Odlaniger Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Gezien alle kritiek kan ik mij voorstellen dat er cache-eigenaren zijn die hun geocache niet op MetaCaching gepubliceerd willen zien. Hoe wordt daar mee omgegaan?
Casteel Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Dat zou ik dan weer gek vinden. Daardoor komt je cache makkelijker in het zicht van de echte liefhebber.
Diederikus Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Het ontbreekt me aan verdere creativiteit om Vlinder tegengas te geven teneinde de discussie gaande te houden. De meeste motoren hier lopen op tegengas. Gezien alle kritiek kan ik mij voorstellen dat er cache-eigenaren zijn die hun geocache niet op MetaCaching gepubliceerd willen zien. Hoe wordt daar mee omgegaan? Zie post #452
Odlaniger Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Post #452 vertelt mij dat ik zelf beslis of ik het logo op mijn cachepagina wil zetten, maar de vermelding op MetaCaching is er reeds.
Odlaniger Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 (bewerkt) Casteel, hoe gemakkelijk het is om in het zicht van de echte liefhebber te komen hangt af van de bekendheid van MetaCaching. En zonder dit topic ander leven in te willen blazen, want ik ben geen dwarsfluit, wat is een echte liefhebber? 24 februari 2014 bewerkt door Odlaniger
Diederikus Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Post #452 vertelt mij dat ik zelf beslis of ik het logo op mijn cachepagina wil zetten, maar de vermelding op MetaCaching is er reeds. Je hebt het helemaal begrepen.
Dagwacht Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Er staan maar liefst 5 caches van ons op de kaart bij metacaching met de vermelding authentic geocache. Ik val van verbazing bijna van mijn stoel. Het lijkt erop dat bij de selectie alleen gelet is op de grootte, die in al deze gevallen regular of large zijn. Er zit notabene ook een voortuincache bij. Toch niet echt zoals de bedenker van het spel bedoeld heeft.
keske27 Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Ik vraag mij dus ook af wie er in de commissie zit om de caches te keuren voor het keurmerk??
brouwertjes Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Metacaching heeft toch ook een forum. Misschien deze hele discussie daar voortzetten? 2
Casteel Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Casteel, hoe gemakkelijk het is om in het zicht van de echte liefhebber te komen hangt af van de bekendheid van MetaCaching. En zonder dit topic ander leven in te willen blazen, want ik ben geen dwarsfluit, wat is een echte liefhebber? Een echte liefhebber is een andere benaming voor authentieke geocacher, Od! 1
Odlaniger Geplaatst 24 februari 2014 Geplaatst 24 februari 2014 Casteel, ik raak in verwarring door allerlei begrippen. Er zijn echte liefhebbers van kokers, helaas teveel. Keurmerk associeer ik met kwaliteit, helaas ten onrechte in dit geval. Authentic geocache dekt meer de lading. Of om het iedereen duidelijk te maken: Echte Geocache. En dat leidt dan weer tot de volgende discussie van welles nietes.
searchjaunt Geplaatst 25 februari 2014 Geplaatst 25 februari 2014 Een echte liefhebber is een andere benaming voor authentieke geocacher, Od! Op zich kan/mag niemand zichzelf een authentieke geocachers noemen zolang je gebruik maakt van de faciliteiten van Groundspeak of 1 van de derivaten (dus ook dit forum). Op zich is een authentieke cacher een contradictio in terminis en dient enkel als vehikel om zijn/haar fantasmen in werkelijkheid te brengen. Misschien komt het ciste spel nog het meest in de buurt van wat de oorspronkelijke bedenker in gedacht had, als je geen minimum grootte in rekening brengt.
Krimpenees Geplaatst 25 februari 2014 Geplaatst 25 februari 2014 Mischien en rare vraag: Leeft Dave Ulmer nog? Dan kunnen we hem mischien om zijn mening vragen.
no-name Geplaatst 25 februari 2014 Geplaatst 25 februari 2014 Dat zou inderdaad mooi zijn. Als ik het filmpje bekijk zie ik iemand die voor het eerst een geocache verstopt, vertelt hoe hij het heeft gedaan en wat er in zit. Nergens verkondigd hij dat dit de manier is waarop men in de toekomst hoort te/moet cachen anders mag hij/zij zichzelf geen echte cacher noemen. Ik moet dan denken aan de film The Life of Brian (Monty Python) waar 1 van de "volgers" van de nieuwe "messias" een verloren sandaal van die "messias" vindt. En daarmee meteen aanneemt dat iedereen ook zo hoort te lopen als je jezelf een ware volgeling wilt noemen. Zo komt mij het idee van Vlindertje ook over. Hij ziet het filmpje en interpreteert het als de enige ware manier. Het is slechts een voorrbeeld van hoe het gespeeld ZOU KUNNEN worden. 2
Team WilP Geplaatst 25 februari 2014 Geplaatst 25 februari 2014 Wat zou het toch prettig zijn als iemand nu eindelijk eens duidelijk zou kunnen maken wat er op tegen is dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld. Dit als hulpmiddel voor geocachers die het spel graag op oorspronkelijke (authentieke) wijze willen spelen en daarvoor een container met een zekere grootte en een logboek nodig hebben. Is daar een keurmerk voor nodig? Als je de beschrijving van een Cache leest op gc.com staat daar de size bij vermeld. Is het een Regular of Large dan zie je dus meteen dat het een Geocache betreft. Mijn conclusie, om het formaat van een cache te duiden is geen keurmerk nodig.
Aanbevolen berichten