Team Aragorn Geplaatst 11 december 2015 Geplaatst 11 december 2015 Dat had ik dacht ik al geschreven, dat jouw logs volgens mij de moeite van het lezen wel waard zijn, Diederikus. Zo af en toe via 'Oogjes dicht' of 'Wijze lessen' (die beide op mijn watchlist staan) op de naam van de C O klikken, en dan bekijken wat die de laatste weken gelopen heeft, is een prima manier om bij te blijven - daar heb ik niet iedere keer een link voor nodig. Blijven alleen de DNFs en Notes onbekeken, tja, je kunt niet alles hebben. Als C O van caches die voor een leuk verhaal kunnen zorgen, zou je dan bijvoorbeeld deze log kunnen aanprijzen in dit draadje? Voor sommige cachers (en daar hoor ik zelf ook bij) is het doel van een uitgebreide log meerledig. Op de eerste plaats, een bedankje voor de C O. Dat valt regelmatig in goede aarde, de laatste tijd heb ik weer twee bedankjes van C O's gehad voor een log. Da's natuurlijk niet verkeerd al is het geen doel op zich. Ten derde, zo'n log met foto's is voor mezelf een mooi geheugensteuntje, zelfs na jaren komen de details van zo'n tocht veel makkelijker voor de geest. Of anderen dan de C O en ikzelf ook nog plezier beleven aan mijn logs is echt bijzaak. En daarmee is er weinig reden om er in dit draadje links voor te maken.
Odlaniger Geplaatst 11 december 2015 Geplaatst 11 december 2015 Diederikus, ook ik heb altijd geprobeerd een originele log te schrijven. Dat verdient een cachelegger gewoon. Ik denk dus niet dat ik steeds mooier schrijf door jouw toedoen. Zie eventueel mijn eerste log, bijna zes jaren geleden.Dit draadje lijdt echter wel aan bloedarmoede, er worden weinig links geplaatst.En dan is het niet vreemd dat Diederikus zijn eigen logs laat zien.Ik heb zelf twee keer een link geplaatst naar een log van mij. De eerste was op verzoek van MarcoDomi en de tweede was een uitnodiging van Triskelle als ik mij goed herinner.Misschien kunnen we dit draadje de titel geven: mijn mooiste logs. Alhoewel dat ook wel weer discussie zal opleveren. Maar er is niets mis met discussies.
Dagwacht Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Voor sommige cachers (en daar hoor ik zelf ook bij) is het doel van een uitgebreide log meerledig. Op de eerste plaats, een bedankje voor de C O. Dat valt regelmatig in goede aarde, de laatste tijd heb ik weer twee bedankjes van C O's gehad voor een log. Da's natuurlijk niet verkeerd al is het geen doel op zich. Ten derde, zo'n log met foto's is voor mezelf een mooi geheugensteuntje, zelfs na jaren komen de details van zo'n tocht veel makkelijker voor de geest. Mijn broer doet dat ook altijd. Slaat ten tweede over. Moet altijd even nadenken of ik iets heb gemist. Ben daar toch altijd weer door verrast.
Team Aragorn Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Dagwacht, als tweede doel bedoelde ik het krijgen van een bedankje van de C O. Met dat doel in het achterhoofd kun je ook een log schrijven. Je ziet het wel eens als vrienden of kennissen van de C O loggen. Tja, ook ik schrijf waarschijnlijk anders wanneer ik de legger persoonlijk ken maar al te slijmerig moet het niet worden.
