Spring naar bijdragen

Geocacher(S) Van De Maand


Geo-Brein

Aanbevolen berichten

De reden hiervoor is omdat ze al hun vrije tijd (of toch het grootste deel ervan) stoppen in deze website, forum en niet te vergeten GAPP (de buren APPlication).

 

Deze website lijkt te slaan op geocaching.nl en dat is natuurlijk niet waar, de broekies als ze hier nog komen, hebben met deze site niets te maken. Ze hebben een splintergroepering opgericht die de buren heet.

Deze website slaat uiteraard op global.... . eu hé!

En ja ... mocht ik de geschiedenis kennen, zou ik het hier nooit hebben gepost. Mooi niet. Ik ken de geschiedenis, trek me daar niks van aan. Vind het alleen zonde dat velen onder de gebruikers hier gebrainwasht worden/werden, blijkbaar een wel uitgesproken mening hebben, wat hun volste recht is, maar met de hele zaak niks te maken hebben!!!

Ik heb me geriskeerd om hier te posten, om eens de werkelijke reacties te kunnen ondervinden aan levende lijve. Wel ... (waarschijnlijk geen verlies voor jullie - wel een win win situatie voor mezelf) mij zal je hier niks meer zien posten. Het lijkt hier wel een kleuterklasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@RHCV.... Zouden de discussies op de andere site beter, inhoudelijker, minder tolerant, vriendelijker, leerzamer of wat dan ook zijn dan hier, ik zou onmiddellijk en finaal overstappen. Ik heb het echter serieus geprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat dit niet het geval is. Buiten het software gedoe om is het forum op de andere site niet beter (hetzelfde namelijk) niet inhoudelijker, niet minder tolerant, niet leerzamer of wat dan ook.... Het is hetzelfde kleuterklasje zoals jij dat noemt, maar dan met andere namen. Af en toe wordt er een gadget of boek verloot. Dat kan voor sommigen een meerwaarde zijn..... Keuzes van de supermarkt worden ook door dit soort dingen bepaald......

 

Ook op dat forum zijn grootvullers (zoals jijzelf) en de rest babbelt mee zoals het hen uitkomt (net als hier).

 

De keuze van het forum wordt voornamelijk bepaald door de kennissenkring binnen geocachersland en door vooroordelen. Prima zo. Van de details van ruzies in het verleden (voor 2009) weet ik niets en wil ik ook niets weten. Ik baseer mijn mening over wat ik NU actueel zie. En dan kan ik slechts tot deze conclusie komen.

 

En met @rend zeg ik. Laten we het daarbij maar houden. Klaar!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld, Aragom. ...

<knip>

Maar is het dan nodig om je gebruikers te censureren op het verwijzen naar de ander?

 

FG, jij lijkt te denken dat de ban een gevolg is van het opstarten van een buursite. Dat is niet zo, de ban was er ver vóór die site.

De censuur zou op zich van mij niet hoeven, maar is misschien een gevolg van het feit dat de genomineerde in het verleden onder onduidelijke aliassen zijn site promootte op een manier waarvan in ieder geval ikzelf niet erg gecharmeerd was ...

 

Nou, dat moet maar mijn laatste reactie zijn want ik kan mijn tijd wel beter besteden. Wat er verder ook beweerd gaat worden: het uitblijven van een reactie betekent dus niet dat ik met de mond vol tanden sta en geen weerwoord kan vinden.

 

NB Zie dat tijdens mijn tikwerk twee nieuwe rx zijn toegevoegd. Sorry jongens, had jullie wijze lessen eerder ter harte moeten nemen.

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoewel de broekies van deze site na veel waarschuwingen zijn verbannen, lezen ze natuurlijk vriendelijk mee, ze zijn niet van deze pagina en van de site af te slaan

hoe anders is het met hun eigen site, daar word elke mogelijkheid vakkundig om zeep geholpen als er een verbannen zich wil herinschrijven die mogen natuurlijk niet meelazen wat daar word bekonkelt

dus wat hun is overkomen maar zij via slinkse wegen gewoon nog doen, hier lezen en hier posten word met alle middelen op hun site voorkomen, totaan volkomen onschuldige geocachers die een totale IP ban krijgen

dat zegt natuurlijk alles over "de broekies" en hun mentaliteit.

