Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

a 1½-star terrain rating could indicate a very easy hike (easier than typical 2-star terrain), but a cache location that is not wheelchair accessible.

Kortom de rolstoeler die met een rolstoel een T1.5 doet weet (ervan uitgaande dat de T-waardering correct is) van te voren exact hetzelfde als de cacher die zonder uitrusting of andere aangegeven tools naar een T5 cache gaat, namelijk dat hij op eigen kracht de cache niet zal kunnen bereiken.

Geplaatst

Hmmm, dus jij mag wel naar de cache gebracht worden, maar de cache niet naar jou....

Wat is dat nou voor geklets. Ik kan dus thuis blijven en alle Co's brengen hun caches bij mij thuis?

Geplaatst (bewerkt)

He dat is nog eens een idee :dribble:

Maar weer even serieus.

Stel dat er een T5 waypoint in een multi zit die eindigt in een T1 cachelokatie. Moet iedereen dat waypoint dan ook zelf vinden om recht te hebben op de eindlokatie?

bewerkt door De kantersbabes
  • Top! 1
Geplaatst

He dat is nog eens een idee :dribble:

Maar weer even serieus.

Stel dat er een T5 waypoint in een multi zit die eindigt in een T1 cachelokatie. Moet iedereen dat waypoint dan ook zelf vinden om recht te hebben op de eindlokatie?

Ik kan de omschrijving "recht hebben op" niet verenigen met het spelen van een spelletje.

Bij het spelen van een spelletje is m.i. wel het begrip "fair play" van belang.

Wellicht dat dat antwoord geeft op alle "stel dat" vergelijkingen die er eventueel nog komen gaan?

• Top! 2
Geplaatst

[quote name=Bloodwoosj" post="343195" time="1366316639] Bij het spelen van een spelletje is m.i. wel het begrip "fair play" van belang.

Dat is dan weer een waarheid als een koe.

Volgens mij voeren we hier een al jaren lang tekens weer besproken discussie, maar om er toch nog even mee door te gaan:

als de rolstoeler een grijpstok of een hond bij zich heeft om de cache te pakken, is ie slim en maakt ie gebruik van een handig tooltje. Als de rolstoeler een cachemaatje meeneemt speelt ie vals. Terwijl dat cachemaatje op dat moment best een handig tooltje is.

Stel dat (vooruit laatste keer) ik met nog een paar teams voor het vinden van de cache geconfronteerd word met een hoge boom en iemand biedt zich aan de boom in te gaan dan logt iedereen een found. Als iedereen om elkaar heen draait en niemand durft, dan logt iedereen een not found. Simpel toch?

En zeg nou zelf, Randoloup heeft met een simpele geste twee mensen gelukkig gemaakt. Wat is er nou mooier dan dat?

• Top! 2
Geplaatst
Bij het spelen van een spelletje is m.i. wel het begrip "fair play" van belang.

(...)En zeg nou zelf, Randoloup heeft met een simpele geste twee mensen gelukkig gemaakt. Wat is er nou mooier dan dat?

Of heeft Randoloup twee ongelukkige mensen slechts even tevreden gesteld?

Geplaatst

Inderdaad die waren blij. Het enige probleem waar ik tegenaan liep was het feit dat na een NOODZAKELIJKE aanpassing van een T-rating iemand ging klagen omdat door zo'n aktie ook grafieken en statistieken beïnvloed worden van alle geocachers die de betreffende cache ooit logden.

Heb je bijvoorbeeld net 100 T5 caches op je naam staan, dan worden dat er dus 99 als één van die T5's door de CO aangepast wordt naar T4. Omdat er een andere plek gezocht moest worden. Avontuurlijke caches bevinden zich niet vaak in een parklandschap, waar je zo nu en dan wel eens een T5 drive in cache treft. De terreinsituatie kan elke 24 uur drastisch veranderen, tijdelijk of permanent. Dus T-ratings moeten van tijd tot tijd aangepast worden.

Erg sneu en een 'catastrophe' voor de man die in het spel een soort van matrix had opgebouwd, door van alle type caches een verschillende T en D rating te vinden. Dus van D1/T1 t/m D5/T5. Als er dan bijvoorbeeld één met D4/T4.5 ontbreekt, omdat de CO de rating aanpast, is zijn matrix niet meer kompleet.

Maar het is toegestaan, zo niet dringend gewenst om D of T ratings aan te passen. Ik overweeg wel om bij de presentatie van een cache op de cachepagina er voortaan bij te zetten of het om een wedstrijdcache gaat (ideaal voor grafieken omdat ratings e.d. vast staan) of om een entertainmentcache (die primair bedoeld zijn voor de beleving van een totaalplaatje).

Geplaatst

of het om een wedstrijdcache gaat (ideaal voor grafieken omdat ratings e.d. vast staan) of om een entertainmentcache (die primair bedoeld zijn voor de beleving van een totaalplaatje).

Misschien een goed idee voor Groundspeak.

Antarctica

Geplaatst

....

als de rolstoeler een grijpstok of een hond bij zich heeft om de cache te pakken, is ie slim en maakt ie gebruik van een handig tooltje. Als de rolstoeler een cachemaatje meeneemt speelt ie vals. Terwijl dat cachemaatje op dat moment best een handig tooltje is.

...

Tjonge jonge, ik heb geloof ik nog niet vaak zo'n oneigenlijk gebruik van argumenten gezien...

Geplaatst

.................. na een NOODZAKELIJKE aanpassing van een T-rating iemand ging klagen omdat door zo'n aktie ook grafieken en statistieken beïnvloed worden van alle geocachers die de betreffende cache ooit logden..............

Ik maak geen caches voor statistici.

Geplaatst

Het is simpel, mensen.

Als de bal over de doellijn is, DOELPUNT. Zo niet, dan niet.

evenzo:

Log door cacher in logboek = FOUND. Zo niet, dan DID NOT FIND.

Als je een hele dag geploeterd hebt maar je ziet net nog hoe de cache wordt opgegeten door een wilde hond, schrijf dan een prachtige DNF-log en geniet van je dag.

Is er eigenlijk een fundamenteel verschil tussen terrein 4.5 en terrein 5? Ik vraag me sterk af of dat hier een rol speelt.

Geplaatst

Ach, als iemand wil loggen, dan logt hij. Wel of niet gescoort. Soms haal ik de log weg, soms niet. Als er staat ; snel gevonden maar er is geen log in het boekje dan verdwijnt hij.

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties en de problemen zijn opgelost. De betreffende serie is opnieuw gelanceerd en zonodig aangepast, maar dat was al gepland. Drie caches erbij en er wordt duidelijker aangegeven om wat soort cache het gaat:

VAMP 2013

Ik heb er dus nog wel .5 ratings D en/of T tussen staan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...