Barry Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Het sleutelgat waardoor de cachelegger kan kijken naar de belevenissen van de bezoekers van zijn cache is erg klein: het log van de cacher. Als ik bij een cache kom, en ik sta 20 minuten te modderen met het cijferslot, dan schrijf ik daar iets over. Als ik dan vervolgens de 200 voorgaande logjes lees, dan blijkt dat niemand een probleem heeft gehad met dat slot. Ze maken er tenminste geen melding van. Zoveel perfectie zie je zelden. Bij mij gaat echter altijd van alles mis. In vergelijking tot anderen ben ik een stoofpeer van een geocacher. Niet bepaald iets om trots op te zijn tegenover anderen. Maar weet je wat het is: ik kan daar altijd erg om lachen. Dan is het net of ik het zelf niet ben die daar loopt te klungelen. Zo ontstaat vaak een heel verhaal. Waardoor het sleutelgat waardoor de legger naar de bezoekers kijkt ineens een heel stuk groter wordt. En wat blijkt: de cacheleggers zijn daar blij mee. Voor zulke verhalen hebben ze hun cache gelegd, zo schrijven ze mij. Vaak moeten ze er ook om lachen. Daar ben ik het helemaal eens met je. Ik ben kennelijk ook altijd degene die zaken opvalt aan een cache. Ik meld altijd wanneer er een cache beschadigd is of wat dan ook. Kennelijk doen anderen dat niet, want tientallen voor me zijn kennelijk bang voor een maatregel van de CO of zijn gewoon onverschillig, dat kan natuurlijk ook. Het kan natuurlijk zijn dat jij de CO wilt "eren" met een lange log, maar of die boodschap altijd zo zal aankomen, dat betwijfel ik. Beter werkt volgens mij een zin in de log zoals: ik hoop nog meer van deze mooie caches van jou/jullie in de toekomst te zien, ik heb er met volle teugen van genoten. Ik denk alleen niet dat lange logs perse beter/mooier zijn. Vaak is niks ook opgeblazen door een hoop woorden en dan mag je je afvragen wat het doel van de log is. Voor de CO of tbv de cacher? Ikzelf geef leuke logs bij mijn caches altijd een bedankje. Al zijn het vijf regels, enthousiasme spreekt boekdelen. Foto's waardeer ik ten zeerste en ik geef ze zelf altijd in de vorm van mooie natuurfoto's. Mijn manier van een compliment of wat anderen slechts met een klik op de knop als een favoriet "bekronen". Als ik zo'n woordenbombardement in drie delen op mijn dak zou krijgen, zou ik ook een mailtje sturen.Waarschijnlijk met de vraag of hij/zij slechts een link wil plaatsen naar het boekwerk cq blog. Denk aan de serverruimte van GroundSneak svp! ;-) Geef mij als CO dan ook de keuze om wel of niet het linkje te kunnen aanklikken en sla me niet brutaal met een ongevraagde lap tekst om de oren. Jij vindt dat kennelijk leuk, maar niet iedereen. Met een linkje in de log is dat probleem voorgoed opgelost. Ik vind een lange log niet perse een compliment voor de CO. Wel leuk is het inderdaad om gebeurtenissen te vermelden. Maar je kan ook niets met een hoop woorden inpakken. Gebakken log. Prachtverhalen ben ik voor, ik denk dan ook dat de titel van dit topic beter veranderd kan worden in: de leukste gebeurtenissen tijdens het cachen. Als je mijn bijdrage als kritiek ziet, dan spijt me dat voor je. Ik heb slechts een andere zienswijze die ik uitspreek. Helaas, ik ben nu eenmaal geen meeloper en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen. Ga lekker door met je "werk", maar wellicht kan je een en ander eens via andere ogen bekijken. Een mooi verhaal is als een mooi gecomponeerd muziekstuk. Sommige compnisten hoor je vaker dan andere. Mij maakt het niet zo uit wie de componist is als de muziek mooi is. Als muziek jou wordt opgedrongen gaat de jeu er volgens mij gauw van af. Hier beweren de "componisten" zelf de beste/leukste te zijn. Een schrijver/componist zal tussen andere schrijvers/componisten nooit beweren dat hij/zij de beste is. Hij/zij zal altijd een ander voorbeeld (of idool) hebben/aandragen of tegen iemand anders opkijken. Hier gebeurt het tegenovergestelde, hier plaatst men eigen werk. Een soort van partijdige radiozender, die steeds dezelfde artiesten ten gehore brengt. ;-) 1
