Vlindertje Geplaatst 14 augustus 2013 Geplaatst 14 augustus 2013 Die criteria zijn in een tijdsbestek van enkele minuten genoemd door diverse forumleden, als in een brainstormsessie. Degene die de afstand van minimaal 500 meter vanaf de parkeerplaats voorstelde heeft dit later genuanceerd. Afstand tot de parkeerplaats is natuurlijk geen essentieel kenmerk. De belangrijkste criteria zijn heel vanzelfsprekend: 1. container met logBOEK en ruilspulletjes2. ... op een mooie of bijzondere locatie3. ... met een goed verzorgde cachepagina. Gewoon wat je op elke geocaching-site kunt lezen en wat elke geocacher weet. Zoals de onderscheidende kenmerken van een auto: 1. motor2. vier wielen3. stuur. Het Keurmerk is ook geen persoonlijke waardering om goede van minder goede caches te onderscheiden, zoals de favo of Geo d'Or. Het Keurmerk onderscheidt geocaches van objecten die ten onrechte als geocache zijn gepubliceerd.
de-fam Geplaatst 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst 14 augustus 2013 Het Keurmerk is ook geen persoonlijke waardering om goede van minder goede caches te onderscheiden, zoals de favo of Geo d'Or. Het Keurmerk onderscheidt geocaches van objecten die ten onrechte als geocache zijn gepubliceerd. precies, en niet anders.
Odlaniger Geplaatst 14 augustus 2013 Geplaatst 14 augustus 2013 Prima, maar nog steeds geen moeilijke taak voor een keurmeester, dus iedereen met gezond verstand en eerlijkheid kan deze taak uitvoeren.
brouwertjes Geplaatst 14 augustus 2013 Geplaatst 14 augustus 2013 Idd hier is vast wel een GSAK macro voor te schrijven of een GAPP-scriptje
@Wilbertoord Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 N.a.v. de Bessercaher.de site die hier genoemd werd, vraag ik me af waarom niet voor een dergelijk format gekozen wordt. Dan ben je niet afhankelijk van 1 keurmeester, maar is er een gemeenschap die er verantwoordelijk voor is. Je wordt dan ook niet snel als Keurmeester aangekeken op jouw visie.
De kantersbabes Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 [quote name=Vlindertje" post="349637" time="1376517040]De belangrijkste criteria zijn heel vanzelfsprekend: 1. container met logBOEK en ruilspulletjes 2. ... op een mooie of bijzondere locatie 3. ... met een goed verzorgde cachepagina. Het Keurmerk is ook geen persoonlijke waardering om goede van minder goede caches te onderscheiden, zoals de favo of Geo d'Or. Het Keurmerk onderscheidt geocaches van objecten die ten onrechte als geocache zijn gepubliceerd. Als dit het is zie ik de toegevoegde waarde niet. 1) zoals ik in een ander draadje al heb aangegeven is een micro wel degelijk een cache. Je moet alleen het formaat van het logboek en ruilspulletjes aanpassen aan het formaat van de container. Als je dan zo graag alleen grotere containers wilt vinden kan je hier eenvoudig op filteren. 2) dit is niet objectief te beoordelen. Er zijn schijnbaar mensen die carpoolplaatsen heel mooi en bijzonder vinden. 3) afgezien van een check op taalfouten is ook dit een subjectief criterium. En daarmee is het kokertje achter de boom een cache die voldoet aan het keurmerk. Eentje die je er nou net niet bij wilt hebben.
Vlindertje Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 En hiermee maak je treffend duidelijk waarom een Keurmerk noodzakelijk is.
Team Tabak Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 (bewerkt) Ik denk dat ik er hier maar mee stop..... Als jij de mening bent toegedaan, dat je mij niet als keurmeester kan vragen omdat ik niet in staat ben om die paar kenmerken van jou goed te beoordelen, dan wordt het de hoogste tijd om mij aan te melden bij een kerkkoor. Jij bent van mening dat ik: 1. Geen doos met spulletjes (na vijf bezoekjes rotsooi) kan onderscheiden van een fotokokertje 2. Niet tot 500 kan tellen om met stappen te beoordelen of de cache ver genoeg van mijn auto af ligt. 3. Niet kan beoordelen of een listing meer dan drie regels bevat en slechts 32 taalfouten bevat. 4. Geen mooi plekje van een door een hond bepiste lantaarnpaal kan onderscheiden. Als verder zelfs Odlaniger tot het oordeel komt, dat iedereen met een klein beetje gezond verstand keurmeester kan worden, dan moet ik met enige treurigheid constateren, dat ik in jouw ogen zelfs niet geschikt ben om de meest simpele voorwaarden, die aan een cache worden gesteld te beoordelen. Wat doe ik dan nog in deze wereld en op dit forum..... Er is hier geen bestaansrecht meer voor mij.... Ik ga zingen! Succes! 15 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak 1
snoopy and woodstock Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Eerlijk gezegd lijkt het hele gedoe mij een verloren zaak bij gc.com.Het is nu eenmaal wat het is en het merendeel hier wil het eigenlijk ook zo houden. Is het niet veel verstandiger om met de mensen die het spelletje op de oude manier willen spelen, te verhuizen naar een andere site (open caching, of quallity oid). Er zijn daar nog genoeg open plekken op de kaart om nieuwe goede caches te maken. Tja en dan heb je ook niks met de 161 mtr regel te maken van één of ander filmkokertje. Het enige probleem is dat je een redelijke groep cachers zover moet krijgen daar actief te worden zodat er actief geplaatst en gezocht wordt en het dus gaat lopen. Als het éénmaal zover zou komen worden de mooie caches vanzelf overgeheveld naar zo'n site en kunnen ze bij com zoveel troep neer gooien als ze willen en draaien ze zich uiteindelijk zelf de nek om. Zelf loop ik al weer een hele tijd met het plan een nieuwe cache te maken maar ik heb weinig zin in cachers die nergens naar kijken en de zaak liever slopen dan het puntje te missen. Van de andere kant wil ik ook dat ie enigzins regelmatig bezocht wordt.
