Japiejoo Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Ik gebruik deze http://go.bol.com/tp/9200000005191388 (om het maar bij Bol te houden, hoewel ze die ook bij de drogist en dergelijke winkels hebben). Zeer tevreden over, ik krijg ze er altijd goed mee eruit.
Diederikus Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 In het tekenfilmpje vraagt de onderzoeker zich af door welke beesten de teken verspreid worden. Ik denk dat ik dat wel weet: door cachers!
MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Auteur Geplaatst 8 april 2014 In het tekenfilmpje vraagt de onderzoeker zich af door welke beesten de teken verspreid worden. Ik denk dat ik dat wel weet: door cachers! Ja, dat zijn me inderdaad een paar BEESTEN! Hebben ze daar niks tegen, tegen cachers?
Odlaniger Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Ik heb vorig jaar tekentangetjes (setje van twee, groot en klein) in de dierenwinkel gekocht. O Tom heet hij geloof ik. Daarmee draai je de teken gemakkelijk uit je lijf.
MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Auteur Geplaatst 8 april 2014 Ik blijf erbij (en nee, geen aandelen): die nimfjes krijg je er met een tang nauwelijks uit. Ik tenminste. Kan dus ook zomaar aan mij liggen :-) En een tang kan des Beests Maagje prikkelen en dan spuugt 'ie al die nare bacteriën zo je bloedbaan in. Maar als het voor jou werkt: niks meer aan doen ;-)
Odlaniger Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Eigenlijk is het geen tangetje. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToYySeEXt4fqDO4Q1R7vgb3KlMMTbqDkAyobrDBxDUPgAShhLF
merrlin Geplaatst 9 april 2014 Geplaatst 9 april 2014 zelfde idee als die beker, ik heb inmiddels de beker besteld. Ik heb een keer met een tang lopen knoeien en dat eindigde met teken pulp.
Heracross Geplaatst 9 april 2014 Geplaatst 9 april 2014 Nog even een aanvulling, ik gebruik, naar volle tevredenheid en al meerdere malen gebruikt (meer dan me lief is), de "tekenlasso":
thex Geplaatst 9 april 2014 Geplaatst 9 april 2014 Ontdek je ze dan niet "telaat" wanneer ze zich vol en rond gezogen hebben. Bij mij willen de kleine ettertjes namelijk niet gelasso't worden. Wel de volle neven.
Heracross Geplaatst 9 april 2014 Geplaatst 9 april 2014 Ontdek je ze dan niet "telaat" wanneer ze zich vol en rond gezogen hebben. Bij mij willen de kleine ettertjes namelijk niet gelasso't worden. Wel de volle neven. Nog geen last mee gehad
MarcoDomi Geplaatst 9 april 2014 Auteur Geplaatst 9 april 2014 De LEPEL werkt ook bij miniminiminimaanzaadjestekennimfjes.
Helmine Geplaatst 9 april 2014 Geplaatst 9 april 2014 Hoe zie je die dingetjes? Ik heb het gevoel dat de viezerikken mij niet lekker vinden. Dit in tegenstelling tot de steekmug. En daar is dat harkje dan ook weer geschikt voor. Het staat te boek als ruggekrabber, heeft zeven metalen tandjes, die je desgewenst met een tangetje in een ander stand kunt zetten voor nog meer gebruiksgemak, en is uiteraard uitschuifbaar. Zwart handvat en kost ca €1,50.
thex Geplaatst 10 april 2014 Geplaatst 10 april 2014 Ja, hark het maar flink erin. Het zijn die zwarte speltdeknopjes, en die plotselinge puistjes op je lijf: miniminiminimaanzaadtekennimpfjes.
no-name Geplaatst 10 april 2014 Geplaatst 10 april 2014 (bewerkt) Zou rook helpen? Zoals imkers de bijen versuffen door ze rook in hun snuit te blazen. Mmm... misschien pijproken maar weer eens oppakken. En tja, wisten mensen van zichzelf ook maar eens dat ze soms onfatsoenlijk zijn 10 april 2014 bewerkt door no-name
MarcoDomi Geplaatst 10 april 2014 Auteur Geplaatst 10 april 2014 Teken verwijderen Een teek die al in de huid vastzit, moet zo snel mogelijk worden verwijderd, maar wel op een goede manier. De reden hiervoor is met name dat teken ziekteverwekkers bij zich kunnen dragen, waaronder de Borrelia-bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. Hoe sneller verwijderd, hoe kleiner de kans op besmetting. In de eerste 24 uur is de kans op overdracht van ziekteverwekkers nog relatief klein, maar daarna neemt de kans snel toe. Niet alle teken zijn geïnfecteerd. In Nederland kwam uit het laatste tekenonderzoek dat gemiddeld 23,6% van de teken geïnfecteerd zijn met Borreliae, en teken kunnen ook drager zijn van andere ziekteverwekkers. bron: http://www.lymenet.nl/info/teek-verwijderen Zou rook helpen? Zoals imkers de bijen versuffen door ze rook in hun snuit te blazen. Mmm... misschien pijproken maar weer eens oppakken. Dan zit je wel vast aan stadscaches, enneh... daar zitten meestal geen teken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden