Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb sinds gisteren een Garmin GPSmap 62S gekocht.

Nu wil wij daar uiteraard mee gaan geocachen, echter wanneer we een item hebben gedownload kunnen we er niet naar toe navigeren.

Kan iemand mij vertellen of het standaard is dat dat er geen kaarten opstaan en hoe ik daar aan kan komen.

Tevens welke ik dan het beste kan hebben zodat ik zowel kan geocachen met de auto/fiets of te voet

Geplaatst (bewerkt)

Op een 62s staat bij aankoop alleen een world-basic map.

Daar heb je eigenlijk niks aan.

Om toch kaarten te krijgen kun je bij Garmin kaarten kopen.

Die zijn vaak erg prijzig. Honderd euro voor een topokaart van een land is zowat standaard.
Maar er zijn ook wegenkaarten verkrijgbaar zoals City Navigator.
Ga je veel in de natuur wandelen dan heb je aan die wegenkaarten vaak weinig.

Verder zijn er nog (gratis) OSM kaarten te downloaden.

Zie bijvoorbeeld: Openstreetmaps voor garmin of de osm Freizeitkarten.

Vooral de laatste bevallen mij persoonlijk met geocachen goed.

Het zal even experimenteren zijn, maar als je de sites leest (wellicht kunnen anderen nog wat links aanvullen met andere gratis kaarten?) kom je een heel end.

Greetz en veel plezier en succes ermee, Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Geplaatst

Kijk hier eens (even naar beneden scrollen voor een mooi overzicht per werelddeel en per land.)

Als je wilt kunnen navigeren moet er bij 'routable' 'yes' staan.

Geplaatst

Voor de fiets & wandelen vind ik de Openfietsmap Benelux ideaal.

Je zou voor de auto een andere, routeerbare kaart kunnen gebruiken - met 1,7 Gb heb je genoeg ruimte daarvoor.

Om te switchen tussen auto en fiets/wandelen zou ik gebruik maken van twee profielen:

- in de auto gebruik je routering via wegen, kaart in automotive-modus, etc

- voor de fiets / wandelen / geocachen gebruik ik zelf routering - offroad en kaart in noord-oriëntatie

• 10 months later...
Geplaatst

Ik heb op de GPSmap 62 st de routeerbare Beneluxmap geinstalleerd

Maar bij het aan zetten van het toestel krijg ik te zien kan kaart niet ontgrendelen

Ik zie hem ook niet in de lijst

Wie weet wat ik er aan kan doen

Geplaatst

Het is een beetje onduidelijk wat je bedoelt.

Welke kaart bedoel je precies? Topo Benelux? Topo Benelux Pro? Onroute Wandel- of Fietskaart? OpenFietsMap? Of een andere OSM-kaart?

Hoe heb je de kaart op je gps gezet? Met MapSource/BaseCamp of handmatig?

Als het een betaalde kaart betreft, die moet eerst worden ontgrendeld voor je gps. Pas daarna kan je hem naar je gps sturen.

Geplaatst

Het is de topo benelux routeerbaar. Aangeschaft bij waypoint

Ik gebruik hem op de 60 csx

En nu in de 62

Opnieuw via basecamp naar de 62 gestuurd

Maar hij komt niet in beeld

Geplaatst

Dat gaat niet. Eenmaal ontgrendeld voor een toestel is de kaart niet te gebruiken voor een ander toestel.

Geplaatst

Beetje jammer van en voor Garmin, door die bekrompen houding ben ik verder gaan zoeken. Nu gebruik ik alleen nog maar OSM en verdiend Garmin voorlopig niets meer aan mij.

Geplaatst

Je kunt gewoon naar Waypoint bellen ... dan kun je de kaart weer op je nieuwe garmin zetten.
Wij hebben hier tenminste geen problemen mee gehad en het ging nog snel ook.

Geplaatst (bewerkt)

Of je download een andere.....waar de bevei :oops:ging niet meer op zit

bewerkt door Heracross
Geplaatst

Garmin doet inderdaad zoveel aan beveiliging van zijn kaarten dat het voor de eerlijke betalende gebruiker gruwelijk vervelend is. Via kanalen als nieuwsgroepen en kun je alles downloaden wat je maar wil, zonder irritante unlock codes. Maar goed, ik doe het wel via de legale weg. OSM!

Geplaatst

Ik ben zeer tevreden over OSM. Ik vraag me wel eens af wat de toegevoegde waarde is van de betaalde garmin kaarten (maar die heb ik nog nooit gezien). De OSM zijn toch ook van garmin?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...