Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zelf ben ik een enorme fan van mysteries waarbij je via placespotting.com tot een oplossing komt.

Daarom heb ik ook twee mysteries gemaakt waarvoor je placespotting moet gebruiken.

Nu zijn er hier in de buurt van Helmond een paar andere caches die je zo kunt oplossen, maar ik ben benieuwd of er nog meer zijn.

Ik neem aan van wel.

Wie weet er caches in zijn of haar buurt die via placespotting gaan?

Ben een bookmarklist aan het maken zodat ik ze allemaal kan verzamelen.

Dit is de link van die lijst:

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=6c1f60d3-8467-4724-bec4-656579414252

Geplaatst

Veel te veel van die ellende! Dus nee, liever niet.

Maak liever een multi die iets van de plaats laat zien dan dat ik zo'n stomme satllietfoto moet gaan plaatsen.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Veel te veel van die ellende! Dus nee, liever niet.

Maak liever een multi die iets van de plaats laat zien dan dat ik zo'n stomme satllietfoto moet gaan plaatsen.

Tja, liever dat (topografie) dan een vrijwel onoplosbare niet ter zake doende puzzel die helemaal geen enige relatie met geocachen heeft (op de eindcoordinaten na dan).

Ik vind ze wel leuk, beetje op google maps vreemde kavels, slootjes en bomenrijen opsporen. Inzoomen, uitzoomen, gebiedskennis, bodemsoorten etc etc.

Je ziet het smaken verschillen. Je kan zo'n foto ook gebruiken als start van een multi natuurlijk!

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst

Ik doe ze ook graag, vooral als ze onderdeel zijn van een grotere zoektocht, zodat je er ook nog bij moet denken.

Geplaatst
Tja, het is toch algemeen bekend dat je die puzzels binnen 10 seconden met een trucje kunt oplossen :-)

Algemeen, vast wel. En als ik ga zoeken op internet vind ik het ook nog wel denk ik. Nouja, ieder zij ding.

Geplaatst

Tja, het is toch algemeen bekend dat je die puzzels binnen 10 seconden met een trucje kunt oplossen :-)

Nee, was niet bekend. Nu wel.

Geplaatst

Net zoals bekend is dat puzzels (hoe moeilijk ook) via geoleaks of databases zonder te puzzelen op te lossen zijn. Ieder zijn ding. Toevallig heb ik er pas 1 van Dirk Verschuren opgelost. Gewoon door zoeken en omdat het leuk is om het zo te doen.

Sudoko's kun je ook gewoon online oplossen schijnt. Maar er zijn hele volksstammen die netjes met hun boekje aan het strand gaan zitten i.p.v. achter de pc.

Een puzzel maak je voor iemand die van puzzelen houdt. Dat iemand die er niet van houdt op een andere manier de puzzel oplost boeit dan niet. Voor hem maar je ook geen puzzel.

• Top! 2
Geplaatst

Een puzzel maak je voor iemand die van puzzelen houdt. Dat iemand die er niet van houdt op een andere manier de puzzel oplost boeit dan niet. Voor hem maak je ook geen puzzel.

Als dat zo zou zijn, ga ik graag met je mee. Helaas zijn wij talrijke puzzels tegengekomen die eerder het iq van de plaatser van de puzzel moeten bewijzen. De maker van de puzzel heeft o.i nooit de intentie gehad om ons een leuke puzzelavond te bezorgen..... De ignore knop is een prachtig wapen tegen dergelijke macho puzzelplaatsers.... En gelukkig zijn er ook zat puzzeltjes, die wél tot een leuke natte namiddag leiden!

• Top! 1
Geplaatst

Een variant is gemaakt door Lowlandfamily, plaatsherkenning op topografische kaarten. Ik vond ze wel leuk.

Dit is de eerste uit een serie van 6: GCHRZ4.

Geplaatst

Net zoals bekend is dat puzzels (hoe moeilijk ook) via geoleaks of databases zonder te puzzelen op te lossen zijn. Ieder zijn ding. Toevallig heb ik er pas 1 van Dirk Verschuren opgelost. Gewoon door zoeken en omdat het leuk is om het zo te doen.

Sudoko's kun je ook gewoon online oplossen schijnt. Maar er zijn hele volksstammen die netjes met hun boekje aan het strand gaan zitten i.p.v. achter de pc.

Een puzzel maak je voor iemand die van puzzelen houdt. Dat iemand die er niet van houdt op een andere manier de puzzel oplost boeit dan niet. Voor hem maar je ook geen puzzel.

Kortom als je van sudoku's houdt kun je beter een sudokuboekje kopen.

Hou je van placespotting puzzels: ga gewoon de tienduizenden placespotting puzzels op placespotting.com oplossen zou ik zeggen. :-)

Geplaatst

Kortom als je van sudoku's houdt kun je beter een sudokuboekje kopen.

Hou je van placespotting puzzels: ga gewoon de tienduizenden placespotting puzzels op placespotting.com oplossen zou ik zeggen. :-)

Tsja, maar je hebt ook mensen die bijvoorbeeld van sudoku en het strand houden. Die kopen dat boekje, en lossen ze op het strand op.

En je hebt mensen die van Sudoku en geocaching houden. Die lossen dat willekeurig waar op, en zoeken daarna een cache.

Dat tweede trekt mij meer. Minder zand in de bilnaad.

Geplaatst

Tja ieder zijn ding hoor. Het is mijn ervaring tegenwoordig dat een puzzel vaak misbruikt wordt om een mindere cache ergens te kunnen dumpen.

• Top! 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...