Vlindertje Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Ik denk dat ik er hier maar mee stop..... Als jij de mening bent toegedaan, dat je mij niet als keurmeester kan vragen omdat ik niet in staat ben om die paar kenmerken van jou goed te beoordelen, dan wordt het de hoogste tijd om mij aan te melden bij een kerkkoor. Jij bent van mening dat ik: 1. Geen doos met spulletjes (na vijf bezoekjes rotsooi) kan onderscheiden van een fotokokertje 2. Niet tot 500 kan tellen om met stappen te beoordelen of de cache ver genoeg van mijn auto af ligt. 3. Niet kan beoordelen of een listing meer dan drie regels bevat en slechts 32 taalfouten bevat. 4. Geen mooi plekje van een door een hond bepiste lantaarnpaal kan onderscheiden. Als verder zelfs Odlaniger tot het oordeel komt, dat iedereen met een klein beetje gezond verstand keurmeester kan worden, dan moet ik met enige treurigheid constateren, dat ik in jouw ogen zelfs niet geschikt ben om de meest simpele voorwaarden, die aan een cache worden gesteld te beoordelen. Wat doe ik dan nog in deze wereld en op dit forum..... Er is hier geen bestaansrecht meer voor mij.... Ik ga zingen! Succes! Jouw opsomming van 4 punten geeft geenszins mijn mening weer, maar toont aan dat jij heel goed in staat bent een echte geocache van een nepper te onderscheiden. Je zou dus een prima Keurmeester zijn, mits je dat zou WILLEN. En daar zit het probleem. Je bent niet GEMOTIVEERD. Net als de reviewers weet jij dondersgoed dat een filmkokertje achter een boom geen geocache is, maar toch blijf je die nepcaches en de nepcachers die het strooigoed rapen onder de vlag van geocaching scharen. Daarom ben je (nog) niet geschikt als Keurmeester. De Keurmeesters moeten immers gaan DOEN wat de reviewers LATEN. Veel plezier met je koortje. En vergeet bij het zingen niet om de kerk tijdig te verlaten!
keske27 Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Hallo all, Ik bied mij aan voor de regio Westland. Vr Gr, Keske27.
Diederikus Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 (bewerkt) De opzet met keurmeesters lijkt me nogal ambitieus. Het lijkt me een erg grote inspanning voor een twijfelachtig resultaat. In zo'n geval zou ik me eerst afvragen: kan dat niet anders? Misschien moet er dan wat water bij de wijn, maar daarvoor vinden we dan ook wel weer een oplossing. Als je de bulk van het kaf gescheiden hebt van het koren, dan is er al veel gewonnen. Stel dat er een extra vinkje op de cacheleggerspagina zou komen met de tekst "Founds niet opnemen in statistieken". En als de co dat aanvinkt, dan krijgt iemand die een found logt er geen puntje bij. Wel een (nieuw type?) smiley maar geen punt. Alsof er een write note wordt gelogd. De cache kan dan niet gebruikt worden voor wedstrijddoeleinden of statistieken. Hij zal alleen gelopen worden omdat de cache het waard is om gelopen te worden in de ogen van degenen die hem lopen. Daar zul je misschien niet alle caches van filmkokerformaat mee uitbannen, maar je weet dan in ieder geval dat zo'n formaat functioneel is. Zoals bijvoorbeeld bij een boomcache. Een co met een filmkoker onder een voortuinkabouter in een vinexwijk zal wel gek zijn om zijn cache uit de statistieken te halen, want niemand zal zijn cache nog bezoeken. Er is tenslotte niemand die voor zijn lol in een vinexwijk een tuinkabouter gaat staan bepotelen ten overstaan van de glurende buren. De cachelegger is zijn eigen keurmeester. Als een co bereid is vrijwillig abstinentie te doen van de statistieken, dan weet je daarmee in ieder geval wat voor vlees je in de kuip hebt. De rest is een kwestie van voorlichting. Zelf heb ik geen enkel bezwaar tegen een cache van gering formaat als daar een noodzaak voor is. Geocachingfundamentalisten onder ons kunnen een extra selectie maken op containergrootte. In ieder geval creëer je hiermee een basis voor een geo d'or. Daarnaast kunnen er misschien afspraken gemaakt worden met de reviewers (en groundspeak) om voor deze niche van het geocachen wat aanvullende eisen te stellen of controles uit te voeren. De keurmeestertaak komt dan te liggen op de meest praktische plaats: bij de reviewer. Er moet natuurlijk wel even gelobbyd gaan worden bij groundspeak voor deze feature. 15 augustus 2013 bewerkt door Diederikus
