MacDD Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 An sich is het goed dat die regel er is. Kun je in kwetsbare gebieden ingrijpen. Maar niemand zal er een traan om laten als je op het strand een gat graaft en daar je fotorolletje in kiepert.
Triskelle Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 (bewerkt) Zoals Team Tabak zegt moeten we de regels in redelijkheid hanteren (wie is er nog nooit door een rood voetgangerslicht gelopen?). Maar daarbij is het wel belangrijk om de regels te kennen en dat je - mocht een reviewer jou op "overtredingen" daarvan aanspreken - als een echte kerel / meid je verlies pakt in plaats van eindeloze semantische discussies aan te gaan. Edit: Taalkundig plooitje platgestreken. 6 april 2013 bewerkt door Triskelle
RandoLoup Geplaatst 6 april 2013 Auteur Geplaatst 6 april 2013 Maar hoe kan de reviewer weten, hoe ik de cache verstopt heb Als er een aantal 'needs archived' meldingen gelogd worden, dan denk ik dat de CO aan het kortste eind trekt. Gelukkig komt het bij ons zo goed als nooit voor, dat geocachers elkaar controleren op de naleving van regels. Maar in gebieden met een hoge 'cache dichtheid' en zeer veel cachers, ligt dat misschien anders.
Team Aragorn Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 (bewerkt) Als een bepaalde cache niet aan de regels van Groundspeak voldoet qua uitvoering of lokatie, zal een reviewer hem dus niet accepteren. Maar je bent niet 100% afhankelijk van Groundspeak. Er worden tegenwoordig ook caches geplaatst buiten GS om. Vooral toeristendiensten en outdoor organisaties doen het. Dan kun jij het toch ook, als je een goede cache persé wilt uitvoeren. Caches die op een afgelegen strand zijn begraven of 300 km van je woonplaats. Je kunt zo'n cache presenteren via de sociale media of weblog. Let maar op, dit ga je steeds vaker zien. Weet ik niet ... VVV's en outdoororganisaties leggen inderdaad vaak zelf iets weg waar betalende klanten op af komen. Die klanten hoeven (en kunnen vaak) geen log op internet schrijven. Wat is de lol van een cache wegleggen waar geen logs op komen? Daarvoor doen veel plaatsers het toch? Een aantal jaren geleden heb ik twee caches in hetzelfde bos weggelegd. Eentje via GC, de ander niet. Beide met toestemming gelegd, beide op internet te vinden met verwijzingen naar de evenknie, omdat de routes ook gecombineerd gelopen konden worden (naar mijn mening de mooiste route). Resultaat: bijna iedereen liep - en loopt - alleen het GC-gedeelte. Sommigen liepen de combinatie maar schreven alleen een log bij GC. Maar misschien is de tijd er nu wel rijp voor, kan hoor. 6 april 2013 bewerkt door Team Aragorn
Team Professor X Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Onze hele bodem in Nederland bestaat uit dekzand en klei, op een klein stukje in de Achterhoek en Limburg na. Wat is dan de meest logisch manier om een schat te verstoppen?.......Juist ja! Dus ga niet lopen muggenziften over begraven caches, want je logt ze wel, moet je dat ook niet doen als je zo principieel bent! Kom op, je hebt toch immers toestemming van de grondeigenaar, dus die weet ook hoe en waar er een schat ligt Een cache met een fatsoenlijke bekisting en een mooie camouflage op de deksel geeft absoluut geen problemen. Het zijn juist de dwaze bodemratten die niet rustig en gericht kunnen zoeken of een CO die een slecht afgewerkte cache ergens dumpt. Die geven problemen, niet het begraven van een cache an sich. De "regel" is een richtlijn en opgesteld om ook maar enige schijn van "aanzetten tot" te voorkomen. Typisch Amerikaans; en typisch Nederlands om er soepel mee om te gaan. Zo, nu ga ik in mijn eigen tuin graven!
yekymajo Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Een cache als deze kan dus ook bittere gevoelens opwekken bij ouders, die te maken hebben gehad met zo'n kistje. De legger had daar wat beter over moeten nadenken. De cache kan dus wat mij betreft verdwijnen of tenminste aangepast worden, en het belachelijk maken van mensen, die zich emotioneel hebben gestoord aan zo'n cache kan ik alleen maar ten sterkste veroordelen. Ik ben niet zo van het reageren op een forum, maar bij deze mening sluit ik me bijzonder graag aan! Bij het vinden van zo'n kistje zou het woord 'loggen' niet meer bij me opkomen.
keske27 Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 PPPffffffffffhhhhhuuuuuu Wat een gezemel weer!!!!!!!!!!!!!!!! Ga lekker naar buiten cachen: Het is er trouwens mooi weer voor....... Enne als je ergens de rillingen van krijgt houd het vuur dan klein!! Nu word er op deze manier olie opgegooid en laait het vuur alleen maar op. Groetjes, Keske27
de-fam Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Kan me wel voorstellen dat het in Amerika niet mag volgens de richtlijnen.... Als daar een gaatje gegraven moet worden in die bodem, is een staaf dynamiet nog niet voldoende.
Odlaniger Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Er ligt ergens bij mij in de buurt een mooie cache op een begraafplaats, maar in de tekst staat het volgende: "Er mag niet gegraven worden." Dat klinkt dan weer een beetje tegenstrijdig.
Team Tabak Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Zo, nu ga ik in mijn eigen tuin graven! Jakkes... een achtertuincache.... Das niks voor jou.... :-)
JackHoe Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 (bewerkt) Zo, nu ga ik in mijn eigen tuin graven! Jakkes... een achtertuincache.... Das niks voor jou.... :-) Er kunnen meer dingen in de grond dan caches hoor 6 april 2013 bewerkt door JackHoe
Team Tabak Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Daar ging ik ook zonder meer van uit.... Van bomen tot en met je vrouw of schoonmoeder..... Het was bedoeld als grapje! :-) PS... dit ook trouwens .... :-)
Odlaniger Geplaatst 6 april 2013 Geplaatst 6 april 2013 Jaja. Wat is het telefoonnummer van je schoonmoeder?
oggy Geplaatst 10 april 2013 Geplaatst 10 april 2013 (bewerkt) R.I.P. http://img.geocaching.com/cache/log/1eaaa7df-c855-439e-8e5a-452edbc1319c.jpg Heel veel favorieten jammer dat deze gearchiveerd is. 10 april 2013 bewerkt door oggy
Aanbevolen berichten