Team Aragorn Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 De pepernoten liggen al maanden in de winkel, de eerste nachtvorst is geweest, het Sinterklaasjournaal gaat van start ... alleen een aankondiging van het Surprise-event, die heb ik helaas nog niet gezien. Het wordt kort dag en hoewel er vast genoeg cachers zijn die graag mee willen doen aan een Surprise-event, is er (blijkbaar) niemand die tijd genoeg heeft om de kar te trekken. Dan maar niets met Sinterklaas? Dat zou toch jammer zijn! Vanmorgen bij het hardlopen, bij een prachtige opgaande zon, kwam het volgende bovendrijven: het leukste aan het Surprise-event is voor mij, het bedenken van een verrassende cacheroute een route met wat WPs in stijl een reden om in het koude seizoen toch lekker in de buurt op pad te gaan, om de tocht uit te zetten met als kers op de taart (tot nu toe tenminste) een leuke log van een tevreden vinder Is hier echt een officieel Surprise-event voor nodig? Eigenlijk niet. Daarom kwam ik op Guerrilla Geocaching (vrij naar Guerrilla Gardening, onverhoeds opduikende beplanting in saaie stukjes stad): ik maak een leuke cacheroute ik zet op 5 december de startcoördinaten ervan in dit draadje wie zin heeft, kan gaan zoeken! aan de vinder(s) het vriendelijk verzoek om een logje in dit draadje te zetten Mijn GG wordt een wandeling van een paar kilometer, in de regio Eindhoven. Aan het einde een paar aardigheidjes, zomaar om mee te nemen. Het levert geen puntje op maar in ieder geval veel plezier - voor mij en misschien ook wel voor de vinder(s). Ook inspiratie voor een GG? Zet dan in dit draadje wat je ongeveer van plan bent, en in welke regio. Natuurlijk hoop ik stiekem op meer GGs in mijn eigen regio, zodat ik misschien ook nog wel kan gaan zoeken! Maar het moet geen verplichting zijn, zelf een GG te leggen om te 'mogen' zoeken. Grtz, Fangorn. 5
Team WilP Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 Binnenkort een leuke nieuwe GC voor je omgeving in de Oirschot/Boxtel, kun je in iedergeval al weer gaan wandelen Misschien komt er ook nog wel een GG aan.
Team Aragorn Geplaatst 11 november 2013 Auteur Geplaatst 11 november 2013 Het is wat mij betreft alleen als Surprisecache bedoeld hoor. 5 december coördinaten in je schoen, 6 of 7 december (sommige mensen vieren Sinterklaas in het weekend) einde verhaal. Zwarte Piet niet als slaafje maar als guerrillero! Of maakt dat ook al een racistische indruk?
Team Professor X Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 Guerrilla Klaas dus. OK, leuk idee! Als ik in de buurt woonde liep ik mee. Tja, de Sint anno 2013 staat op alle fronten ter discussie, zo ook bij het geocachen. Cache-Sint is exit. Groundspeak had vorig jaar al moeite met deze wijze van een event organiseren. Misschien is toestemmingsstekker er wel helemaal uit getrokken. Alleen....meld dat dan even op dit forum.........voor mijn part via een tussenpersoon. Is wel zo netjes. Hopelijk is de Cacheman iets duidelijker en openlijker en staan we volgend jaar niet weer met een drup aan de neus half november.
Team Aragorn Geplaatst 11 november 2013 Auteur Geplaatst 11 november 2013 Team tabak zal bedoelen dat Topic Starter blijer wordt van een post waarin staat: "Ja, ook ik ga hier op 5 december cachecoördinaten neerzetten, mijn cache komt in de regio ..." dan met "prima initiatief van de TS". En zo is het maar net! Dus wie durft, bij wijze van alternatief Surprise-event, iets éénmaligs te maken voor een totaal onbekende, met het risico dat niemand deze totaal onbekende wil zijn (oftewel, je kunt wel iets maken maar er komt niet gegarandeerd een zoeker ...)? Gewoon, omdat het leuk is om iets te maken en het past in jouw eigen manier van Sinterklaas vieren? Edit: ingehaald door 2 posts, dat heb je wanneer je langzaam typt ... X, je kunt toch best iets gezelligs in Drenthe leggen en zo aanhaken? Hoewel Drenthe voor mij een beetje te ver weg is om op 5 december even naar toe te racen, dat weer wel.
