Spring naar bijdragen

Geo D'or Uitreiken


mercske

Aanbevolen berichten

Het Gele Bussie 11%, Ouddorp de Pu(n)t 32%. FF relativeren idd.

even lezen mischien ? de vraag was "hoeveel % zijn die Favo's van het totaal aantal logjes?" niet over 1 van zijn best gewaardeerde cache

met veel copy paste logjes

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Oh ja in feite betalen de PM de pleziertjes van degene die niet wilen betalen voor iets waar ze gebruik van maken.

 

 

Sorry, daar ben ik het niet mee eens.

Een plaatser die een mooie cacheroute uitzet, met WP's met opdrachten onderweg, een kistje aan het eind met een logboek en wat goodies, is een aardig bedrag aan materiaalkosten kwijt. In ruil daarvoor *mag* je je cache zowaar publiceren bij Groundspeak ...

Ik weet het, een fotokokertje met een paar strookjes papier erin kost de plaatser nagenoeg niets. Daar hebben we hier thuis een uitdrukking voor: Kosten en moeite zijn gespaard!

Dus zie het zo: er zijn cachers die uit principe geen PM worden, en dat bedrag steken in een mooie cachecreatie in Nederland. Hoezo niet willen betalen voor hetgeen je gebruikt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan plaats jij maar je cache met je goodies etc etc dat wil je toch graag? Maar als je het dan niet kunt publiceren, dan maak je toch zelf lekker een website en publiceer je daar je cache. Dat kost ook geld maar wat zul je veel logs krijgen......Een organisatie kan alleen in stand worden gehouden als de kosten daarvan gedekt worden. En met zijn allen kunnen we het goedkoop en dus bereikbaar voor een ieder houden. Dus mijn mening is, maak je ergens gebruik van, deel dan ook mee in de kosten. Doe je dat niet wees dan dankbaar dat je er gratis gebruik van kan maken en hou op met kritiek te leveren en te zeuren over faciliteiten die niet beschikbaar zijn voor members. Als het aan mij zou liggen dan zou iedereen verplicht worden om een minimaal bedrag te storten.



dan werden het aantal irriterende fotokokertjes leggers ook een stuk minder, geloof dat maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie over pm lidmaatschap is een non-discussie. Je hebt op een gegeven moment een hobby. En of dat nou biljarten, voetballen, een kerkkoor of een carnavalsvereniging is...... Daarvoor betaal je contributie en niemand die daar over zeurt.

 

Nu heb je als hobby geocaching gekozen en dan kom je nota bene in de luxe positie terecht, dat je nog kunt kiezen om contributie te betalen of niet. Waar gaat het dan over?

 

En wat maakt het uit of je een favorietje kunt geven of niet. De legger van een mooie cache zal ook heel blij worden van een enthousiast logje.

 

Wijzelf beschouwen de favorietjes slechts als een indicatie, zeker niet als maatvoering. Wij zijn teveel caches tegengekomen met favorietjes, die wat mij betreft zo in de kliko hadden gekund. Pas als een cache heel veel favorietjes heeft kun je de wet van de grootste gemene deler toepassen en aannemen, dat er wel een kern van waarheid zit in de opinies van al die favoriettoekenners.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak, daar ben ik het helemaal mee eens, en PN, ik wil niet generaliseren maar ik moet de eerste mooie kostbare cache waar veel moeite is in gestoken door een 'gewone niet betalende member' nog tegenkomen. Ben je te gierig voor een lidmaatschap dan werkt dit vaak ook door naar de caches van zo'n legger, daar heeft hij of zij dan ook niet veel voor over.....

