Spring naar bijdragen

Welke Cache Log Je Het Liefst?


Blutch

Aanbevolen berichten

Natuurlijk wist ik dat deze reactie zou volgen: wat versta je onder een puzzel?

Jouw caches ken ik niet, maar er is ongetwijfeld iemand die gaat kijken of je de waarheid spreekt (je weet wel).

Toch heb ik liever een leuk WP met een eenvoudig puzzeltje dan dat ik spijlen en moeren moet gaan tellen. Tenzij het terrein zich niet leent voor verstopte puzzels, dan tel ik met alle liefde de planken van een bruggetje. Soms is dat nog een hoop gepuzzel en sla ik de plank mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jij houdt van puzzelen en als je puzzels in jouw caches wilt verwerken is dat prima. Ik zal de caches echter niet lopen (en jij zal daar vast niet wakker van liggen).

 

Jij hebt geocaching ontdekt in het koldertijdperk, toen de misvatting dat geocachen neerkomt op het oplossen van een sudoku en het loggen van een koker onder een steen in het plantsoen al had postgevat. Logisch dat je dan denkt dat een multi uit een reeks puzzels bestaat. En daar is ook niks mis mee, zolang de multi maar eindigt met een geocache.

 

Ik heb geocaching ontdekt in een tijd dat je als maker van een multi probeerde vervolgcoördinaten zo eenvoudig mogelijk beschikbaar te stellen, het liefst op een aluminium plaatje. Zo weinig mogelijk waypoints op een route en zo simpel mogelijke aanwijzingen per waypoint, daarmee bewees/bewijst een plaatser zijn kwaliteiten.

 

Voor mij, en de meeste andere authentieke geocachers, ligt de uitdaging in het zoeken van de aanwijzingen en het navigeren met het GPS, terwijl ik geniet van een wandeling in de natuur. De speurtocht heeft tot doel te ontspannen en het hoofd leeg te maken (ja, kop maar in), niet om overbodige breinbrekers op te lossen onder het motto 'waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?'

 

Nogmaals, als je graag een 'puzzelcache' wilt maken moet je dat vooral doen, maar geef het alsjeblieft duidelijk aan op de cachepagina, zodat spelers onderweg niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

# regenboog2 is het tegenwoordig niet een must voor een multi een puzzel onderweg ?

Hallo Blutch

 

Voor mij niet hoor, maar ik stoor me er ook niet aan als er wel een puzzeltje bij is. Gelukkig is er veel variatie en voor ieder wat wils.

Wat ik iets minder leuk vind zijn moeilijke rekensommen onderweg en woorden van meer dan tien letters die je moet stapeltellen. Dat is niet míjn talent en ik heb geen tooltjes bij me (moet misschien toch maar eens aan een aaifoon denken), dus er sluipt al snel een foutje in. Op een lange Multi dan een paar kilometer extra moeten lopen, daar wordt ik dan niet blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingewikkelde puzzels ben ik op teruggekomen. Enig huiswerk is geen probleem, maar in de natuur ruzie krijgen met breinbrekers, hoeft van mij niet (meer).
En ik heb een aversie tegen hypes, dus niemand krijgt mij aan het munzeeën of aan het powertrailen, maar ik gun ieder zijn plezier. We cachen toch allemaal voor ons plezier?

Hieronder enkele citaten uit founds mijnerzijds, waaruit moge blijken wat ik zoal waardeer.

"...........ben er nu gelukkig een keer geweest. Het enige geluid dat ik hoorde werd verzorgd door vogels. Een bijzondere traditional."

".........De WP’s laten zich gemakkelijk vinden en dat is prettig tijdens zo’n wandeling. Dit is voor mij een voorbeeld hoe mooi een geocache kan zijn. Het is een goede manier om mij naar dit unieke natuurgebied te lokken."

"..........Erwtje 94 is een aanrader als je even helemaal weg wilt uit de bewoonde wereld. De cache is bijna ondergeschikt aan de beleving van deze vochtige en fraaie wandeling, maar dat is misschien soms (wat mij betreft vaker) de charme van geocachen."

"On our holiday we visited Skalochori. An authentic village, no tourists, no noise, lots of rest. And we found the cache in a beautiful place."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We denken over veel zaken hetzelfde en ik beschouw jou ook als een authentieke geocacher voor wie het spel draait om natuurbeleving en bijzondere locaties, om rust en reflectie. Zoals velen ben je op dit forum tot andere inzichten gekomen.

 

Ook ik gun ieder zijn plezier. Lekker fietsen en wandelen door de bossen en op de hei, maar dan zonder jezelf wijs te maken dat je aan het geocachen bent terwijl je gaat voor een koker of puntje, hoe leuk je dat ook vindt. Na een zomerse fietstocht doet een koud pilsje mij veel plezier, maar dat maakt het schuimende fluitje nog niet tot een geocache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...