij van.

Ook vind ik het geen taak van de cache-eigenaar om zijn box regelmatig aan te vullen, maar het is misschien wel verstandig om dat te doen. Het is immers zijn geocache die hij aantrekkelijk wil houden.

Het is aan de cacher om zijn kinderen te laten ruilen, maar hoe lastig blijkt het te zijn iets gelijkwaardigs achter te laten.

Ik lees nu de bijdrage van Sivota en ken nog iemand die dat doet, ioHpeiH.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Morgen naar de Action.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst (bewerkt)

Er missen weer een stel posts, zie ik.

Bij mijn eigen caches vind ik het wel meevallen, eerlijk gezegd. Eén keer per half jaar hebben ze wat aanvulling nodig. Zeker hele nette mensen hier in Flevoland :wink2:

Wel tref ik soms vreemde zaken aan. Laatst een zwaar verchroomd onderdeel, vemoedelijk van een stoel o.i.d.. Zag er wel mooi uit, maar het is niets, natuurlijk. En een zweetbandje. Naar ik vermoed wel nieuw, maar niet direct iets dat een slowcacher nodig heeft. Enfin, daarom zal hij hem wel achter gelaten hebben, denk ik.

bewerkt door Diederikus
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...