bewerkt door paienne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Paienne, kijk eens naar het verdienmodel van Groundspeak. Groundspeak is opgezet om te verdienen aan het spel geocaching. Daar slaagt het bedrijf uitstekend in en dat succes in hen van harte gegund. Grondspeak is een webwinkel die geocaching-artikelen verkoopt. Om klanten te werven hebben ze een geocaching-database opgezet. Klanten komen op die database af en kopen vaak ook iets in de winkel. Die opzet is zo succesvol, dat Groundspeak 50 mensen in vaste dienst heeft, die een dagtaak hebben aan het samenstellen en verzendklaar maken van pakketjes. De kosten worden heus wel gedekt en er worden zelfs miljoenen winst gemaakt omdat alleen het hoofdkantoor een kostenpost is. De honderden reviewers, die wereldwijd de database 'beheren', doen dat op vrijwillige basis.

 

De webshop/database is de voornaamste bron van inkomsten van Groundspeak. Zonder goed gevulde database wordt er geen cent verdiend. En wie vult die database? Juist, de bedenkers en plaatsers van geocaches. En ook de wat jij (terecht) de "irriterende fotokokertjes leggers noemt", die de database onder het mom van geocaching voor hun eigen spelletje gebruiken. Groundspeak vindt het allemaal prima. Hoe voller de database, hoe meer klanten en hoe groter de omzet van de webwinkel. Behalve artikelen verkoopt Groundspeak ook diensten. Die betaal je met je 'premium membership'. Ook dat is zeer winstgevend, want de diensten zijn digitaal, met de software van de website en huur van servercapaciteit als enige kostenposten.

 

Wij smeren de boterham van Groundspeak en zorgen ook voor een dikke plak beleg. Moeten wij HEN dankbaar zijn of is het andersom? En moeten wij dan ook nog verplicht worden om een minimaal bedrag te storten?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

..........PN, ik wil niet generaliseren maar ik moet de eerste mooie kostbare cache waar veel moeite is in gestoken door een 'gewone niet betalende member' nog tegenkomen. Ben je te gierig voor een lidmaatschap dan werkt dit vaak ook door naar de caches van zo'n legger, daar heeft hij of zij dan ook niet veel voor over.....

Hier is er één: GC15GR2

 

En dit was er één: GC17BYW

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@vlindertje.... Ik kan hierop maar één ding zeggen..... Waarom heb ik dit 12 jaar geleden niet bedacht.....??? Ik gun ze het succes van harte en met die paar centen per jaar (krijg het lidmaatschap veelal van één van de kinderen voor mijn verjaardag....) heb ik een stukje extra gebruiksgemak tijdens de uitvoering van één van mijn hobbies. Perfect!

 

Dat neemt niet weg, dat de jaloezie een enkele keer (veelal na enig drankgebruik) bij mij blijft knagen..... Gelukkig blijft het bij mij bij geknaag, maar gezien het aantal malen, dat ik van jouw zijde aanvallen voorbij heb zien komen richting groundspeak kan ik niet anders concluderen, dat het bij jou niet alleen knaagt, maar dat je wakker ligt van jaloezie.....!!! Niet doen zeg ik! Het is het niet waard. Veel geld is nog geen garantie voor veel geluk. Een mooie multi door bos en over heide rond Eindhoven kan een groter geluksgevoel bewerkstelligen.... :-) :-) Bezie het allemaal (ook dit berichtje) met een glimlach. Dat komt het allemaal goed!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvallen richting Groundspeak? Ik heb oprecht bewondering voor hun succes en verdienmodel. En als jij wilt betalen voor extra gebruiksgemak is dat een goede reden. Slechte redenen vind ik betalen uit dankbaarheid of om het bedrijf te steunen. Dat is water naar de zee dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat hebben van bewondering zitten we op één lijn. Dat ik jaloezie verwar of misschien gelijkstel met bewondering komt geheel op mijn conto... Nu weet ik zeker, dat jij 's nachts (net als ik) toch lekker slaapt.... Ik zelfs nog beter want deze wetenschap werkt voor ouderen als melatonine op het slaapproces.... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan plaats jij maar je cache met je goodies etc etc dat wil je toch graag? Maar als je het dan niet kunt publiceren, dan maak je toch zelf lekker een website en publiceer je daar je cache. Dat kost ook geld maar wat zul je veel logs krijgen......Een organisatie kan alleen in stand worden gehouden als de kosten daarvan gedekt worden. En met zijn allen kunnen we het goedkoop en dus bereikbaar voor een ieder houden. Dus mijn mening is, maak je ergens gebruik van, deel dan ook mee in de kosten. Doe je dat niet wees dan dankbaar dat je er gratis gebruik van kan maken en hou op met kritiek te leveren en te zeuren over faciliteiten die niet beschikbaar zijn voor members. Als het aan mij zou liggen dan zou iedereen verplicht worden om een minimaal bedrag te storten.

