Slepperini Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Ik ben een beginner op cache gebied. Nu heb ik een cache met een ? Gevonden en heb alle vragen opgelost. Nu moet ik de afstand en richting bepalen. Hoe doe ik dat met negatieve getalllen? -200 deg staat er. Ik heb een etrex 20 Vriendelijke Groeten, Sandra
Linkalovers Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 (bewerkt) Ik ben een beginner op cache gebied. Nu heb ik een cache met een ? Gevonden en heb alle vragen opgelost. Nu moet ik de afstand en richting bepalen. Hoe doe ik dat met negatieve getalllen? -200 deg staat er. Ik heb een etrex 20 Vriendelijke Groeten, Sandra Waarschijnlijk moet je een projectie maken. Dat doe je, inderdaad, m.b.v. een afstand en een aantal graden. Ik heb nog nooit een negatieve waarde voor een projectie gezien, dat kan volgens mij ook niet. Is het niet een onderdeel van een som: xxxx - 200 = aan graden voor projectie. 30 mei 2013 bewerkt door Linkalovers
topzoekertje Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een positieve richting is met de klok mee. 90 graden is dan naar het Oosten. Een negatieve richting is tegen de klok in. -90 graden is dus naar het westen. Om het aantal graden als positief getal te krijgen tel je er 360 bij op.
Linkalovers Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een positieve richting is met de klok mee. 90 graden is dan naar het Oosten. Een negatieve richting is tegen de klok in. -90 graden is dus naar het westen. Om het aantal graden als positief getal te krijgen tel je er 360 bij op. Dat kan ook, maar dat heb ik nog nooit gezien. Meestal is het xxx graden ten opzichte van het noorden. Of er moet een ander 'vast' punt vermeldt zijn, vanwaar je kan/moet rekenen ( als onderdeel van de som ).
wij-twee Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een heel rondje is 360 graden. Dus bij - 200 graden zou je denken 360 - 200 = 160 graden
Beukenootje Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 90 graden is dan naar het Oosten. Dat kan ook, maar dat heb ik nog nooit gezien. Meestal is het xxx graden ten opzichte van het noorden. Dat is dus hetzelfde
Slepperini Geplaatst 31 mei 2013 Auteur Geplaatst 31 mei 2013 Ik had inderdaad al 360 graden - 200 graden gedaan. Het gaat om deze cache gc22519 Ik ga nog eens proberen om tot de juiste coordinaten te komen. Bedankt voor jullie antwoorden.
barny Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 (bewerkt) buiten dat dit produckt waar hier over gepraat word totaal en helemaal niets met geocachen te maken geeft, en geplaatst is door mensen die waarschijnlijk te weinig boezoek krijgen en ze het heel erg leuk vinden om bezoekende puntjes jagers als vermaak te misbruiken als ze weer eens de gelijkende als jan-klaasen voorbij het raam te zien schuifen, zo word het staaren naar de 24/7 aanstaande breedbeeld aangenaam even onderbroken om als een prinses door het raam te kunnen wuifen. 117 keer gevonden 1 favo zegt genoeg dunkt me wat is er gebleven met de opmerking "vraag het de CO" ? Barny 31 mei 2013 bewerkt door barny
Birdie.NL Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Barny, als een voortuincache je niet aanstaat kun je deze ook gewoon overslaan en hoef je niet iedere keer de cache owner of (be)zoekende cacher de grond in te buren. Gewoon even luisteren naar 15 miljoen mensen en je tolerantie tonen. 1
barny Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Gelukkig kan en mag Birdie.NLal mijn berichten negeren hij hoeft ze namelijk niet te lezen, laat staan er op reageren net als alle andere verstandige 15.000.000 mensen Zomaar een ideetje of zo? Barny
Vlindertje Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Jawel, tolerantie staat voorop, ook als het volkomen misplaatst is. Draai je maar om of doe twee oogjes toe en dommel rustig in. Alles kan, mag en zal uit de hand lopen en niemand is verantwoordelijk. Na ons de zondvloed en verbaasde blikken over hoe het toch zover heeft kunnen komen.
Triskelle Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Kan iemand mij uitleggen waarom (bijna) elk draadje verzand in schier onnavolgbare flauwekul of in een ronduit afstotelijke negativiteit?
Team Tabak Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Ik heb dat al vaker uitgelegd, maar het is een volstrekt zinloze missie. Het komt door een totaal gebrek aan moderatie en door een aantal forumdeelnemers, die het als hun heilige doel zien, om dit forum koste wat kost om te bouwen tot een café, waar onzin en lamlendigheid troef is..... Nog steeds zien die paar mensen niet in, dat zij hun flauwiteiten moeten uitwisselen via persoonlijke mails of via de chatruimte, maar dat zij de rest van de forumlezers er niet mee lastig moeten vallen. Het plezier van heel veel forumdeelnemers wordt de nek omgedraaid door hooguit een half handje vol lieden, die echter geen strobreed in de weg worden gelegd. Treurig! 3
Odlaniger Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Triskelle heeft nog geen antwoord op het tweede deel van zijn vraag.
Odlaniger Geplaatst 31 mei 2013 Geplaatst 31 mei 2013 Ok, dan geeft ik het antwoord wel. .....ronduit afstotelijke negativiteit..... : Gewoon omdat het kan. Het plezier van heel veel forumdeelnemers wordt de nek omgedraaid door hooguit een half handje vol lieden, die echter geen strobreed in de weg worden gelegd. Treurig!
Aanbevolen berichten