Team Tabak Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 (bewerkt) Succes met je initiatief. Zal er op blijven letten zonder aan dit en enig ander topic verder bij te dragen. 11 november 2013 bewerkt door Team Tabak
Team Aragorn Geplaatst 11 november 2013 Auteur Geplaatst 11 november 2013 Nou nee, ik wil alleen maar de coördinaten van een GG hier neerzetten op 5 december en probeer anderen daarin mee te krijgen ...
de-fam Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 Lijkt mij een mooi plan dat Guerrilla Geocaching, het is kort dag maar misschien dat ik dan in deze regio ook mijn bijdrage kan leveren.
hellsinki Geplaatst 11 november 2013 Geplaatst 11 november 2013 Regio Eindhoven .. ik ben wakker en wacht volverwachting af !!!!
Odlaniger Geplaatst 12 november 2013 Geplaatst 12 november 2013 Dit draadje volgend heb ik toch een vraag. Vorig jaar heb ik meegedaan aan de kerstcache. Een korte Multi uitgezet in de sfeer van kerstmis voor één persoon met als cadeautje, volgens afspraak, een surprise van 10 euro. Mijn vraag: als ik het voorstel van de TS lees, waarom dan niet een geocache op geo.com publiceren zodat een groter publiek wordt bereikt? Of gaat het in dit geval ook om het presentje? Maar dan weet je niet hoeveel presentjes je moet plaatsen oftewel hoeveel bezoekers er komen.
Team Aragorn Geplaatst 12 november 2013 Auteur Geplaatst 12 november 2013 Het aantrekkelijke van een surprisecache plaatsen, is dat de WPs niet robuust hoeven te zijn. Het gaat immers om een cache die maar door één iemand gevonden hoeft te worden. Scheelt enorm in onderhoud! Ook heb ik voor het plaatsen van een surprisecache nog nooit toestemming gevraagd (hoefde ook nooit volgens de 'spelregels'), scheelt dus ook veel tijd en moeite. Tot slot hoef je voor zo'n eenmalige cache geen moeite te doen om cache saturation te vermijden. Allemaal redenen om de cache niet aan te melden bij gc.com als permanente cache. Mijn bedoeling is om in de cache een paar presentjes te doen, ik denk aan drie, zodat het in ieder geval niet zo sneu is wanneer twee teams bijna tegelijk van start gaan voor slechts één cadeautje. Eigenlijk verwacht ik geen stormloop! Want er is geen puntje mee te verdienen en het wordt ook geen oppikkertje. Het cadeautje zal echt geen 10 euro gaan kosten dus de vinder loopt niet binnen. Kortom, een leuk tijdverdrijf in feestdagensfeer. 1
Odlaniger Geplaatst 12 november 2013 Geplaatst 12 november 2013 Duidelijk, je hebt mij overtuigd. Ik wil best meedoen, ga iets bedenken. En inderdaad, mijn kerstcache was voor eenmalig gebruik. O.a. moest er een kerstbal worden kapot geslagen om de daarin verstopte aanwijzing te vinden.
Helmine Geplaatst 13 november 2013 Geplaatst 13 november 2013 Wat zorgt ervoor dat het event niet los komt? Is dat het gebrek aan een vrijwilliger voor de organisatie, of zijn het de revieuwers die het event afkeuren?
Heracross Geplaatst 13 november 2013 Geplaatst 13 november 2013 Dit is natuurlijk ook DE manier om een lekker illegale cache te plaatsen..met fysieke wp's waar je nooit toestemming voor krijgt. Denk even aan een WP in schiphol, een verlaten sloop/bouwterrein met een (gammel) hek, en de fantasie gaat de vrije loop. 1
@rend Geplaatst 13 november 2013 Geplaatst 13 november 2013 Heracross organiseer dan het Sinterklaas event en anders lijkt het mij verstandiger om hier niet verder op in te gaan, nu er toch mensen zijn die hun nek uitsteken.
Aanbevolen berichten