Spring naar bijdragen

Geo D'or Uitreiken


mercske

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hé, alweer een bericht van mij gepoetst. En alweer een onschuldig bericht. Foei elektronische blunders!

 

Sorry, ik was de elektronica voor. Bericht is alsnog geplaatst. Shame.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geo d'or was een nederlands waarderingssysteem, dat tot enige tijd geleden werkte. Een cacher die tevreden was over een cache kon, naast het schrijven van een uitgebreide log voor de CO waarin over de belevenissen van de cache werden verteld, óók één geo d'or uitreiken. Dat kon iedere keer als er twintig caches gelogd waren.

 

Het was een nederlands puntensysteem waar de meeste cachers en CO's zeer tevreden over waren, tenminste wij wel :)

 

Maar helaas...het is niet meer! Het is verdwenen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Nu alleen nog de mogelijkheid dat ook gewone members favo's mogen uitdelen. Want ook hier is sprake van discriminatie. Een member is niet minder dan een premium member.

 

EENS! Dat je als premium member extra faciliteiten aangeboden krijgt vind ik begrijpelijk, maar dat de mogelijkheid tot favoritepoints toekennen daar bij hoort vind ik raar. We zoeken dezelfde cache, vinden die cache, vinden hem mooi, maar alleen een PM kan een FP toekennen. Dat is raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet raar. Premium members brengen geld in het laatje en FP's maken het aantrekkelijk PM te worden.

Dat GC.com geld wil verdienen vind ik prima en dat ze dat willen doen door extra services te bieden begrijp ik tot op zekere hoogte. Maar dat ik zou moeten betalen om mijn waardering voor een cache duidelijk te maken, begrijp ik niet. Hoe is GC.com erbij gebaat dat ik het geocachen niet meer kan promoten? Maar je m'en fous! Ik ga me er niet druk om maken, ik begrijp het alleen niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Helemaal niet raar. Premium members brengen geld in het laatje en FP's maken het aantrekkelijk PM te worden.

Dat GC.com geld wil verdienen vind ik prima en dat ze dat willen doen door extra services te bieden begrijp ik tot op zekere hoogte. Maar dat ik zou moeten betalen om mijn waardering voor een cache duidelijk te maken, begrijp ik niet. Hoe is GC.com erbij gebaat dat ik het geocachen niet meer kan promoten? Maar je m'en fous! Ik ga me er niet druk om maken, ik begrijp het alleen niet.

 

Als je met het toekennen van FP's het geocachen zou promoten was het gratis. FP's leveren echter geen nieuwe leden/klanten op. Je spreekt je waardering uit voor één enkele cache en dat is een 'interne' aangelegenheid. Voor dat plezier moet je dokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je met het toekennen van FP's het geocachen zou promoten was het gratis. FP's leveren echter geen nieuwe leden/klanten op. Je spreekt je waardering uit voor één enkele cache en dat is een 'interne' aangelegenheid. Voor dat plezier moet je dokken.

 

En nog steeds snap ik niet waarom ik daar voor zou moeten betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb buiten de grote van de cache helemaal geen selectie sisteem ik weet dus nooit hoeveel favo's de cache heeft die ik wil vinden, intreseert mij eigenlijk ook niet ik verwacht van elke cache dat de eigenaar er moeite heeft ingestopt om de vinder te plezieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, 't is toch vooral of je je EIGEN caches leuk vindt? Het soort cache dat je zelf zou willen doen, is ook wat je zou moeten neerleggen.

Als anderen jouw cache dan toevallig ook leuk vinden, is dat mooi meegenomen.

 

Overigens, Geo d'Or was een aardig bedenksel in een tijdperk waarin bij Groundspeak het beoordelen van caches nog niet bespreekbaar was, en dus niet mogelijk was. Maar met de enorme aantallen van tegenwoordig zien de mensen door de bomen het bos niet meer, en lijkt het een noodzakelijk attribuut om het kaf althans een beetje van het koren te kunnen scheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...