Spring naar bijdragen

Metaaldetector


antarctica

Aanbevolen berichten

Gevonden: grote hoeveelheden aardewerk, zoals sterk versierde platte schalen, kommen, grote potten, bekers en flesjes. Maar ook wapens, bv hamers en bijlen en verder pijlpunten, messen en krabbers van vuursteen. Ook sieraden zoals kralen van barnsteen en git en koperen spiralen. Verder 3 musket kogels, een half vergaan zwaard en een boomstamkano. :bag:

Ik vrees dat het verloren onderdeel, tijdens een soort moordlustige rondedans ( van pure woede en onmacht ), per ongeluk 3 cm onder het maaiveld is verdwenen. :crybaby:

Of is er toch nog hoop???

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mini-event...wie hem vindt mag de cache loggen? Niet carambalig bedoeld maar zere neus?

Let wel op dat dat dingetje niet verder de grond in verdwijnt met nieuwe passanten.

Of heeft iemand dat ding meegenomen na de "zwiep"? Plaats een note bij de cache?


Volgens mij is het caramballig en niet carambalig? Zomaar een spelling(s)tip voor de site beheerder.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ontzettend veel flauwe reacties op een volgens mij vrij normale vraag. Zijn vast dezelfde lolbroeken die elke trimmer naroepen: "Ze hebben hem al hoor"....

 

 

Dameblanche, ik kan er wel tegen, hoor ;-)....

 

Geloof het of niet, maar het is echt niet flauw bedoeld, meer als ‘hart onder de riem’. Oké, het eerste gedeelte misschien wel, maar ik kan 100% met Antarctica meevoelen. Wie is het nog nooit overkomen: ben je bijna klaar met je creatie ( wat dat ook zijn mag ) en tijdens ( ik noem maar wat ) een kleine aanpassing, verkl**t je de hele bende.

Hoe vaak heb ik niet een rondje gedanst, uit pure woede en onmacht, als ik weer eens iets, te 'goed' wilde maken, maar daardoor net iets te veel wilde….

 

Een extra waarschuwing was: pas op dat je 'het' niet ondertrapt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ontzettend veel flauwe reacties op een volgens mij vrij normale vraag. Zijn vast dezelfde lolbroeken die elke trimmer naroepen: "Ze hebben hem al hoor". ik heb wel een metaaldetector te leen, maar ik woon in Drenthe

 

 

Ik ga binnenkort eerst eens met een magneet het bos in.

Het is waar. Als Antarctica zegt dat hij met drie polen het bos in gaat dan vraagt dat om een flauwe reactie. De motiviatie is "ik zou wel willen helpen maar ik kan niet, ik voel echter met je mee". Heeft de opmerking "ik heb wel een metaaldetector te leen, maar ik woon op de noordpool" eigenlijk niet dezelfde motivatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al jullie lamballige bijdragen kan ik wel waarderen.

Ik schiet er alleen nog niet veel mee op.

Wat is er gebeurd; ik kreeg een mailtje dat de chirp in mijn cache het niet meer deed.

Op de fiets, nieuwe batterij mee.

Kom ik op de plek van de chirp, blijkt er een fikse tak van een andere boom afgebroken, die in zijn val de chirp uit de boom geslagen heeft.

Aangezien ik de chirp uitstekend gecamoufleerd had, is deze nu onvindbaar.

Nieuwe geplaatst, blijkt de oude het nog wel te doen .....

Ergens ligt dus een als eikenblad vermomde chirp tussen duizenden eikenbladeren.

En die zou ik eigenlijk wel graag terug willen hebben.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een duidelijke missie voor dameblanche

 

Ant is bij Kikker bekend vanwege overheerlijke koeken, dus die beloning zit er vast in :clown:

 

Mocht de chirp gevonden worden, dan komt er weer een mooi wp bij, vermoed ik. De moeite van een zoekactie waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, nu kan ik even reageren met wat nuttige info:

Chirp werkt normaliter alleen maar binnen 10 meter, toch?

Blad met Chirp is vast veel zwaarder. Gewoon de buurt rustig omploegen :P

 

Magneet is misschien niet heel handig, ik weet niet of dat dat de werking van de Chirp aanpast/reset/stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....blijkt de oude het nog wel te doen....

Misschien is dit een idee? Je GPS in alu folie, met daarin een klein gaatje. En dan net als met een Metaaldetector zoeken?

 

'Helaas' heb ik een 60Cx & geen Chirp en kan het dus niet testen. Maar dat kan je zelf wel testen met je 2de chirp!

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, nu kan ik even reageren met wat nuttige info:

Chirp werkt normaliter alleen maar binnen 10 meter, toch?

Blad met Chirp is vast veel zwaarder. Gewoon de buurt rustig omploegen :P

 

Magneet is misschien niet heel handig, ik weet niet of dat dat de werking van de Chirp aanpast/reset/stopt.

Bladblazer is dan toch ook een idee. Echte bladeren zijn veel lichter lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de chirp zelf nog steeds uitzend, kun je natuurlijk gewoon even een kruispeiling doen; dat verminderd het te doorzoeken bos al flink.

Vanaf diverse kanten heel rustig naar de chirp toelopen, en in de gaten houden wanneer de gps reageert. Stokje in de grond, en dan vanaf de andere kanten.

Dan moet je daarna dus 'even' zoeken in het midden van de stokken.

(magneet gaat niet echt werken, omdat daarvoor te weinig ijzer in de chirp verwerkt zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...