Spring naar bijdragen

Cito Equation


Team PLHagen

Aanbevolen berichten

In de laatste nieuwsbrief van Geocaching.com Staat het volgende over het komende CITO-event.

"each person who logs an "attended" for a CITO event on April 26 or April 27 this year earns a 2014 CITO soevenir for their profil"

Wij zouden graag aan dit event willen meedoen maar weten niet hoe te handelen.

Wie kan ons vertellen wat "attended" betekent en hoe en waar wij ons hiervoor kunnen aanmelden.

BVD.

met geogroeten

team plhagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"Attended" betekent dat je bij een event aanwezig bent geweest en in dit geval een zogenaamd CITO-event. Waar CITO-events worden gehouden kun je vinden op geocaching.com (je kan deze link proberen).

 

Als je een leuk CITO-event bij jou in de buurt hebt gevonden is het de bedoeling dat je je eerst middels een "Will Attend" aanmeld en pas na de snoei-, papierprik- of kapwerkzaamheden een "Attended" schrijf. Lees overigens de beschrijving goed door, want soms wordt een CITO-event georganiseerd onder de paraplu van een grotere - door een landschapsbeheerder of natuurorganisatie georganiseerde - happening en moet je je ook bij die organisatie aanmelden.

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ... niet vergeten! Als je meedoet krijg je niet alleen een PUNTJE, maar ook een heel mooi PLAATJE! Voor bij je andere plaatjes. Maar je kunt plaatjes niet ruilen, dus als je aan 2 events meedoet heb je het plaatje dubbel! Dat is dan wel weer jammer, maar daar staat tegenover dat je ook 2 PUNTJES hebt. Voor 2 PUNTJES hoef je trouwens niet aan 2 events mee te doen. Je kunt ook aan 1 event meedoen en 2 keer op "Attended" klikken. Dan krijg je 2 PUNTJES en 2 PLAATJES! Je kunt zelfs zoveel PUNTJES en PLAATJES scoren als je wilt. Gewoon een avondje "Attended'' aanklikken. Dan krijg je nog meer PUNTJES en PLAATJES en ook een echte MUISARM!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een plaatje en een puntje zijn misschien mooi meegenomen.

Het belangrijkste van een CITO lijkt me echter dat cachers iets terug kunnen doen voor de natuur, ook in mooie natuurgebieden waar vaak de 'echte' caches liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het. En daarom hoort elke cachetocht een CITO te zijn. Net zoals je elke dag goed voor dieren moet zijn en niet alleen op 4 oktober. GroundSpeak bedenkt weer een actie om de CTR te verhogen en roept: "Spring!". Prompt springen alle schapen om daarna tevreden hun puntjes en plaatjes te incasseren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, ook ik wil immers mijn plaatjesgrid vol krijgen. Daarom neem ik op tochten ook mijn ideale cachezak mee om de CITO-toets te doen. Met een beetje geluk vind ik niet alleen de cache, maar keer ik ook op de parkeerplaats terug met een volle zak. Is mijn zak onverhoopt leeg, dan scheur ik een velletje van de toiletrol uit mijn ideale cachetas om mijn lege zak te veranderen in een echte tradi, die ik in de eerste de beste mooie beuk prop.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is mijn zak onverhoopt leeg, dan scheur ik een velletje van de toiletrol uit mijn ideale cachetas om mijn lege zak te veranderen in een echte tradi, die ik in de eerste de beste mooie beuk prop.

 

Er gebeuren rare dingen rond Eindhoven.... Weer een reden om daar niet in de buurt te komen.... Vandaag een beuk, morgen ik.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is mijn zak onverhoopt leeg, dan scheur ik een velletje van de toiletrol uit mijn ideale cachetas om mijn lege zak te veranderen in een echte tradi, die ik in de eerste de beste mooie beuk prop.

Sorry joh, ik zal morgen de dokter vragen de medicatie weer wat te verhogen. Spul gaat snel wennen he. Wel braaf je pilletje nemen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je krijgt maar 1 plakplaatje ongeacht hoe vaak je aangeeft dat je aanwezig was

en aanwezig zijn bij een cito houd niet in dat je ook meegewerkt moet hebben

en de bezoekers doen het on het "puntje" en het plakplaatje, niet om wie of wat dan ook te helpen

 

kijk ook maar eens naar het aloude en ooit het event waar je naar toe moest, het #GME, dit jaar een event waar geen puntje voor te behalen is, eigenlijk omdat ze alleen maar een bepaalde groep wilde (oude hap) hebben, loopt totaal niet, ze halen niet de bezoekers aantallen die ze "verwachten" dus nu mag plotseling iedereen komen,,,,,,,,,,,,,,,,, loopt nog niet,,,,,,,,,,,,,,,,, geen "puntje" geen "bezoekers"

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je krijgt maar 1 plakplaatje ongeacht hoe vaak je aangeeft dat je aanwezig was

en aanwezig zijn bij een cito houd niet in dat je ook meegewerkt moet hebben

en de bezoekers doen het on het "puntje" en het plakplaatje, niet om wie of wat dan ook te helpen

 

 

 

Barny

Ik ken in mijn imgeving aardig wat cachers die met veel enthousiasme en een grote betrokkenheid met de leefomgeving meedoen aan schoonmaakevents. Het puntje, laat staan het plakplaatje is daarbij volstrekt niet van belang. De door jou bedoelde cachers zullen er ongetwijfeld zijn, maar waak ervoor iedereen over één kam te scheren, want dat doet zeer bij de grote groep enthousiaste milieuminnaars!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...