ook dat alle zeer naaste medewerkers van "de broekies" er vroeg of later de brui aangeven betekent dat de hele site en alle programmatuur en contakten met de landschapsbeheerders in de handen van 1 persoon zijn

is eenmaal de Drive van die persoon over valt alles inclusief de belangrijke contacten met de landschapsbeeerders weg, ik weet niet of dat wel zo een goeie zet is geweest

dat de drive wegvalt is niet verwonderlijk, alle extra's die de site hadden is al weg Munzee's en andere geocache gerelateerde onderwerpen zijn al weg, het is nu tot een site verworden die niets meer toevoegt aan wat er al jaaren was

er is al meerdere keren aangegeven door de site beheerder dat hij er best wel wil uitstappen maar dat hij dan ook meteen zijn medewerking van de site stop zet, maw de site komt op zijn kont en verdwijnt heel snel wand de site is gewoon "de broekies" en dat willen de #Broekiebeliebers natuurlijk niet

de belofte van een gratis site is ook al opzij gezet, de smeekbede's naar geld zie ik regelmatig voorbij komen ( stom genoeg zijn de Broekiebeliebers ook nog gierige mensen) het wachten is nu totdat de beter uitontwilkkelde programma het oogappeltje van "de broekies" in baar geld word omgezet

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks mijn bescheiden aantal founds en forumposts kan ik mezelf toch inmiddels wel een redelijk oudgediende noemen. Ook ik kom hier van voor de burenruzie. En geloof me ook niet, ik vind het jammer dat een aantal bezoekers zich hier niet meer welkom voelden en daarom een alternatief zijn gestart. Dat ze vervolgens pro-actief zijn geweest in het oppakken in steken die deze site (geocaching.nl) heeft laten liggen, prima (al zie ik nu in Barny's post dat dit ook weer verwatert is en bovendien niet alleen het werk van de Broekies was, maar ook van een aantal andere lieden en dus de credits naar die personen zouden moeten gaan). Maar ik zie geen enkele aanleiding om de overstap te maken of 2 fora (en met gc.com zelfs 3) in de gaten te moeten houden. Zeker omdat discussies op 3 plekken over hetzelfde geneuzel gaan. Alleen Pietje en Henkje hebben een persoonlijke vete met geocaching,nl en willen of mogen daar niet meer komen, Keesje vindt dat hij genoeg heeft aan geocaching.com en gebruikt daar het forum. Wat mij betreft zouden alle IP-bans en censuren gelijk opgeheven mogen worden, als we daarmee weer 1 plek krijgen, waar er gediscusseerd kan en mag worden. Alleen zul je dan wel weer mensen hebben die het niet eens zijn met het toontje waarop er gecommuniceerd wordt en het dus nodig vinden om een alternatief op te zetten.

 

Kortom ik heb geen oordeel over de Broekies, niet in positieve maar ook niet in negatieve zin. Wel heb ik een oordeel over het Geocacher of the Month gebeuren, voor mij is iemand Geocacher of the Month als hij de benodigde tijd en middelen die hij beschikt gebruikt om in Geocaching te steken, dat hoeft niet door middel van mooie caches te plaatsen of zijn tijd te steken in het bouwen van apps of websites, nee hoor iemand die gewoon zijn vrije zondag op pad gaat om een cache te zoeken en moeite doet voor een leuke log verdient wat mij betreft niet zoveel lof als wie dan ook.

 

Bovendien zoals elke verkiezing op internet is het niet een spelletje wie objectief die winnaar is, maar wie de meeste mensen op hem/haar kunnen laten stemmen. Dus waarom zou ik op de Broekies stemmen, puur omdat het een Nederlander is? Nee, net zo min dat ik op een andere cacher zou stemmen, wat dat betreft mag Groundspeak stoppen met deze onzin...

 

Tot over 2 jaar, als de Broekies weer genomineerd worden... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld, Aragom. ...

<knip>

Maar is het dan nodig om je gebruikers te censureren op het verwijzen naar de ander?

 

FG, jij lijkt te denken dat de ban een gevolg is van het opstarten van een buursite. Dat is niet zo, de ban was er ver vóór die site.

De censuur zou op zich van mij niet hoeven, maar is misschien een gevolg van het feit dat de genomineerde in het verleden onder onduidelijke aliassen zijn site promootte op een manier waarvan in ieder geval ikzelf niet erg gecharmeerd was ...

 

 

Goh, laat ik ze hier gewoon hebben zien posten, terwijl ik in 2010 gestart ben met geocaching en hun site al in 2009 opgezet is :o

Ik wil best geloven dat het conflict ruim voor het opzetten van hun site begonnen is, daar niet van. Maar beweren dat ze vanaf toen al een perma-ban hadden, is geen correcte weergave van de feiten. Echt waar, op deze manier geef je me alleen maar meer het idee dat er hier mensen gehersenspoeld worden en opgezet worden tegen andere mensen.

