Spring naar bijdragen

Meer Dan 1000 Finds Op Één Dag ...?


Spyball65

Aanbevolen berichten

Helemaal duidelijk. Het kan dus wel, maar anders dan ik het me voorstelde. Zet de gewraakte micro voor mij in een heel ander licht. Dank jullie wel voor alle info!

 

'Imho' zeker wel een prestatie, 120 caches op één dag bij elkaar fietsen, laat staan meer dan 1000 en 24 uur in de auto. Ik kan me ook de kick nog voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Micro's zijn geen caches. Kokerrapen is een apart spel en één van de manieren waarop mensen met een overdadige competitiedrang zichzelf en anderen voor de gek houden. Natuurlijk kan dat veel voldoening geven en als het op de fiets gebeurt kan het ook geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1000 lijkt me in Europa niet te doen. Een powertrail doen is soms wel eens leuk maar het verveelt snel. Vorig jaar één keer op één dag 82 caches gedaan en dat zal het record wel blijven. We deden dat op de fiets bij Essen in ongeveer 5 uur. Was het leuk? Het was mooi weer en de omgeving was heel aardig...... Maar 82 keer van de fiets af, loggen en de fiets weer op wordt op een gegeven moment toch wel stomvervelend..... Maar wij vinden het wel leuk om alles eens ervaren te hebben al is het maar om er over mee te kunnen praten.... Dus... zoals met alles in het leven.... Af en toe eens en met mate.... En voor de rest van het jaar blijven er meer dan genoeg dagen over voor een mooie multi of een serie op de fiets met een combinatie van traditionals en mysteries. Ook leuk..... Gelukkig brengt geocaching voor elck wat wils... En... zoals iemand al zei.... We blijven erdoor in beweging en dat maakt geocaching zeker ook voor vutters heel interessant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naarmate je langer geocacht leer je ook welke vorm(en) jezelf het leukste vindt.

 

Persoonlijk heb ik van alles al gedaan: van simpele oppikkers tot uitdagende nachtcaches, in een grot een ammobox vinden, bovenop een Alpentop, powertrails als Rondje de Wieden en Dutch Caching Survival. Het leukst vind ik toch de keren dat ik met een of meer cachers afspreek om samen een multicache te lopen.

In mijn eentje doe ik liever een serie(tje) mysteries waar je uren zoniet dagen aan hebt zitten puzzelen, zoals Slobberen, Pietje Bell, de Werken van Herakles, A.R.K. (Amsterdam-Rijn Kanaal) etc. - tussendoor pik ik dan gerust een paar traditionals mee of een kortere multi. Het geeft een doel aan een fietstocht of wandeling, waarbij je vaak genoeg op bijzondere plekjes komt waarvan je hiervoor het bestaan niet eens wist. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Spyball65, leuk dat je vanuit "wildlopen" op geocachen bent terecht gekomen. En neem 1 ding van me aan..........stop gelijk met je blind staren op statistieken.

Immers, ga je voor de aantallen, dan zal je grotendeels verrast worden met minder interessante lokaties dan die je in de vrije natuur tegenkomt.

Je kan beter selecteren op het aantal favorites (geen garantie voor kwalitieit trouwens) en/of kilometers (wil je afstanden wandelen).

En nee, geen enkel mens kan in zijn eentje meer dan 1000 founds op een dag doen.........laten we het niet spannender en belangrijker maken dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens vind ik veel tradi's in duitsland en belgie een stuk spectaculairder dan veel simpele oppikkers in Nederland.

Gewoon de beschrijving eerst goed lezen en kijken naar de difficulty rate.

Veel cacheplezier voor nu en in de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn een paar Nederlanders die enkele honderden (300-400 orde grootte) caches op een dag hebben gelogd.

's Ochtends vroeg beginnen met een trail die al platgetrapt is, zodat vinden niet te lastig is.

Daarna... nog meer trails! :P

 

Als het je wat lijkt om zoiets te doen/proberen, ga gerust je gang.

Als het je niks lijkt, lekker laten liggen! ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb wel eens meer als 1000 finds op een dag gedaan. In Nederland moeilijk voor te stellen, dat klopt. Hier een link naar wat foto's van onze trip. Het is minder platgetrapt als je zou denken.

 

https://picasaweb.google.com/109847813705752829404/NevadaTrip2012MlvdburgHopmaniakGeonauten?authuser=0&feat=directlink

Ik heb de foto's eens even bekeken. Dit is idd wel een prachtige reis en belevenis geweest.

Mooi dat je dan met vrienden op die manier van de hobby kunt genieten en dan is het ook niet erg lijkt me om zo'n lange trail te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tot nu toe een paar powertrails geprobeerd. Rondje Roosendaal ben ik op de helft gestopt. Ik merkte dat ik geen wow gevoel meer had toen ik er een oppikte.

Rondje Eendracht 1 vond ik een mooie wandeling, maar dan wel tegengestelde richting. Deze wandeling heb ik 2 maal gedaan. En ja, maar 1 maal gelogd. Aankomend jaar wil ik in frankrijk in een gorge een trail doen van 40 caches. Daar trek ik 2 dagen voor uit met een nacht wild kamperen.