de-fam Geplaatst 15 augustus 2013 Auteur Geplaatst 15 augustus 2013 Reviewers dansen naar de pijpen van Groundspeak, bij Grounsspeak draait het alleen om het grote geld, Hoe meer leden, hoe beter en hoe meer bagger er gestrooid word. Water bij de wijn doen is inmiddels al gebeurd en heeft dit spelletje al aardig uitgedund tot merendeels nepcachers die er een wedstrijd van gemaakt hebben. Keurmeesters behoeven geen zware taak te hebben, zij keuren een cache op een aantal punten, wat geen richtlijnen zijn maar spelregels die iedereen die een keurmerk willen hebben kan inzien.
barny Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 hoe treurig is het gesteld met de kokerplaatsers als volgens de Twitterberichten van de revieuwers 90% van de aangebodene strooigoed retour afzender moet gaan omdat er in de hele weinige voorwaarden die #groundspeak stelt wat schort, de revieuwers hebben ook al aangekondigd dat er niet op mails word gereageerd die over cachelistings gaan omdat ze simpelweg niet aan het online brengen van al dat raap pul komen heeft echt iemand maar het simple idee in zijn hooft dat de revoieuwers ook maar een taakje (is dus duskussie, is dus tijd) er bij willen hebben omdat er ergens op een forumpje dat verlangt word? mensen wees toch reëel de zaak #groundspeak heeft nu meer dan 100 gezinnen te voedden, de #groundspeak uitverkoren reizen de hele wereld rond, #Jermy is vergiftigt door geldzucht, en last bu not lest, het geocachen veranderen is met het huidige #SBS6 volk onmogelijk we zijn beland op een niveau van de zelfde televisie zender, goedkoop en simpel vermaak voor het grote grijze volk die het "avontuur" beleeft veilig van achter de gordijnen Barny
Vlindertje Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Van Groundspeak hoef je geen enkele medewerking te verwachten. Die hebben juist baat bij de vele nepcaches en nepcachers. Om dat te begrijpen moet je weten wat Groundspeak is. Groundspeak is begonnen als een dochteronderneming van Sunrise Identity, een leverancier van relatiegeschenken. Sunrise had het nieuwe spel geocaching ontdekt op internet en voorzag een enorme afzetmarkt voor hun T-shirts, petjes en andere prullaria. Ze besloten een geocaching-database op te zetten om klanten te werven en aan zich te binden. Probleem was dat de meeste geocachers niet bereid waren hun creaties te publiceren bij Sunrise om zo de kas te spekken van een webwinkel. Daarom werd Groundspeak opgericht, met als database geocaching.com. Groundspeak moet de mythe in stand houden van een wereldwijde hobbyclub. De managers en medewerkers noemen zich 'lackeys' (lakeien) om te benadrukken dat zij toch vooral dienstbaar willen zijn aan de geocaching-gemeenschap. De mythe van de gezellige hobbyclub is onderdeel van het bedrijfsmodel. Daarmee krijgen ze honderden mensen zover om zich vrijwillig in te zetten voor de zaak. Groundspeak hoeft alleen de binnendienst, de 100 medewerkers op kantoor, te betalen. De buitendienst (reviewers) kost niets. En omdat de bedrijfskosten hierdoor relatief laag zijn, pakken de winsten torenhoog uit. Groundspeak verkoopt geocaching-artikelen en heeft er dus belang bij dat zoveel mogelijk mensen DENKEN dat ze aan geocaching doen. Alles is een geocache en iedereen is geocacher. Ook de buitendienst is geïnstrueerd om volgens dat credo te handelen. Daarom worden filmkokertjes als geocaches online gezet. Hoe meer strooigoed en 'geocachers' die het rapen, hoe harder de kassa van Groundspeak rinkelt. Overigens is dochter Groundspeak al lang onder de vleugels van moeder Sunrise vandaan gegroeid. Groundspeak is inmiddels een zelfstandige onderneming, maar het enorme assortiment van de webshop wordt nog steeds grotendeels ingekocht bij Sunrise Identity.
Aanbevolen berichten