JackHoe Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Als je mijn bijdrage als kritiek ziet, dan spijt me dat voor je. Ik heb slechts een andere zienswijze die ik uitspreek. Helaas, ik ben nu eenmaal geen meeloper en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen. Ga lekker door met je "werk", maar wellicht kan je een en ander eens via andere ogen bekijken. Een mooi verhaal is als een mooi gecomponeerd muziekstuk. Sommige compnisten hoor je vaker dan andere. Mij maakt het niet zo uit wie de componist is als de muziek mooi is. Als muziek jou wordt opgedrongen gaat de jeu er volgens mij gauw van af. Hier beweren de "componisten" zelf de beste/leukste te zijn. Een schrijver/componist zal tussen andere schrijvers/componisten nooit beweren dat hij/zij de beste is. Hij/zij zal altijd een ander voorbeeld (of idool) hebben/aandragen of tegen iemand anders opkijken. Hier gebeurt het tegenovergestelde, hier plaatst men eigen werk. Een soort van partijdige radiozender, die steeds dezelfde artiesten ten gehore brengt. ;-) Waarom zie je mijn bijdrage als kritiek en verzin je er dingen bij? Wie dringt jou wat op? Je kiest er zelf voor om al dan niet te lezen. Als de muziek niet bevalt kies je een andere zender. Een pauw pronkt ook met z'n eigen veren, als je iets goed kunt is dat leuk om te delen en anderen ervan te laten genieten. Wat is daar mis mee? Iets afkraken is niet zo moeilijk.....
Team Aragorn Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Klopt JackHoe, afkraken en kritiek leveren is niet moeilijk. Echter, je eigen logs hier aanprijzen en niet (actief of passief) op zoek gaan naar anderen die óók mooie logs schrijven, is evengoed makkelijk. Dit draadje zou juist extra interessant kunnen worden als er regelmatig nieuwe namen voorbij komen. Cachers met elk hun eigen stijl, hun eigen gevoel voor humor, hun eigen cachevoorkeur. Zelf ben ik een multiloper, zie dus voornamelijk beschrijvingen en logs van dit type cache als ik op zoek ga naar een nieuwe uitdaging. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die zich helemaal kunnen uitleven bij een goed in elkaar gezette puzzel, of een inventief gemaakte tradi - en dat in hun log uitstekend kunnen verwoorden. Een mooie manier om met een grote diversiteit aan logs en caches in aanraking te komen, is via links in dit draadje. Nu is het een herhaling van zetten, met weliswaar leuk geschreven logs maar niets nieuws onder de zon. Is het dan vreemd dat het draadje doodbloedt? 1
Barry Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 (bewerkt) Heb ik wat afgekraakt? Heb ik inhoudelijk negatief commentaar gegeven op een van de geposte logs? Kennelijk zie je meer dan ik en mag je al helemaal geen andere zienswijze hebben. Je had ook gewoon kunnen lezen dat ik het hier over een principekwestie heb; het pronken met eigen veren. De pauw heeft er overigens nog een echt levensdoel mee voor ogen en doet het zeker niet alleen voor de aandacht.Gaat het hier nu om de langste/leukste log of gaat het om schrijfvaardigheden? Ik ga het denk ik niet snappen, ik heb nog steeds geen andere logs dan steeds dezelfde gezien. Ze zijn leuk geschreven, maar dat doe ik ook dagelijks. Niets bijzonders.Enfin, veel plezier nog met logs posten, hoewel dat mijns inziens beter per email kan gezien het aantal deelnemers. Buiten dat hou je het lekker prive en kunnen er geen buitenstaanders er een andere mening op nahouden.Mijn laatste tip: een open discussie hou je door de naam te veranderen: leuke gebeurtenissen tijdens cachen. Daar hangt geen prestatielabeltje aan, met een "ste" erachter. Daar kan iedereen wat mee, ook als men geen lange logs wil/kan schrijven.Leuke foto's, bijzondere dingen/ontmoetingen en daar heb je geen log voor nodig, hoewel daar eenvoudig een linkje naar te vermelden valt. 12 december 2015 bewerkt door Barry 2
Diederikus Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Over één bijdrage kan men weer 23 posts lang zeveren over de intenties van de contribuant. Kennelijk voorziet het in een behoefte. Ik wacht in spanning jullie bijdragen af. 1
Team Aragorn Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Eeuh, de laatste dagen heb ik linkjes geplaatst naar logs van anderen die ik zelf de moeite waard vind: deze bij 'Al heen en al weer' en deze bij 'Oogjes dicht' Zo moeilijk is het niet om leuke logs van 'onbekende' cachers te vinden. Nu jij Died.