 

Mijn hoogste score op een dag? Stuk of 70, toen was ik het beu.

Maar ook ik zou genieten van zo'n avontuur in de USA. Als ik maar met wat vrienden op stap ben dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook 1 van die mafkezen die wel eens meer dan 1000 founds had op 1 dag.

In ons geval zelfs nog iets meer dan 1250.

En natuurlijk heeft het niks meer met het "echte" cachen te maken.

Maar het avontuur van het overnachten in de woestijn en bijvoorbeeld een bakkie koffie zetten en eten koken met gasbrandertje in diezelfde woestijn is onvergetelijk. :thumbup:

En eerlijk gezegd zijn dat wel dingen die ik zonder onze gezamelijke hobby niet zo snel zou doen.

Tevens wil ik bij deze kwijt dat er vele opvattingen en mogelijkheden zijn op cache-gebied.

Van puntjesjagers tot liefhebbers van lange multi's.

Maar in alle gevallen sluit het ene het andere niet uit. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me echt een schitterende reis, dan wordt een trail ook iets speciaals. Zelf ben ik niet echt van de trails. Ik heb ook een stukje Eendracht 1 gedaan en dat was inderdaad prachtig. We hebben trouwens ook de puzzelcaches in Drente gefietst en Willem Wever, daar moet je eerst flink voor puzzelen maar als je ze dan gaat rapen lijkt het toch ok wel een beetje op een trail???

Voor ieder wat wils, lijkt me dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Veel puntjes scoren op één dag kan ook op een andere manier, ben ik afgelopen Hemelvaartsdag achter gekomen. Wij gingen een trail in Duitsland doen. 60 caches + nog wat we verder tegen zouden komen. Er stond in de omschrijving dat het een ronde van 25 km betrof en met name om te fietsen. Wij hebben het wandelend gedaan, daar zat voor ons de uitdaging in. Onderweg een tweetal gevallen tegengekomen, hoe je snel puntjes kunt scoren: Halverwege de trail zagen wij een drietal mannen aankomen fietsen van de andere kant, de een stopt, pakt de cache, de andere twee fietsen door, en eentje stopt bij de volgende. Waarschijnlijk enzovoort, enzovoort. Wel zien we steeds drie namen op het logrolletje staan.....

 

Tweede ervaring is wellicht nog typischer: We maakten een klein uitstapje naar een hele mooie cachelocatie. Echter waar de cache zich bevond.... in een bergachtige omgeving, kon het zowel boven als beneden zijn, maar vinden ho maar. Op een bepaald moment, terwijl ik beneden aan het zoeken ben en mijn vrouw boven, komt er een Duitser op de fiets aan. Zoekt nog geen twee minuten, belt vervolgens direct een hulplijn en even later wordt de cache tevoorschijn getoverd. Nadat hij ons de cache overhandigde ( ja, wij hebben hem wel als found gelogd en dus zijn hulpo dankbaar aanvaard :wistling: )stapte hij weer op de fiets en verdween. Nog niets aan de hand, totdat wij onze naam in het logboekje willen bijschrijven. Tot onze verbazing heeft hij voor twee gelogd. Onze verbazing wordt bij thuiskomst nog groter, als hij in zijn foundlog aangeeft samen met iemand anders gefietst te hebben en op de plek van de cache met zijn tweeen gepauzeerd te hebben. Of wij zijn echt blind, of het was een hele kleine Duitser, maar wij hebben er tocht echt maar één gezien.

 

Dat zijn dus ook manieren om snel aan puntjes te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoren kan nu nog sneller en gemakkelijker met de powertrail-set (verkrijgbaar in de Groundspeak webshop).

 

Vanuit de auto of vanaf de fiets kunnen speciale kokertjes om de 161 meter in de berm worden geschoten. Elk kokertje is voorzien van een Chirpbaken en de locaties worden direct vastgelegd in een bestand, dat je kunt uploaden naar gc.com. Voor elk kokertje wordt automatisch een cachepagina aangemaakt. In de Chirp zijn tevens 10.000 unieke alfanumerieke codes opgeslagen. Deze codes zijn ook afgedrukt op het logrolletje. Op gc.com kun je een code koppelen aan een teamnaam.

 

Scoren gaat eveneens vanuit de auto of vanaf de fiets, met behulp van de detector. Richt de ring op de berm en de teller zal bij het passeren van een cache automatisch worden verhoogd. Ook deze gegevens worden opgeslagen in een bestand dat je kunt uploaden naar gc.om, waarna voor elke 'found' automatisch een TFTC-logje wordt gegenereerd (batch logging). Door de detector met het bijgeleverde kabeltje te verbinden met een smartphone kan dit zelfs realtime gebeuren!

 

Als de powertrail-set gemeengoed wordt, zal het mogelijk zijn dagelijks 10.000 of zelfs meer punten te scoren!

 

POWERSET.JPG

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...