Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Tegen Teken En Hoe Kan Ik Ze Veilig Verwijderen?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Afgelopen middag gekesjt met A, D en I. Hemd in de broek, broekspijpen in de kousen, nergens te lang blijven staan, niet gaan zitten tussen de bosbessen, een fles met deet over me heen spuiten waar zelfs de edelherten van in coma raken, om de vijf minuten mijn kleding controleren en pal naast A lopen, want teken zijn gek op hem. Meer kan ik niet doen, of wel? Graag suggesties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eindelijk een Teek! na al wekenlang de tekenlepel in het bezit te hebben, leek dat voldoende om de teken op ruiem afstand te houden. Gisteren waagde eindelijk een teek zich en nestelde zich in mijn bovenbeen. Vanmorgen ontdekt en warempel, ondanks dat ie zo groot was als een speldeknop, was een schavende/scheppende beweging voldoende. Het spartellende beestje zag muurvast in de lepel en mijn been is afgezien van een hel klein rood stipje prima in orde.

 

Hulde aan de lepel en hulde aan de tipgeefster Marco Domi, de lepel werkt echt en dat voor een miniem teekje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel de indruk dat er op de Veluwe veel meer teken zijn dan in Flevoland. In het Larserbos heb ik inmiddels vele uren (zeg maar dagen, alles bij elkaar) op de grond gezeten zonder ooit een teek op te lopen. Op de Veluwe loop ik er af en toe wel eentje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teken komen in principe in heel Nederland voor. Ze bevinden zich in hoog gras, struikgewas, het bos of duingebieden.

De hoeveelheid teken verschild per gebied. De mate waarin teken voorkomen in de verschillende gebieden van ons land, hebben we voor u in kaart gebracht. Bron: teekalarm.nl

 

Aantal_Teken_in_NL.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren zag ik ineens zo'n klein rotbeestje over mijn hand lopen. Met best veel moeite heb ik hem weg kunnen krijgen, zelfs als ze nog niet hebben gebeten houden ze zichzelf erg goed vast. Thuis heeft het hele team goed gecontroleerd op losse en vaste teken, gelukkig waren we schoon.

 

Wel een goed idee om zo'n lepel aan te schaffen, als vervanging van de pincet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels een heel arsenaal in de rugzak, ook de tekenlepel. Maar de O'tom twister bevalt me verreweg het best. Wordt verkocht per set van twee, een grote voor een volwassen teek en een kleine voor de nimfen (in de dierenwinkel). De tekenlepel werkt bij mij niet goed, maar ik denk dat die iets gekraakt is in de post bij bezorging. De tangen en pincetten zijn allemaal waardeloos. De tekenlasso heb ik nooit geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...