Spring naar bijdragen

Favo's Aan Logs Kunnen Geven


MacDD

Aanbevolen berichten

Od: ik denk dat je gelijk hebt! Eens gegeven blijft voor ons ook gegeven.

 

Dagwacht: Begrijp ik nu dat je een favo op een post hebt gekregen? Ik wist niet dat het al kon, maar nu het mogelijk blijkt, krijg je er van ons ook eendje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

 

Interessant vind ik de trend dat oude caches relatief minder favo's hebben dan nieuwe. Althans, dat is mijn indruk. Dat suggereert dat caches steeds beter worden, en misschien is dat wel dank zij het favo-systeem.

 

 

Geloof je het zelf?

 

Favo's zijn statistische tellertjes die aangeven hoeveel cachers zich de moeite hebben genomen ergens op de gc.com site op een bepaald knopje te duwen om welke reden dan ook.

In mijn ogen gaat geocaching nog steeds over een subjectieve beleving die niet in getallen te vangen is.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Interessant vind ik de trend dat oude caches relatief minder favo's hebben dan nieuwe. Althans, dat is mijn indruk. Dat suggereert dat caches steeds beter worden, en misschien is dat wel dank zij het favo-systeem.

 

 

Misschien dat de oudere caches al veel gedaan zijn in de periode, voordat er überhaupt met favorietjes gewerkt werd. Ik heb - net als de anderen, die op je berichtje hebben gereageerd - niet de indruk, dat je stelling hout snijdt.

 

Er worden momenteel te pas en te onpas favorietjes uitgedeeld. Door de hoeveelheden oppakkers krijgen veel cachers veel sneller de mogelijkheid om met favorietjes te strooien. Maar of er een verband bestaat tussen kwaliteit en uitgedeelde favo's waag ik ernstig te betwijfelen. Voor een vogelkooitje naast de voordeur op nummer 232 wordt tegenwoordig al een favo gegeven....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

als ik op mijn cache's TFTC logs of in die trand zou krijgen gaan ze onheroepelijk het archief in

voor mij is het een regelrechte beledeging als die geo-paupers dat schrijven, daar doe ik de moeite niet voor

 

Barny

Bij een opraper is TFTC gepast, bij een avontuurlijke multi is het onbeschoft. Ik ervaar het ook als een belediging en wis de krabbel direct. Gelukkig komt het maar hoogst zelden voor.

ik las er nog een draadje over.

 

het blijft vreemd. Waar staat er in de regels dat je hele verhalen moet loggen. je naam op de logrol is voldoende als found. Op de site logje dan om het te kunnen registreren. Als TFTC een beledeging is, log ik zoals eerder gezegd maar met "gevonden".

Iedereen cached op zijn eigen manier binnen de gestelde regels van GS. De rest zijn opgelegde fatsoensnormen van mensen die graag denken de wijsheid in pacht te hebben.

Ik vraag me af wat erger is. Iemand die logt met " TFTC" ," gevonden" of iemand die een log verwijderd van zijn cache, die voldoet aan de gestelde regels van GS.

 

We gaan naar buiten met cachen om lekker buiten te zijn en te genieten van de buiten lucht. Als we hele verhalen willen ontvangen op onze caches kun je je beter aanmelden bij: www.ikwillangeverhalen.nl

 

 

Helemaal mee eens. Ik vraag me af waar je het recht vandaag zou kunnen halen om logs te verwijderen die je niet de moeite waard vindt. Net zoals in de "echte wereld" zijn er nou eenmaal mensen die geen praters zijn maar genieten van de natuur en hun hobby. Moet je het nou echt hebben van leuke logs? Of haal je als CO je voldoening uit iets anders? Dat neigt naar mijn idee naar het hier zo verguisde "puntjes scoren".

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is hetzelfde als met de appelen en de peren.

Je kan een nederlandse geo d'or echt niet vergelijken met een amerikaanse favo, Od. Was je dat vergeten? Daarnaast is de geo dór niet meer, dus moeten we het voortaan met de favo doen, toch?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel de discussie gaat over leuke logs, toch even een reactie op de fruitmand van Kikker.

Natuurlijk is een favo iets anders dan een geo d'or. Favo is snel en gemakkelijk toe te kennen, Amerikaans dus. Voor een geo d'or toekennen moest je iets meer handelingen verrichten. En alleen de benaming GEO D'OR al dwong bij mij enig respect af. Wat dat betreft vind ik het nog steeds jammer dat deze blijk van waardering ter ziele is gegaan.

Maar met mijn uitspraak "Ik ga net zo met favo's om als destijds met geo d'ors." wil ik dus zeggen dat ik ook favo's niet zo maar uitdeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een opraper is TFTC gepast, bij een avontuurlijke multi is het onbeschoft. Ik ervaar het ook als een belediging en wis de krabbel direct. Gelukkig komt het maar hoogst zelden voor.

Dit topic even doorlezend, stuit ik op deze bijdrage van ons aller koningspage. Bijna helemaal mee eens, maar een krabbel wissen is mij net even teveel censuur. Dan kan ik iedere log die mij niet aanstaat wissen. En dan kan de heer B., verblijvende in het GB, zich in veel gevallen de moeite besparen om te loggen. Nee dus, ook zijn bijdragen, positief of negatief, laat ik met alle plezier staan.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af waar je het recht vandaag zou kunnen halen om logs te verwijderen die je niet de moeite waard vindt.

 

Caches maak ik om cachers een avontuurlijke/leerzame/plezierige ochtend of middag te bezorgen. De ENIGE functie van de logmogelijkheid bij gc.com is publiekelijk verslag doen van je belevenissen om je (goede of slechte) ervaringen te delen met medespelers. "TFTC" is geen verslag, maar een mager plichtmatig bedankje omdat minimaal enkele letters vereist zijn. Geen logje, zoals het is bedoeld, en daarom verwijder ik het direct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlinder zegt: De ENIGE functie van de logmogelijkheid bij gc.com is publiekelijk verslag doen............

Laat ik nou denken dat de belangrijkste functie is om aan te geven dat je de cache hebt gevonden. En voor veel mensen om hun aantal geregistreerde founds met 1 te verhogen. En als het meezit hun ervaringen te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt uit. Daar kan Vlinder nog een puntje aan zuigen, want hij vertikt het zelfs het puntje op de i te zetten, de i die hij overigens ook niet plaatst.



On topic:

het leukste vind ik om caches te maken. Ook found-logs schrijven vind ik leuk, maar dat heeft het nadeel dat ik eerst moet gaan cachen.



Sssttttt, Od, maak hem niet wakker!

A

Sorry, te laat. Flopske is in alle staten. Maar aan zijn logs te zien is hij meestal op één dag in alle staten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...