 

dan werden het aantal irriterende fotokokertjes leggers ook een stuk minder, geloof dat maar.

 

Op de eerste vraag: al vaak genoeg gedaan, en in de loop van de jaren zijn er behoorlijk wat euri doorheen gegaan om de goodievoorraad van bestaande caches nog aan te vullen ook. Is het leggen en in stand houden van een fatsoenlijke cache dan géén bijdrage aan de hobby? Dachtutwel hoor.

Favo's uitdelen, mailtjes krijgen als er een nieuwe cache in de buurt uitkomt, pocket queries, en wat nog meer: ach ja. Er zijn mensen in geïnteresseerd maar mij persoonlijk is het geen geld waard. De eerste klacht van mij over het niet kunnen toekennen van favo's moet je nog tegenkomen! En om bij het onderwerp van dit draadje te blijven: een Geo d'Or heb ik ook nog nooit uitgereikt. Wel regelmatig een lange log met veel foto's geschreven, waarop dan weer vaak een aardig bedankje van de cachelegger kwam.

 

En wat de laatste opmerking betreft: sorry, daar ben ik het weer eens niet mee eens. Premium members zijn nogal eens veel-zoekers die hun tijd vooral (moeten) besteden aan het vinden van caches, anders blijft de score niet op peil. Heb je dan nog wel tijd om iets moois te maken en te leggen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een sympathieke reacties van Paienne: Ik ben een gierige zeurpiet!

 

Gierig omdat ik naast de aanschafkosten van een GPS-ontvanger en TB-dogtags (die overigens nog steeds de wereld ingestuurd moet worden) niet van zins ben om geld te betalen voor functionaliteit als PQ's en PM-only caches omdat ik daar te weinig voor ga cachen.

En een zeurpiet omdat ik niet snap waarom het toekennen van Fav.punten een PM-feature moet zijn. Ik snap wel dat ik dat mijn mijn "gezeur" niet gaat veranderen.

 

En ze kijken bij groundspeak wel link uit om een bijdrage verplicht te stellen, want het zijn echt niet alleen PM's die in hun webwinkeltje winkelen. En die niet-members zouden grotendeels verdwijnen als ze jouw idiote idee in de praktijk zouden brengen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een sympathieke reacties van Paienne: Ik ben een gierige zeurpiet!

 

Gierig omdat ik naast de aanschafkosten van een GPS-ontvanger en TB-dogtags (die overigens nog steeds de wereld ingestuurd moet worden) niet van zins ben om geld te betalen voor functionaliteit als PQ's en PM-only caches omdat ik daar te weinig voor ga cachen.

En een zeurpiet omdat ik niet snap waarom het toekennen van Fav.punten een PM-feature moet zijn. Ik snap wel dat ik dat mijn mijn "gezeur" niet gaat veranderen.

 

En ze kijken bij groundspeak wel link uit om een bijdrage verplicht te stellen, want het zijn echt niet alleen PM's die in hun webwinkeltje winkelen. En die niet-members zouden grotendeels verdwijnen als ze jouw idiote idee in de praktijk zouden brengen.

Je zegt het zelf......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...