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fotogravin je wilt gewoon gelijk hebben, prima. Maar verdiep je eerst in de feiten en kom niet met zo'n mededeling wat hiervoor gebeurt is interesseert me niet. Hou dan je mond over dit onderwerp en geef je mening over zaken waar je wel verstand van hebt en dat zijn er legio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik hoef niet per se gelijk te hebben, maar gebruik dan geen argumenten die aantoonbaar onjuist zijn. Lees maar na wat ik gezegd heb, ga voor mijn part met een vergrootglas erover heen of ik onjuiste feiten heb aangedragen. Wat ik weet als feit, heb ik bij mijn weten als feit gepresenteerd. Wat mijn mening is, heb ik bij mijn weten als mening gepresenteerd. Als je het nog niet door had: ik kies geen partij voor wie naar mijn idee gelijk had of niet in dat conflict, waar ik inderdaad niet alle ins en outs van ken en dus geen gefundeerde mening over KAN geven. Maar ik kijk wel naar hoe er NU mee omgegaan wordt. En een van die dingen is toch wel of er, voor zover ik dat zonder al te veel moeite na kan gaan, feiten gebruikt worden of leugens (shit, dat woord had ik willen vermijden). En dan heb ik een geheugen dat weet dat 2009 die andere site is opgericht, ik in 2010 begonnen ben EN dat ik de mensen die al voor mijn tijd volledig geband zouden zijn hier heb zien posten. Een kleine actie op google levert dan een hele stapel verwijzingen naar posts in o.a. 2011, wat mijn bewering, dat ze NA het starten van hun site hier nog hebben gepost, ondersteunt.

En dan mag jij mij gaan vertellen dat ik niet op grond van dergelijke dingen me een mening mag vormen. Nogmaals, het is MIJN mening, die ik niemand opdring. Ieder moet z'n eigen keuzes maken. Maar wel graag op grond van aantoonbare feiten en niet van aantoonbaar onjuiste weergave van feiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder feitelijke weerleggingen. Ik geef je alle ruimte om aan te tonen dat ik feitelijke onjuistheden gebruik! Ik probeer zo objectief mogelijk te blijven, juist omdat ik niet midden in dat conflict zat. Geef me dan de feiten die ik mis. Toon maar aan dat mijn weerlegging eerder in dit topic niet klopt. Vertel maar wat ik gemist heb. Ik ben geen supermens, dus ik kan ook fouten maken. Maar alleen zeggen: je kent de feiten niet, zonder me aan te wijzen welke dingen die ik als feit aangemerkt heb onjuist zijn, daar kom ik ook geen steek mee verder.

Het lijkt nu op een gesprek als:

 

Kijk, de maan geeft licht.

Nee, de maan geeft geen licht.

Ja, maar ik zie toch dat hij licht geeft: hij is zichtbaar tegen die donkere lucht.

Je kent de feiten niet, dus hou je mond maar.

 

De juiste reactie was geweest: het lijkt alsof hij licht geeft, maar hij kaatst alleen maar het licht van de zon terug. Dat is ook de reden dat hij soms vol, soms half en soms onzichtbaar is.

Dan geef je aan waar de feitelijke onjuistheid zit, ondanks de waarneming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gedoe over en weer weer en dat op een site die maar een functie heeft.

Dit forum, waar graag over en weer tegenelkaar aangezeken word en afwijkende meningen van het hier zogenaamde algeheel goed worden afgeschoten.

Want verder stelt de site van geocaching.nl niet meer voor.

Waar zijn de tijden toen wijlen Reintje de Vos, als voorbeeld, de kaarten bijhield.

Elk initiatief om van deze site nog iets te maken zijn in het verleden afgeschoten.

Zo dat was het weer, tot over een paar maanden dan kijk ik wel, tegen beter weten in, of het hier wat vooruit gaat.

 

Enne ik weet dat deze post Off Topic was.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fotogravinnetje, natuurlijk mag jij een mening vormen op grond van feiten. Dat doen we allemaal. Probleem is dat jij lang niet alle feiten kent en veel oudgedienden op dit forum wel. Die oudgedienden krijgen een vieze smaak in hun mond als zij lezen hoe de genomineerde wordt opgehemeld. Zij hopen dat de beerput dicht blijft en dit draadje wegzinkt. Dat gebeurt echter niet omdat jij je gelijk wilt halen. Weet echter dat dit niet in het voordeel is van de genomineerde.

 

De oudgedienden vinden de vieze smaak in hun mond niet prettig en als het te lang duurt, en zij voortdurend worden geconfronteerd met loftuitingen aan het adres van de genomineerde, zullen zij op een gegeven moment geen weerstand meer kunnen bieden aan de drang om het complete beeld te schetsen dat bij jou ontbreekt. En bij dat beeld gaat het niet alleen om oude koeien, maar ook om zaken die zich tot op de dag van vandaag afspelen en jou volledig ontgaan.

 

Daarom mijn goedbedoelde advies: laat dit draadje zo snel mogelijk wegzinken. Dit advies leg je vast naast je neer, maar vraag de genomineerde eens hoe hij er over denkt. Zijn advies zal luiden: laat dit draadje zo snel mogelijk wegzinken. Tel tot 10 en denk zorgvuldig na over hoe je nu gaat reageren. Raadpleeg bij twijfel de genomineerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...