barny Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 hier op het forum is het zelfde als hoe de logs gelezen worden door de cacheeigenaar op he moment dat het niet in het staatje past van de ontvanger word het meteen weggezet als afkraken, zeuren en meer van die bewoordingen zonder te lezen of het wel klopt wat er gezegd is men ziet veel liever (TFTC, dit was nr 10 van de 20, een heel verhaal hoe de dag was verlopen zonder dat er ook maar 1 woord over de bezochte cache gesproken word) logs verschijnen dan dat er een log binnenkomt die wel over de bezochte cache gaat maar waar dingen instaan waar ze even over moeten nadenken. in het ergste geval ( mij regelmatig overkomende) word de gehele log verwijdert, dat kost mij dan weer moeite om de log(s) weer terug geplaatst te krijgen, (ben nu bezig met 7 ten onrechte verwijderde logs gerehabiliteerd te krijgen) Barny
MarcoDomi Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Ik zou er niet blij van worden als ik commentaar kreeg van de owner op een log in vele delen. Ik schrijf toch echt voornamelijk voor mezelf maar ook als eerbetoon aan de owner. En ik hou nu eenmaal van schrijven :-) Mensen die zich er aan storen, kunnen mijn loglappen ook overslaan toch? En even serieus... denk aan de serverruimte???? Dat meen je niet, toch? Ja ook ik lees graag mijn eigen logs terug om de boel opnieuw te beleven. En ik heb diverse favoriete caches op de watchlist staan om te genieten van andermans logs. O ja en daarbij: niet iedereen houdt van hetzelfde genre toch? Dat geldt voor muziek, boeken maar ook voor caches en logs. Om dan meteen maar te zeggen dat bv lange logs gebakken log (leuke woordspeling) zijn? Kwestie van smaak.
brouwertjes Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Dat is toch wel een aparte zienswijze. Als je een logje voornamelijk voor jezelf is en blijkbaar een CO die helemaal niet zit te wachten op lappen tekst maar oogkleppen op moet doen, dan snap ik alle ophef over TFTC logjes niet helemaal.
Team Aragorn Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 (bewerkt) Ah jawel brouwer, dat is voor iedereen te snappen hoor. Tftc is zo snel in te tikken, dat kost de vinder geen enkele moeite. Als je dat afzet tegen de moeite die sommige C O's hebben gedaan voor hun cache, is dat wel een erg schamele ruil. Dan is een driedelig log toch een stukje sjieker omdat dan duidelijk is dat de vinder tijd en moeite heeft willen spenderen. Geen idee of er veel C O's zijn die zich ergeren aan (te) lange logs. Behalve Barry zullen er vast niet veel zijn? 12 december 2015 bewerkt door Team Aragorn
brouwertjes Geplaatst 12 december 2015 Geplaatst 12 december 2015 Nou Barry is echt niet de enige hoor. Als ik zo'n drieluik voor de kiezen zou krijgen zou ik daar niet echt vrolijk van worden.
Aanbevolen berichten