Spring naar bijdragen

Welke Cache Log Je Het Liefst?


Blutch

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik geef de voorkeur aan het maken van een mysterie/Multi. Eerst een puzzeltje oplossen om vervolgens een Multi te lopen. Mensen warm laten lopen, uitdagen en voorkomen dat de FTF-hunters voor filevorming gaan zorgen.

 

Uit ervaring kunnen we natuurlijk concluderen dat filevorming pas later optreedt. Neem nu de Wijze lessen cache van Diederikus eens als voorbeeld. In 1 week tijd 3 maal gelogd. Van filevorming was alleen maar sprake toen hordes heren vanuit de Veluwe overkwamen. :blow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk kijk ik in de overzichtslijsten bijna uitsluitend naar het multi-icoontje. Dus zou je wandeling bij mij in de buurt liggen, en het mystery-icoontje krijgen, dan zou hij waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnappen.

Hoe streng de reviewers tegenwoordig zijn weet ik niet. Ik heb jaren een multi gehad waarvoor je eerst thuis moest puzzelen (googlen) en die had toch gewoon het multi-icoontje.

wat heeft het nu eigenlijk te maken met wel of niet streng zijn van de reviewers? Als het een mystery is moet dat er ook gewoonstaan in de vorm van een vraagteken en hetzelfde geldt voor een Multi. We

werkelijk,ik begrijp niet waarom je daar stiekem over zou moeten doen, je wilt de cachers toch niet bedriegen?

 

Geef mij trouwens maar een Multi, ik hou niet van puzzelen en laat mystery's vaak links liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mysteries sla ik bijna altijd op voorhand over. Een wandelmulti met aandacht voor een mooi gebied, daar loop ik warm voor. En als er dan een enkele puzzel onderweg gedaan moet worden, alla dan doe ik dat ook wel.

 

Dus voor mij graag een multi...

Maar als de puzzel heeel makkelijk is zou je hem dan ook overslaan ??

 

Eigenlijk kijk ik in de overzichtslijsten bijna uitsluitend naar het multi-icoontje. Dus zou je wandeling bij mij in de buurt liggen, en het mystery-icoontje krijgen, dan zou hij waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnappen.Hoe streng de reviewers tegenwoordig zijn weet ik niet. Ik heb jaren een multi gehad waarvoor je eerst thuis moest puzzelen (googlen) en die had toch gewoon het multi-icoontje.

wat heeft het nu eigenlijk te maken met wel of niet streng zijn van de reviewers? Als het een mystery is moet dat er ook gewoonstaan in de vorm van een vraagteken en hetzelfde geldt voor een Multi. Wewerkelijk,ik begrijp niet waarom je daar stiekem over zou moeten doen, je wilt de cachers toch niet bedriegen?Geef mij trouwens maar een Multi, ik hou niet van puzzelen en laat mystery's vaak links liggen

Maar arnout je heb er zelf 1 gemaakt: een mystery

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk kijk ik in de overzichtslijsten bijna uitsluitend naar het multi-icoontje. Dus zou je wandeling bij mij in de buurt liggen, en het mystery-icoontje krijgen, dan zou hij waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnappen.

Hoe streng de reviewers tegenwoordig zijn weet ik niet. Ik heb jaren een multi gehad waarvoor je eerst thuis moest puzzelen (googlen) en die had toch gewoon het multi-icoontje.

 

Onze Fortes Creantur Fortibus cache heeft ook een huiskamervraag, maar dateert van aug. 2004.

Bij mijn weten waren er toen nog geen mysterie icoontjes en is het dus (nog steeds) een multi-cache.

Ach tegenwoordig heeft iedereen een smartfoon en is het antwoord ook daarop snel gevonden.

Bovendien is het oplossen van deze vraag niet nodig om toch aan de route te kunnen beginnen.

bewerkt door GeoGorkum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou kunnen pleiten voor het aanmelden van een cache als Multi indien er moet worden gewandeld, ondanks dat er enig voorwerk noodzakelijk is. Zo ken ik caches waar eerst teams moeten worden samengesteld en caches waar een startlicentie voor wordt afgegeven, die echte multi's zijn, maar moeten worden aangemeld als mysterie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt het veel uit of er in een Multi een puzzeltje zit? Als het maar een klein onderdeeltje is van een lange wandeling is een multisymbool misschien treffender. Wanneer je een Multi gaat wandelen neem ik eigenlijk zonder meer aan dat men zich voorbereidt, bijvoorbeeld de omschrijving even goed doorlezen of je nog speciale dingen moet doen voordat je op pad gaat, of je onderweg iets speciaals nodig hebt etc.

Zelf doe ik dat (meestal) wel uitgebreider dan voor een tradi. Niet echt slim, want ook daarbij kan je je lelijk in de vingers snijden wanneer je onvoorbereid op pad gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een Multi wordt de eindlocatie uiteraard niet in de listing vermeld. Die zal je door middel van aanwijzingen bij WP's zelf moeten berekenen. Dat is toch puzzelen?

Dus niet "tegenwoordig een must". Of kan iemand mij een voorbeeld geven van een Multi waarbij niet gepuzzeld hoeft te worden?

 

En Vlinder, een drumstel is geen must, maar het kan zo maar gebeuren dat Cesar Zuiderwijk en Ringo Starr samen gaan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar wat je onder puzzelen verstaat. Spijlen van een hek tellen om een vervolgcoördinaat te bepalen noem ik geen puzzelen. Het aflezen van een aluminium strip waarin coördinaten zijn geslagen heeft eveneens weinig met puzzelen te maken. En omdat geocaching niks met puzzelen te maken heeft, heeft géén van mijn vele multi's een puzzel. Ook geen drumstel of afghaanse windhond, trouwens.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...