Slepperini Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Ik ben een beginner op cache gebied. Nu heb ik een cache met een ? Gevonden en heb alle vragen opgelost. Nu moet ik de afstand en richting bepalen. Hoe doe ik dat met negatieve getalllen? -200 deg staat er. Ik heb een etrex 20 Vriendelijke Groeten, Sandra
Linkalovers Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 (bewerkt) Ik ben een beginner op cache gebied. Nu heb ik een cache met een ? Gevonden en heb alle vragen opgelost. Nu moet ik de afstand en richting bepalen. Hoe doe ik dat met negatieve getalllen? -200 deg staat er. Ik heb een etrex 20 Vriendelijke Groeten, Sandra Waarschijnlijk moet je een projectie maken. Dat doe je, inderdaad, m.b.v. een afstand en een aantal graden. Ik heb nog nooit een negatieve waarde voor een projectie gezien, dat kan volgens mij ook niet. Is het niet een onderdeel van een som: xxxx - 200 = aan graden voor projectie. 30 mei 2013 bewerkt door Linkalovers
topzoekertje Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een positieve richting is met de klok mee. 90 graden is dan naar het Oosten. Een negatieve richting is tegen de klok in. -90 graden is dus naar het westen. Om het aantal graden als positief getal te krijgen tel je er 360 bij op.
Linkalovers Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een positieve richting is met de klok mee. 90 graden is dan naar het Oosten. Een negatieve richting is tegen de klok in. -90 graden is dus naar het westen. Om het aantal graden als positief getal te krijgen tel je er 360 bij op. Dat kan ook, maar dat heb ik nog nooit gezien. Meestal is het xxx graden ten opzichte van het noorden. Of er moet een ander 'vast' punt vermeldt zijn, vanwaar je kan/moet rekenen ( als onderdeel van de som ).
wij-twee Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Een heel rondje is 360 graden. Dus bij - 200 graden zou je denken 360 - 200 = 160 graden